Schumacherék új otthona

Vágólapra másolva!
2003.06.25. 21:43
Címkék
A 2003-as idény második felének első futamát rendezik meg a hét végén a Nürburgringen, a világbajnoki pontversenyben másfél hete az élre álló Michael Schumacher hazájában. A spa-francorchamps-i Belga Nagydíj törlésével a Nürburgring a legközelebbi futam Kerpenhez, a Schumacher fivérek gyerekkori otthonához. A német szurkolók tudják, hogy évek óta nem szorult akkora támogatásra kedvencük, mint az idén, és várhatóan szép számban látogatnak ki a pályára.
Tudta-e, hogy…

…a Nürburgringet 1925-ben azért építették meg, hogy csökkentsék a munkanélküliséget?
…a pálya régi, 22 772 méteres verzióját, a Nordschleifét még ma is használják 24 órás megbízhatósági versenyekre?
…Stirling Moss és Jackie Stewart – ma már mindketten lovagok – a Nordschleifén aratták utolsó F1-es gyôzelmüket?
Tudta-e, hogy…

…a Nürburgringet 1925-ben azért építették meg, hogy csökkentsék a munkanélküliséget?
…a pálya régi, 22 772 méteres verzióját, a Nordschleifét még ma is használják 24 órás megbízhatósági versenyekre?
…Stirling Moss és Jackie Stewart – ma már mindketten lovagok – a Nordschleifén aratták utolsó F1-es gyôzelmüket?
Schumi F2003-GA-ja hiába jobb klasszisokkal a tavalyi F2002-nél, a többi csapat is nagyon eredményesen fejlesztette a maga négykerekűjét. Az autók között nincs akkora különbség, mint tavaly és tavalyelőtt, így ebben az évben megint szüksége van a Ferrarinak arra, hogy Schumacher kihozza magából a pluszt, ami minden idők egyik legjobbjává tette. Kanadában nem az autója nyerte meg a versenyt, ahhoz a diadalhoz maga az ötszörös világbajnok kellett. Kisebb fékhibás járművét zseniálisan tartotta a két Williams-BMW és Fernando Alonso Renault-ja előtt, így aratott diadalt.
Schuminak a Nürburgringen is nehéz feladata lesz, a Williams helyét ezúttal a McLaren veheti át, a Renault pedig ismét olyat produkálhat, amit hónapokkal ezelőtt még meglepetésként könyveltünk el. Ma azonban a franciák már egyértelműen az élcsapatok közé tartoznak, Jarno Trulli és Fernando Alonso méltán reménykedhet dobogós helyezésben.
A McLaren új MP4-18-asának bemutatkozása elmarad, de Kimi Räikkönen a tavalyi autóval is képes arra, hogy megszorongassa Schumachert, elég csak arra gondolni, hogy Kanadáig a finn vezetett a vb-pontversenyben. Jobban örült volna, ha az új autóval szállhat harcba Schumi ellen, de a teszteléseken műszakilag még nem volt rendben a legújabb ezüst nyíl, és több baleset is megzavarta a felkészülést. Ráadásul az FIA töréstesztjén az oldalirányú ütközések esetében elégtelen eredmény született – a bemutatkozás így legkorábban a július 20-ai Brit Nagydíjon várható.
David Coulthard Rubens Barrichellóhoz hasonlóan elmarad a várakozástól, ha így folytatják, egyikük szerződését sem fogja meghosszabbítani munkaadója. Barrichello tavaly nyert a Nürburgringen, az előző néhány versenyen mutatott gyengélkedését feledtetheti az esetleges ismétléssel. Nagyon kell a brazilnak a jó eredmény, ha azt akarja, hogy ő is a csapattal maradjon 2004 után.
A Williams a gyors kanyarokkal és hosszú ívekkel teletűzdelt pályákon, mint Barcelona vagy a Nürburgring, nem volt csúcsformában, ellenben Monte-Carlóban és az úgynevezett stop-and-go pályákon (amelyeken a hosszú egyeneseket lassítók és hajtűkanyarok választják el egymástól, ilyen Imola és Montreal) nagyon biztató produkciót nyújtott. A teszteken állítólag kiküszöbölték a hosszú ívű kanyarokban jelentkező problémákat, a hét végén kiderül, tényleg így van-e.
Juan Pablo Montoya tavaly a pole pozícióból rajtolt az Európai GP-n, de akárcsak a korábbi két viadalon, már az első körben elvesztette első helyét. Ralf Schumacher az idén indulhat zsinórban harmadszor az élről, ha az időjárás is a segítségére lesz. Az enyhén vizes és a száraz, forró pályán a Micheliné az előny, a nagyon ázott és a száraz, de hideg aszfalton a Bridgestone a gyorsabb abroncs. Az időjósok szerint nagy a valószínűsége az esőnek, de amilyen szeszélyes volt az idő az elmúlt napokban, még az sem zárható ki, hogy tűző napon versenyeznek a pilóták.
A középmezőnyből a BAR-Hondák és Mark Webber Jaguar-Cosworthja emelkedhet a legjobbak közé, a maradék pontokért pedig ezúttal is a toyotások, a jordanesek és a sauberesek vívhatnak meg.

A francia rendőrség gyorshajtás miatt négy hónapra bevonta Juan Pablo Montoya jogosítványát. A Williams kolumbiai pilótája május 11-én, Le Muy és Frejus között az autópályán a megengedett 130 helyett 204 km/órás sebességgel száguldott BMW X5-ös gépkocsijával. Mellékbüntetésként 1200 eurós pénzbírsággal is sújtották. A dél-amerikai sztárt motoros rendőrök állították meg, s már a helyszínen elvették a vezetői engedélyét. Franciaországon kívül továbbra is vezethet.

A brit News of the World magazin nyilvánosságra hozta a Formula–1 húsz leggazdagabb szereplőjének listáját. Az első helyen természetesen Bernie Ecclestone áll 3.76 milliárd euróval, az F1 urának vagyona több mint háromszorosa a második helyezett Mansour Ojjeh-ének, a TAG McLaren igazgatójáénak (1.14 milliárd euró). Ôket Dieter Mateschitz, a Red Bull alapítója (869 millió euró) és Paddy McNally, az F1 Paddock Club első embere (651 millió euró) követi. A pilóták közül ketten fértek fel a listára: Michael Schumacher vagyonát 268, Jacques Villeneuve-ét 87 millió euróra taksálta a News of the World.

A futamot beharangozó összeállításunkban megtalálja a hétvége hivatalos programját, a korábbi évek nürburgringi győzteseit, illetve Ön is szavazhat, hogy ki nyeri az idén az Európa Nagydíjat.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik