Alig néhány nap telt el azóta, hogy a Williams-istálló versenyzői kettős sikert arattak a Nürburgringen és a következő öt évre megköttetett a létfontosságú megállapodás a BMW-gyárral, a csapat tagjai visszatértek a dolgos hétköznapokhoz.
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Montoya (balra) és Ralf reméli, hogy Franciaországban is ünnepelhet
Nem is csoda, hiszen a hét végén újra versenybe szállnak a világ legjobb gyorsasági autóversenyzői, az 53. Francia Nagydíj következik, amely a kezdetektől a sorozat része, igaz, hét különböző pályán tartottak eddig futamot. A legutóbbi tizenkettőt Magny-Cours-ban, ahol a Williams-pilóták négy győzelmet arattak és hétszer indulhattak a pole pozícióból. (Két évvel ezelőtt Ralf Schumacher produkálta a leggyorsabb köridőt a francia aszfaltcsíkon, tavaly pedig csapattársa, Juan Pablo Montoya volt képes ugyanerre.) Nem csoda hát, ha a gárda optimistán utazik Magny-Cours-ba. "Azután, hogy a Nürburgringen megmutattuk, milyen versenyképesek vagyunk, már mindannyian nagyon várjuk a francia viadalt – mondta Sam Michael, a csapat főmérnöke. – Az év során folyamatosan fejlesztjük az autónkat és úgy látszik, a munka meghozta a gyümölcsét.” A csapat vezetői tehát nagyon várják már a hét végét, és győzelme után Ralf Schumacher is sokkal nyugodtabban és elégedettebben készül a francia viadalra, a német pilóta bevallotta, nem kedveli különösebben ezt a pályát. Az ok pedig: a kis Schumi szerint a magny-cours-i ring a semmi közepén van. Noha a pálya nagyon modern, és a németnek jó emlékei is fűződnek hozzá, mert itt szerezte meg pályafutása első pole-pozícióját, mégsem szereti különösebben.
Coulthard autóját vezetheti a gyôztes
BUDAPEST. Tavaly hazánkban is nagy sikert aratott az a versenysorozat, amelynek a végén egy magyar fiú, Földi Tamás kipróbálhatta David Coulthard Formula–1-es gépét. Ezért a West-McLaren-Mercedes csapat úgy gondolta, ismét lehetôséget ad a bátor jelentkezôknek. Hazánkban is kiírják azt a négyfordulós gokartsorozatot, amely során nemcsak a gyorsaságukat kell bizonyítaniuk a pilótáknak, hanem a Formula–1 világában szükséges tulajdonságoknak is meg kell felelniük. (Tudjanak társalgási szinten angolul, legyenek 21 év felettiek, legfeljebb 90 kilósak és 190 centisek.) Bôvebb információkat a www.formula-one.net, vagy www.hungarokart.hu internetes oldalakon találnak az érdeklôdôk.
Montoya bízik benne, hogy újabb jó verseny következik az együttes számára, hiszen a francia aszfalton mindig is versenyképesek voltak a Williams-BMW-k. A legutóbbi viadalon a csapattársa hazai futama volt, a mostani azonban egy kicsit a kolumbiaié lesz, hiszen ő Monte-Carlóban lakik. Miközben a Williamsnél nagyon jó a hangulat, a Ferrari-istálló főnöke, Jean Todt azt nyilatkozta, hogy a hétvége tapasztalatai alapján a csapata már nem a leggyorsabb a Formula–1-ben. Az istálló, amelynek pilótái tavaly 17 versenyből 15-öt megnyertek, a Nürburgringen nem volt a topon. "A német futamon nem mi voltunk a leggyorsabbak – mondta Todt. – Ez volt az első alkalom az idén, hogy nem voltunk versenyben a győzelemért, és talán a szezon legrosszabb futamát produkáltuk. Ez az év sokkal nehezebb, mint a tavalyi volt, mert a többiek nagy lépéseket tettek előre. Ennek ellenére nem kell szomorkodnunk, hiszen mind a pilóták, mind pedig a konstruktőrök versenyében vezetjük a világbajnokságot.”