Idei második országos bajnoki futamgyőzelmét aratta a Gál István, Oroszlán Tibor kettős a hét végi viadalon.
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs idei második futamgyôzelmét aratta a hét végén (fotó: Árvai Károly)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs idei második futamgyôzelmét aratta a hét végén (fotó: Árvai Károly)
Ez egyben azt is jelenti, hogy a Kis Sándor, Czeglédi Péter párosnak megint nem sikerült. Az idei Dakar-ralin célba érő duó az ez évi összes futamon harcban állt az első helyért, de különböző okok miatt mindig meg kellett elégednie az ezüstéremmel. Ám mert közben két különböző páros szerezte meg a futamgyőzelmet, kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően Kis átvette a vezetést az összetettben. És akkor magáról a versenyről: Kisék kezdték vezető pozícióból a napot, megnyerték az első három szelektív szakaszt, és már két és fél perccel vezettek, amikor a negyedik speciálison egy félreérthető jelnél eltévedtek, és mire visszakecmeregtek a pályára, az ötszörös bajnok már előttük volt. A záró szakaszon Gálék tovább növelték előnyüket – az autóépítő fenomén nem titkolta, hogy a klasszikus terepralipályák jobban feküdtek neki, mint a körgyorsaságik –, és a végén másfél perces előnnyel nyertek. Teljesítményük értékét növeli, hogy a navigátor, Oroszlán Tibor nem volt teljesen egészséges, hiszen alig egy hete testvérével, Oroszlán Lászlóval egy fának ütköztek a Szombathely-ralin. A dobogó harmadik fokára a címvédő Benyó Miklós, Maurer Péter duó állhatott, amelynek két nullás verseny után a pontszerzés volt a legfontosabb.
Mitsubishi Géringer-kupa, az ob 3. futama
Abszolút végeredmény: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorado MSE, G. Baba Proto Evo) 2:21:02, 2. Kis, Czeglédi (K-Sped Porsche ASE, Nissan Navara Pick-Up) 1:31 p h., 3. Benyó, Maurer (Hyundai Auto Hungary Team, Hyundai Galoper) 10:32 p h., 4. Rigler, Fehér (R&R MSE, Hyundai Terracan) 27:05 p h., 5. Lukács, Ferke (Auto Eldorado MSE, Nissan Terrano) 44:38 p h., 6. Ács, Kunos (4x4 Off Road Club, Mercedes 460) 45:59 p h. Az ob állása 3 futam után: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter 75, 2. Szalay, Laklóth (4x4 Off Road Club, Chevrolet Blazer) 64, 3. Gál, Oroszlán 60, 4. Rigler, Gajdos/Fehér 36, 5. Murczin, Garamvölgyi (3D Racing, Mitsubishi Pajero), Palik, Darázsi (RTL Motorsport Klub, Toyota Land Cruiser) és Lukács, Ferke 28-28 Következik (július 4–6.): 4x4 Off Road Club-kupa, az ob 4. futama, Budapest
A dízelkategória leggyorsabbja a Rigler, Fehér kettős volt – de nem jött könnyen ez a siker. Jó néhány féltengely- és gátlócserét hajtott végre a szervizcsapat, mivel a csobánkai harckocsipálya igencsak megviselte a Hyundai Terracant. Rigleréknek így is sikerült azonban a Lukács, Ferke páros előtt végezniük, amely szintén küzdelmes napot zárt: elszakadt a gázbowdene, és az egyik ugrató után már nem működött az első hajtás. Ács László az idén először állt rajthoz ob-futamon, és saját bevallása szerint nagyon elfáradt – de megérte, hiszen a hatodik hely lett a jutalma. A nap krónikájához tartozik, hogy az időeredmények szerint az első nap végén a második helyen álló, ám egy GPS-pont kihagyása miatt egyórás büntetést kapó Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős nem rajtolt el vasárnap. A Szahara két magyarjának elege lett, miután megtudták, hogy megbüntették őket (azt mondják, eltévedtek, és ez volt az oka annak, hogy ellenkező irányból érintették a GPS-pontot), nem voltak olyan idegállapotban, hogy folytatni tudják a viadalt.