Kis megint közel a győzelemhez

Vágólapra másolva!
2003.06.21. 23:12
Címkék
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős újra közel került a magyar bajnoki futamgyőzelemhez. Az idei Dakaron célba érő páros az eddig megtartott két futamon a második helyen végzett, és mindkétszer nagyon közel volt a győzelemhez.
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôst a körpályán hátráltatta a por, ennek ellenére az elsô napot másfél perces elônnyel zárta (Fotó: Árvai Károly)
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôst a körpályán hátráltatta a por, ennek ellenére az elsô napot másfél perces elônnyel zárta (Fotó: Árvai Károly)
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôst a körpályán hátráltatta a por, ennek ellenére az elsô napot másfél perces elônnyel zárta (Fotó: Árvai Károly)
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôst a körpályán hátráltatta a por, ennek ellenére az elsô napot másfél perces elônnyel zárta (Fotó: Árvai Károly)
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôst a körpályán hátráltatta a por, ennek ellenére az elsô napot másfél perces elônnyel zárta (Fotó: Árvai Károly)
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôst a körpályán hátráltatta a por, ennek ellenére az elsô napot másfél perces elônnyel zárta (Fotó: Árvai Károly)
Most ismét ez a helyzet. Az időeredmények alapján ugyan Kisék mindössze hat másodperccel előzték volna meg az összetett pontversenyben vezető Szalay Balázs, Laklóth Aladár párost, ám utóbb a chevroletes duó egyórás büntetést kapott amiatt, mert nem érintett egy GPS-pontot, vagyis nem a kijelölt pályán haladt. Szalayék helyzetét ráadásul az is nehezítette, hogy az utolsó szelektív szakaszt hátsókerékhajtással voltak kénytelenek teljesíteni, mivel eltört a Blazer első differenciálműve. (Ezzel és a büntetéssel együtt a 10. helyen állnak.)
Kis Sándor viszont a gondok ellenére vezet! Pedig neki is volt baja elég, igaz, nem a Nissannal (az tökéletesen szuperált), hanem a porral. Rögtön az első szelektív szakaszon veszített másfél percet amiatt, hogy a körpályán a porban utolérte az egyik riválisát és mivel nem akart kockáztatni, a porfelhőben nem kezdett előzni. A fennmaradó két szelektíven azonban nagyon belehúzott a korábbi nyolcszoros autókrosszbajnok, ezt bizonyítja, hogy a nap végére már majdnem másfél perccel vezetett a Gál István, Oroszlán Tibor kettős előtt.
Az ötszörös terepralibajnok amiatt spájzolt három-négy percet, hogy az egyik szakaszon eltévedt: Oroszlán elmondta: az egyik "jel” az itinerben nem 220, hanem 260 méterre jött, ami pont elég volt a hibázáshoz. A rutinos navigátor egyébként nem érezte túl jól magát a rajt előtt, hiszen egy hete sincs, hogy testvérével, Oroszlán Lászlóval egy fának ütköztek a Szombathely-ralin. A mitfahrert összezúzta a biztonsági öv, aminek hatása még nem múlt el. De visszatérve a terepralira: tévedés ide vagy oda, Gál vasárnap biztosan megpróbálja megkaparintani az első helyet.
A harmadik helyen a bajnoki címvédő Benyó Miklós, Maurer Péter kettős áll, amely ugyanott tévedt el, ahol Gál, viszont egy kicsit nehezebben talált vissza a helyes útra, így a hátránya is nagyobb.
A legjobb hatba még Varga, Zentai és Lukács kvalifikálta magát – köztük vasárnap még nagy csata lehet a minél jobb helyezésekért, hiszen hárman vannak két percen belül.

Mitsubishi Géringer-kupa,
az ob 3. futama, Komárom

Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (K-Sped Porsche ASE, Nissan Navara Pick-Up) 1:07:47, 2. Gál, Oroszlán (Autó Eldorado MSE, G. Baba Proto) 1:27 p h., 3. Benyó, Maurer (Hyundai Auto Hungary Team, Hyundai Galopper) 5:37 p h., 4. Varga I., Pocseg (Cross Country Club, Mitsubishi Pajero) 11:03 p h., 5. Zentai, Turóczi (Cross Country Club, Land Rover Discovery) 12:48 p h., 6. Lukács, Ferke (Autó Eldorado MSE, Nissan Terrano) 12:57 p h.
És akkor a kiesőkről. Pontosabban azokról, akiknek normális esetben fel kellene adniuk a versenyt, ám az új szabályoknak köszönhetően (amelyek súlyos időbüntetés terhe mellett megengedik, hogy a bajba jutott versenyzők folytassák a küzdelmet) továbbmehetnek.
Horváth Béla Mercedesében az AC mondott csütörtököt, Murczin Zsolt Mitsubishijében pedig a kormányösszekötő tört el, ám mindketten folytatni akarják. Csakúgy, mint a Csobánkán felboruló Liszi László, akinek az esés után sikerült helyrepofoznia a kocsiját.
Palik Lászlónak ez nem sikerülhetett, a Toyotának ugyanis elhajlott a bukócsöve, így ha akart volna, sem tudott volna továbbmenni, az ugyanis nem lett volna biztonságos. Palikék egyébként egy négyliteres Bowler után ültek vissza a 163 lóerős dízel Toyotába és ha az átállás nehéz volt, hát a visszalépés duplán az lehetett, hiszen a jó öreg "olajkályha” közel sem bír annyit, mint a Marokkó-ralira bérelt, épített terepjáró. Palikék Csobánkán, a harmadik körben estek fejre, ahol saját bevallásuk szerint már annyira óvatosan mentek, hogy annál óvatosabban nem is lehetett volna. Ennek ellenére feldőlt a Land Cruiser, amelynek valószínűleg ez volt a hattyúdala a magyar bajnokságban, mert Palik is belátja, nem érdemes vele tovább szenvedni.
A mezőny vasárnap 9 órakor rajtol a budakalászi Cora parkolójából és 13.30-kor ér célba Komáromban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik