Rég volt ennél izgalmasabb verseny a hazai bajnokságban! A szombathelyi viadalon az összes jelentősebb kategóriában az utolsó szakaszok döntöttek a győzelemről.
Benik Balázs (jobbra) és társa, Somogyi Pál remekül versenyzett Szombathelyen (fotó: Unger Tamás)
Benik Balázs (jobbra) és társa, Somogyi Pál remekül versenyzett Szombathelyen (fotó: Unger Tamás)
Természetesen a legnagyobb várakozás Benik Balázs és ifjabb Tóth János ütközetét előzte meg, amelyben ezúttal a előbbi győzedelmeskedett. A fordos pilótával madarat lehetett volna fogatni a célban, hiszen most először fordult elő, hogy hatalmas adok-kapokban utasította maga mögé a hatszoros bajnokot. A napot Benik kezdte lélektani fölényben, igaz, 1.1 másodperces előnye egyáltalán nem volt megnyugtató. Hát még akkor milyen izgatott lett, amikor "Janika”, ha csak néhány tizedmásodperccel is, de átvette tőle az éllovas pozíciót. Három szakasz volt hátra, amikor Benik újra az élre állt, és attól kezdve már nem engedte ki a kezéből a győzelmet. "Kell még egy kis idő, hogy elhigygyem, tényleg legyőztem a bajnokot – lelkendezett a célban a Focus WRC győztes pilótája. – A második körben biztonságit autóztunk, a nagy óvatoskodásban azonban kétszer is hibáztunk, és azt hittem, elúszik az első hely. Örülök, hogy nem így történt.” Ijfabb Tóth nem fogta fel kudarcként a viadalt, azt mondta, csak az autóra figyelt, próbálta kihozni belőle a maximumot. Hogy ebből most csak 15 pont lett? Sebaj, Veszprémben majd megpróbál nyerni. A dobogó harmadik fokára a pénteken lázzal küszködő Szabó Gergő állhatott föl, aki este népi recept szerint szilvapálinkával kúrálta magát (persze, csak módjával), és csodák csodájára szombatra jobban lett. A horrorisztikus kezdés után a második napon időnként már élvezte is az autózást. Az Octavia mögött egy Subaru érkezett, a két verseny kihagyása után visszatérő Tagai Tamás irányításával. A ralis a murvás szakaszokon nagyon gyors volt, ekkor sajnálhatta csak igazán, hogy pénteken az aszfalton tetemes hátrányba került.
InkTec Indit-Trade-rali, az ob 4. futama, Szombathely
Abszolút végeredmény: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 1:13:21.4, 2. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 4.5 másodperc hátrány, 3. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:22.3 perc h., 4. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 1:35.5 p h., 5. Turi, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:35.8 p h., 6. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 5:15.3 p h. Az ob állása 4 futam után: 1. Benik Balázs, Somogyi Pál 62.5 pont, 2. Szabó G., Kerék B. 57, 3. ifj. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 45, 4. Aschenbrenner, Földesi 39, 5. ifj. Tóth J., Tóth I. 35, 6. Turi, Kerék I. 30 Következik (július 11–13.): Veszprém-rali, az ob 5. futama
A WRC-sek közül egyetlen páros esett ki: ifjabb Angyalfi Károly a szombati első szakaszon lecsúszott az útról, és egy drótkerítés fogságába esett. A ragaszkodó drótot végül a műszaki mentők vágták le a Subaruról. Érdekesség, hogy a gyorsasági szakaszgyőzelmeken Benik (2), ifjabb Tóth (2) és a pénteken pályaelhagyás miatt ötperces büntetést kapó Aschenbrenner (4) osztozott a záró napon. Aschenbrenner a maga részéről azt állítja, neki úgy volt felírva az ominózus pálya, ahogy teljesítette, és nem vágott le két kanyart, legfeljebb rossz irányból került meg egy gumilassítót. Nos, a sportbírók másként látták, és a büntetés következtében a pilóta a 24. helyre esett vissza. A remek szombatjának köszönhetően viszont felzárkózott a hatodik pozícióba, így sem tudta azonban megelőzni az A8-as kategória küzdelmeit megnyerő és abszolút ötödik helyen végző Turi Tamást. Pedig Turi saját bevallása szerint egyáltalán nem sietett, a nagy óvatosságnak, persze, az lett a vége, hogy többször is hibázott. Ám ezek a bakik nem voltak súlyosak, így az egri pilótáé lett a kategóriagyőzelem. Az N-csoportban a napot az élen kezdő Elek István az első körben "eldobott” legalább ötven másodpercet, amikor fejtetőn átfordulva egy árokban landolt. Horpadt autóval ugyan, de folytatni tudta a küzdelmet, és ha már folytatta, meg is nyerte, úgy, mint a régi szép időkben (21 hónapja nem versenyzett). Mögötte Spitzmüller Csaba érkezett, aki az első napi 2.5 perces hátrányát (technikai hiba miatt gyűjtötte be) dolgozta le a viadal végére úgy, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon egy másodperccel megelőzte Szajky Istvánt a bronzéremért folytatott harcban. Aztán a bronzból ezüst lett, mert a nap felénél még vezető Oroszlán testvérpár a viadal utolsó szakaszán egy fának ütközött, és a verseny feladására kényszerült. Az F2-es kategóriában a két Citroen Saxo Szombathelyen is verhetetlen volt, ezúttal azonban az eddigitől eltérően hatalmas csatát vívott egymással a két piros gép. Két gyorsasági szakasszal (17 kilométerrel) a cél előtt azonos idővel, holtversenyben állt az élen Herczig Norbert és Bútor Róbert. A két jó barát, a két csapattárs, akik most egymás ellen küzdöttek. Az utolsó körre mindent kiszórtak a kocsikból – nemcsak a szerszámokat és a pótkerekeket, hanem még a vizespalackokat is –, hogy minél könynyebbek legyenek. A záró gyorsaságik Bútornak sikerültek jobban – három másodperces előnnyel megnyerte az idei negyedik viadalát. Herczig nagyon csalódott volt, hiszen majdnem egész nap neki állt a zászló, de annak örült, hogy most legalább volt esélye a győzelemre Bútorral szemben. Folytatás négy hét múlva Veszprémben.