A jó folytatás reményében

Vágólapra másolva!
2003.07.01. 20:42
Címkék
Alig néhány nap telt el azóta, hogy a Williams-istálló versenyzői kettős sikert arattak a Nürburgringen és a következő öt évre megköttetett a létfontosságú megállapodás a BMW-gyárral, a csapat tagjai visszatértek a dolgos hétköznapokhoz.
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Nem is csoda, hiszen a hét végén újra versenybe szállnak a világ legjobb gyorsasági autóversenyzői, az 53. Francia Nagydíj következik, amely a kezdetektől a sorozat része, igaz, hét különböző pályán tartottak eddig futamot. A legutóbbi tizenkettőt Magny-Cours-ban, ahol a Williams-pilóták négy győzelmet arattak és hétszer indulhattak a pole pozícióból. (Két évvel ezelőtt Ralf Schumacher produkálta a leggyorsabb köridőt a francia aszfaltcsíkon, tavaly pedig csapattársa, Juan Pablo Montoya volt képes ugyanerre.)
Nem csoda hát, ha a gárda optimistán utazik Magny-Cours-ba. "Azután, hogy a Nürburgringen megmutattuk, milyen versenyképesek vagyunk, már mindannyian nagyon várjuk a francia viadalt – mondta Sam Michael, a csapat főmérnöke. – Az év során folyamatosan fejlesztjük az autónkat és úgy látszik, a munka meghozta a gyümölcsét.”
A csapat vezetői tehát nagyon várják már a hét végét, és győzelme után Ralf Schumacher is sokkal nyugodtabban és elégedettebben készül a francia viadalra, a német pilóta bevallotta, nem kedveli különösebben ezt a pályát. Az ok pedig: a kis Schumi szerint a magny-cours-i ring a semmi közepén van. Noha a pálya nagyon modern, és a németnek jó emlékei is fűződnek hozzá, mert itt szerezte meg pályafutása első pole-pozícióját, mégsem szereti különösebben.

Coulthard autóját vezetheti a gyôztes

BUDAPEST. Tavaly hazánkban is nagy sikert aratott az a versenysorozat, amelynek a végén egy magyar fiú, Földi Tamás kipróbálhatta David Coulthard Formula–1-es gépét. Ezért a West-McLaren-Mercedes csapat úgy gondolta, ismét lehetôséget ad a bátor jelentkezôknek. Hazánkban is kiírják azt a négyfordulós gokartsorozatot, amely során nemcsak a gyorsaságukat kell bizonyítaniuk a pilótáknak, hanem a Formula–1 világában szükséges tulajdonságoknak is meg kell felelniük. (Tudjanak társalgási szinten angolul, legyenek 21 év felettiek, legfeljebb 90 kilósak és 190 centisek.) Bôvebb információkat a www.formula-one.net, vagy www.hungarokart.hu internetes oldalakon találnak az érdeklôdôk.
Montoya bízik benne, hogy újabb jó verseny következik az együttes számára, hiszen a francia aszfalton mindig is versenyképesek voltak a Williams-BMW-k. A legutóbbi viadalon a csapattársa hazai futama volt, a mostani azonban egy kicsit a kolumbiaié lesz, hiszen ő Monte-Carlóban lakik.
Miközben a Williamsnél nagyon jó a hangulat, a Ferrari-istálló főnöke, Jean Todt azt nyilatkozta, hogy a hétvége tapasztalatai alapján a csapata már nem a leggyorsabb a Formula–1-ben. Az istálló, amelynek pilótái tavaly 17 versenyből 15-öt megnyertek, a Nürburgringen nem volt a topon. "A német futamon nem mi voltunk a leggyorsabbak – mondta Todt. – Ez volt az első alkalom az idén, hogy nem voltunk versenyben a győzelemért, és talán a szezon legrosszabb futamát produkáltuk. Ez az év sokkal nehezebb, mint a tavalyi volt, mert a többiek nagy lépéseket tettek előre. Ennek ellenére nem kell szomorkodnunk, hiszen mind a pilóták, mind pedig a konstruktőrök versenyében vezetjük a világbajnokságot.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik