A hét végén az 1976-os világkiállításra megépített Notre Dame-szigeten gyűlik össze a Formula1-es mezőny, hogy megküzdjön a vb-pontokért. A Szent Lőrinc-folyó mentén legelőször 1978-ban rendeztek versenyt, a futam Gilles Villeneuve-nek, a pálya névadójának első győzelmével ért véget. Villeneuve Ferrarival aratta diadalát, akárcsak Michael Schumacher a tavalyi viadalon.
Az ötszörös világbajnok összesen ötször tért haza Kanadából a győztesnek járó trófeával, 1994-ben még egy Benetton-Ford, 1997-ben, 1998-ban és 2000-ben már a Ferrari volánjánál diadalmaskodott. A német a hét elején aláírt szerződése tükrében megduplázhatja ferraris győzelmeinek számát Montrealban, 2006-ig ugyanis versenyezni fog. Schumachernek most is van motivációja, Kanadában át akarja venni a vezetést a vb-pontversenyben. "Mindent megteszek, hogy lehagyjam Kimi Räikkönent, akinek csak négy pont előnye van velem szemben. Montreal nagy teszt a motorok, a gumik és a fékek számára, hatalmas tapasztalatunk van e téren, úgyhogy nem érhet minket meglepetés” – mondta Schumi.Az ötszörös világbajnok legnagyobb idei ellenfele, Räikkönen eddig kétszer versenyzett a kanadai ringen, tavalyelőtt és egy éve is negyedik lett, de most jobb eredményre számít. "A montreali pályát csak nagyon ritkán használják versenyzésre, így a pénteki edzéseken még nagyon csúszós lesz az aszfalt. Mivel elsőként hajtok a pályára az első időmérőn, nehéz dolgom lesz, szombatra és vasárnapra viszont már annyi gumi lerakódik, hogy sokat javul a tapadás. Monacóhoz hasonlóan ez is városi pálya, de sebességben mérve nem lehet összehasonlítani a kettőt” – mondta Räikkönen.Egykori csapattársa, Nick Heidfeld szerint néha túl gyors is az aszfaltcsík, sőt, a célegyenesbe vezető sikánnál életveszélyes is. "Annál a kanyarnál túl magas a kerékvető kő, ha valaki ráfut, könnyen összetörheti magát. A kanyar előtt van a boxbejárat, és ha valaki fékez előtted, hogy bejusson, könnyen nekiütközhetsz” – mondta Heidfeld, de hozzátette, összességében szereti a pályát, amelyen általában nagyon versenyképes.Jenson Button monacói balesete után szeretne visszatérni csapatába, de az orvosok csütörtökön még kivizsgálják, hogy eldöntsék, készen áll-e a feladatra. "Múlt hét kedden kivizsgáltam, és még volt némi emlékezetkiesése. Félő, hogy újra jelentkeznek nála az agyrázkódás jelei” – nyilatkozta Sid Watkins, az F1 főorvosa, aki Jacques Boucharddal, a montreali pálya főorvosával együtt vizsgálja ki Buttont. A BAR-csapat állítólag már felkészült Button esetleges pótlására, Szato Takuma, a csapat harmadik számú pilótája beugrásra kész.A BAR-csapat ebben a helyzetben elsősorban Jacques Villeneuve-től várja a pontokat, igaz, a kanadainak nemigen megy az apjáról elnevezett ringen – az utóbbi hat évben nem ért célba Montrealban. Első hazai GP-jén, 1996-ban még a második volt Damon Hill mögött, ám azóta kerüli őt Fortuna. A BAR-nak is kijárna a jó eredmény, a csapat még sohasem szerzett pontot a Notre Dame-szigeten.