A spanyol nézők a hazai pilóták viszonylagos gyengélkedése ellenére nagyon jól szórakoztak Barcelonában. A kedvenceiket nem szabad leírni, ugyanis lőtávolságban vannak a legjobbakhoz képest, akik a MotoGP-ben és a 250-ben is kimagasló teljesítményt nyújtottak: Valentino Rossi és Randy De Puniet új pályacsúcsot motorozott.
A világbajnoki címvédô Rossi újfent gálaelôadást tartott a királykategória edzésén
A világbajnoki címvédô Rossi újfent gálaelôadást tartott a királykategória edzésén
A MotoGP-ben a 2000-es világbajnok Kenny Roberts nem ült motorra az Olasz GP-n elszenvedett sérülései miatt, az amerikait előreláthatólag a Holland Nagydíjon láthatjuk újra. Azok közül, akik nekifeszülnek Katalóniában, a yamahás Alex Barros elesett az edzésen, Max Biaggi nem találta a megfelelő beállításokat, Sete Gibernau szenzációs érzékkel védett ki egy esést, míg Loris Capirossi az egész időmérőn csúszkált. Rossi tökéletesen motorozott, hat tizedmásodperccel megjavította Biaggi tavalyi pályacsúcsát, Capirexre pedig négy tizedet vert. Barcelona ura – az eddigi hét Katalán GP-jéből ötöt megnyert – tehát sokadszorra is bizonyította, hogy jelenleg nincs ellenfele a gyorsasági vb-n. Így pedig teljesen érthető, hogy egyre jobb szerződési ajánlatokkal bombázzák őt a különböző márkák.
Katalán GP, a vb 6. futama, Barcelona Az 1. idômérô. 125 kcm: 1. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:51.403, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:51.417, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:51.453, 4. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:51.636, 5. Dovizioso (olasz, Honda) 1:51.793, 6. Barbera (spanyol, Aprilia) 1.51.908, …20. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:54.100, …23. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:54.432, …34. Lénárt Péter (magyar, Honda) 2:00.966 (ezzel az idôvel még nem kvalifikálta magát a versenyre) 250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:47.117, 2. Elias (spanyol, Aprilia) 1:47.551, 3. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:48.061, 4. Battaini (olasz, Aprilia) 1:48.229, 5. Porto (argentin, Honda) 1:48.371, 6. West (ausztrál, Aprilia) 1:48.892 MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:43.927, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1:44.333, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:44.366, 4. Nakano (japán, Yamaha) 1:44.765, 5. Tamada (japán, Honda) 1:44.922, 6. Biaggi (olasz, Honda) 1:45.065 Tv: Eurosport, 12.45–15.15 (élô)
Rossi jelenlegi munkaadója, a Honda 10 millió eurós évi jövedelmet kész adni a négyszeres világbajnoknak, ha továbbra is nála folytatja a pályafutását. A Ducati és az Aprilia egymillióval megtoldotta a Honda ajánlatát, ami nem biztos, hogy elég lesz, hiszen Rossi valószínűleg marad. "A Honda elsőbbséget élvez mindenkivel szemben, és nagyon remélem, hogy meg tudom kötni vele az egyéves szerződést”–mondta Rossi, aki attól függetlenül, hogy melyik ajánlatot fogadja el, Olaszország legjobban kereső sportolója lenne. (A legjobban fizetett futballsztárok, Del Piero, Vieri, Totti, Cannavaro, Maldini és Filippo Inzaghi, valamint a Formula–1-es csillagok, Trulli és Fisichella ugyanis 10 millió euró alatt keresnek.) A 250-ben De Puniet már elfelejtette két olaszországi bukását, és egy tizedmásodperccel megjavította az idén elhunyt Kato Dajdzsiro 2001-es csúcsát. De Puniet Eliasnak majdnem fél másodpercet, Poggialinak csaknem egy másodpercet adott – Poggiali ráadásul csak Elias szélárnyékában motorozva tudta elérni a harmadik időt. A 125-ben a Pedrosa, De Angelis, Cecchinello párharcból meglepetésre utóbbi került ki győztesen. Az utolsó percekben úgy érte a legjobb időt, hogy végig akadályokb
Csak Tóth elégedett
Talmácsi Gábor (Aprilia, 20. hely): – Kaptam az Apriliától új alkatrészeket a délutáni időmérésre, de nem váltak be, a délelőtti szabadedzésen gyorsabb voltam a régi alkatrészekkel. Életem legrosszabb edzése volt, a kanyarokban a fékezések után nem indult el rendesen a motor, sőt, kétszer le is állt. Dehát ez van, ráfogom a péntek tizenharmadikára, és szombaton mindent beleadok.
Tóth Imre (Honda, 23. hely): – Egész nap rengeteget állítgattuk a motort, de meglett az eredménye. Tudom, hogy legalább egy másodperc még bennem van, lehetne még javítani, de azért ez az eremény sem rossz.
Lénárt Péter (Honda, a 107 százalékos határon kívül): – Tesztelésre használtam a pénteki napot, mert a csapattól új motorblokkot, vázt kaptam, amelyeket ki kellett próbálni. Az edzés nem sikerült túl jól, de úgy néz ki, szombatra a motor sokkal gyorsabb lesz, mint eddig.a ütközött, az edzés végén ugyanis szinte mindenki kint volt a pályán.