Mikor debütál az MP4-18?

Vágólapra másolva!
2003.06.26. 20:54
Címkék
Nagy nap lehet a vasárnapi Michael Schumacher pályafutásában, a Ferrari ötszörös világbajnoka az ezredik pontjára és 50. ferraris győzelmére hajt, ráadásul hazájában, Németországban érheti el.
Számára és öccse, Ralf számára különösen megható lesz az Európai GP, hiszen először versenyeznek ilyen közel gyerekkori otthonukhoz, Kerpenhez (húszpercnyire van a Nürburgring), amióta édesanyjuk elhunyt.A világbajnoki címvédő két hete Kanadában pályafutása 68. diadalát aratta, győzelmi rátája pályafutása során 36.5 százalék, amelynél csak ketten teljesítettek jobban az F1 történetében – Juan Manuel Fangio 47, Alberto Ascari 41.9 százalékát nyerte meg futamainak. Ha Schumacher továbbra is ilyen ütemben halmozza a győzelmeket, 88 nagydíjsikere lesz, mire 2006 végén visszavonul.Már ha nem akad jobb nála addig. Abban az esetben ugyanis, ha legyőzik, Schumacher szögre akasztja a bukósisakját. "Ha egyszer valaki lesöpör a pályáról, visszavonulok, nem fogom kockára tenni az életemet. Ha a csúcsformámat hozom, és valaki úgy is legyőz, hogy még nem is százszázalékos, meg kell hajolnom előtte. Mindig is az volt a legfontosabb számomra, hogy fizikailag erősebb legyek az ellenfeleimnél, mert ez a tudat mentálisan is erősebbé tesz” – nyilatkozta Schumacher, aki három ponttal vezet a pontversenyben Kimi Räikkönen előtt.A finn továbbra is vár az új MP4-18-as bemutatkozására, amely akár az Olasz Nagydíjig (!) is eltolódhat. Az FIA oldalirányú töréstesztjén megbukó ezüst nyíl eredetileg San Marinóban debütált volna, de a wokingiak halogatták az első tesztet, és leginkább arra számítottak, hogy az autó a Nürburgringen mutatkozik be. Ám a teszteken történt balesetek miatt Silverstone-ra tolódott a debütálás, míg most felvetődött a szeptember közepi dátum. Ha ugyanis a következő törésteszten is megbukik az MP4-18, a Hungaroringen sem láthatjuk az idén az új McLaren-Mercedest."Elbuktuk a tesztet, de tanultunk az esetből, és igyekszünk, hogy legközelebb sikerüljön. Mindenki teljes erőbedobással dolgozik, de csak akkor vetjük be élesben az új kocsit, ha biztosak vagyunk benne, hogy gyorsabb és megbízhatóbb a jelenleginél” – mondta a McLaren szóvivője. Egyes szakértők szerint az sem elképzelhetetlen, hogy az MP4-18 csak a jövő évi Ausztrál Nagydíjon mutatkozik be.Visszatérve Schumacherre: Jean Todt, a Ferrari csapatvezetője elárulta, a világbajnok akkor vonul vissza, amikor akar, a csapat nem fogja ráerőltetni a németre a folytatást. "Tudjuk, hogy Michael elszánt, és esze ágában sincs visszavonulni, de ha egyszer úgy dönt, elfogadjuk. A Ferrari csak azt akarja, hogy amíg Michael az F1-ben van, ne versenyezzen másik csapatban. Ha a jelenlegi szerződése lejárta előtt feláll, nem fogunk pereskedni, mert ez a szerződés csupán egy elhatározás arról, hogy Michael mikorra teszi a pályafutása végét” – mondta Todt.Schumacher öccse, Ralf jó esélyt lát arra, hogy megnyerje a világbajnokságot. "Nagyon rosszul kezdtem az idényt, ehhez képest a negyedik hely nem is olyan vészes. Egyre jobb formában vagyok, már csak a futamgyőzelmek hiányoznak. Ha nyerek, közelebb kerülök az éllovasokhoz, és a világbajnoki címért csatázom. Rengeteget dolgoztunk az FW25-össel, itt az ideje, hogy eredményt hozzon a befektetett munka” – fogalmazott a Williams németje, aki az utóbbi két versenyt az első rajtkockából kezdte. Hozzátette, hogy tárgyal néhány csapattal a folytatásról, de jelenleg elsősorban a vb-címre, a futamgyőzelmekre összpontosít.Folytatódik a dohányreklámok tilalmának bevezetését körülvevő vitasorozat a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) és az Európai Unió között. Az FIA ugyanis a pénteki ülése után közölte, hogy eltérve az EU által kijelölt 2005. július 1-jei dátumtól, 2006 októberéig engedélyezi a cigarettareklámokat az F1-ben. Sőt, azután sem tiltja, csupán javasolja a rendezőknek és a szereplőknek, hogy mellőzzék azokat. Az F1-es csapatok közül több csapat szerződése is 2006 végéig szól cigarettagyártó támogatójával, továbbá néhány futamnak – a magyarországinak is – dohánygyártó a főszponzora.Az FIA a 2004-es versenynaptár dátumairól is döntött pénteken, a tervezet szerint jövőre ismét 17 futamon mérik össze erejüket a pilóták. Az Osztrák Nagydíj biztosan nem szerepel a március 7-én induló sorozatban, és az is kérdéses, hogy a San Marinó-i és a Belga Nagydíj közül melyik kerül be a menetrendbe. Imolában az évről évre csökkenő érdeklődés, az idén is hiányzó Spában a helyi dohányellenes törvények szólnak a futam ellen. Bahrein és Kína várhatóan bekerül a rendezők közé, előbbi áprilisi, utóbbi októberi dátumot kaphat. Augusztusban a 15-ét és a 29-ét jelölte meg az FIA, a Magyar Nagydíjra valószínűleg a hónap közepén kerül sor, de ha nem lesz Belga Nagydíj, elképzelhető, hogy két héttel tolódik a dátum.A futamot beharangozó összeállításunkban megtalálja a hétvége hivatalos programját, a korábbi évek nürburgringi győzteseit, illetve Ön is szavazhat, hogy ki nyeri az idén az Európa Nagydíjat.futamot beharangozó összeállításunkban megtalálja a hétvége hivatalos programját, a korábbi évek nürburgringi győzteseit, illetve Ön is szavazhat, hogy ki nyeri az idén az Európa Nagydíjat.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik