Mitsubishi Géringer-kupa, az ob 3. futama
Abszolút végeredmény: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorado MSE, G. Baba Proto Evo) 2:21:02, 2. Kis, Czeglédi (K-Sped Porsche ASE, Nissan Navara Pick-Up) 1:31 p h., 3. Benyó, Maurer (Hyundai Auto Hungary Team, Hyundai Galoper) 10:32 p h., 4. Rigler, Fehér (R&R MSE, Hyundai Terracan) 27:05 p h., 5. Lukács, Ferke (Auto Eldorado MSE, Nissan Terrano) 44:38 p h., 6. Ács, Kunos (4x4 Off Road Club, Mercedes 460) 45:59 p h.
Az ob állása 3 futam után: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter 75, 2. Szalay, Laklóth (4x4 Off Road Club, Chevrolet Blazer) 64, 3. Gál, Oroszlán 60, 4. Rigler, Gajdos/Fehér 36, 5. Murczin, Garamvölgyi (3D Racing, Mitsubishi Pajero), Palik, Darázsi (RTL Motorsport Klub, Toyota Land Cruiser) és Lukács, Ferke 28-28
Következik (július 4–6.): 4x4 Off Road Club-kupa, az ob 4. futama, Budapest
Idei második országos bajnoki futamgyőzelmét aratta a Gál István, Oroszlán Tibor kettős a hét végi viadalon.

A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs idei második futamgyôzelmét aratta a hét végén (fotó: Árvai Károly)

A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs idei második futamgyôzelmét aratta a hét végén (fotó: Árvai Károly)
És akkor magáról a versenyről: Kisék kezdték vezető pozícióból a napot, megnyerték az első három szelektív szakaszt, és már két és fél perccel vezettek, amikor a negyedik speciálison egy félreérthető jelnél eltévedtek, és mire visszakecmeregtek a pályára, az ötszörös bajnok már előttük volt.
A záró szakaszon Gálék tovább növelték előnyüket – az autóépítő fenomén nem titkolta, hogy a klasszikus terepralipályák jobban feküdtek neki, mint a körgyorsaságik –, és a végén másfél perces előnnyel nyertek. Teljesítményük értékét növeli, hogy a navigátor, Oroszlán Tibor nem volt teljesen egészséges, hiszen alig egy hete testvérével, Oroszlán Lászlóval egy fának ütköztek a Szombathely-ralin.
A dobogó harmadik fokára a címvédő Benyó Miklós, Maurer Péter duó állhatott, amelynek két nullás verseny után a pontszerzés volt a legfontosabb.
A dízelkategória leggyorsabbja a Rigler, Fehér kettős volt – de nem jött könnyen ez a siker. Jó néhány féltengely- és gátlócserét hajtott végre a szervizcsapat, mivel a csobánkai harckocsipálya igencsak megviselte a Hyundai Terracant. Rigleréknek így is sikerült azonban a Lukács, Ferke páros előtt végezniük, amely szintén küzdelmes napot zárt: elszakadt a gázbowdene, és az egyik ugrató után már nem működött az első hajtás. Ács László az idén először állt rajthoz ob-futamon, és saját bevallása szerint nagyon elfáradt – de megérte, hiszen a hatodik hely lett a jutalma.
A nap krónikájához tartozik, hogy az időeredmények szerint az első nap végén a második helyen álló, ám egy GPS-pont kihagyása miatt egyórás büntetést kapó Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős nem rajtolt el vasárnap. A Szahara két magyarjának elege lett, miután megtudták, hogy megbüntették őket (azt mondják, eltévedtek, és ez volt az oka annak, hogy ellenkező irányból érintették a GPS-pontot), nem voltak olyan idegállapotban, hogy folytatni tudják a viadalt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





