Märtin továbbra is vezet

TÓTH ANITA jelenti LamiábólTÓTH ANITA jelenti Lamiából
Vágólapra másolva!
2003.06.07. 22:16
Címkék
Különböző motiváció sarkallja őket eszeveszett tempóra. A fiatal sofőr az első sikerére hajt, a rutinos róka meg a 26. diadalára és arra, hogy ő legyen az egyedüli csúcstartó a futamgyőzelmek tekintetében. Az előbbi nagy jövő előtt áll, az utóbbi mögött pedig ott a rengeteg tapasztalat, valamint két világbajnoki cím.
Martint hiába akadályozta Rovanperä, az észt észnél volt, és megtartotta elsô helyét
Martint hiába akadályozta Rovanperä, az észt észnél volt, és megtartotta elsô helyét
Martint hiába akadályozta Rovanperä, az észt észnél volt, és megtartotta elsô helyét
Martint hiába akadályozta Rovanperä, az észt észnél volt, és megtartotta elsô helyét
Martint hiába akadályozta Rovanperä, az észt észnél volt, és megtartotta elsô helyét
Martint hiába akadályozta Rovanperä, az észt észnél volt, és megtartotta elsô helyét
S hogy melyiküké a jelen? Nos, ezt igyekszik eldönteni az Akropolisz-ralin Markko Märtin és Carlos Sainz.
Hatalmas sziklák között, autógyilkos terepen folyik a szemet gyönyörködtető párharc, amelyben egyelőre Märtin áll jobban, de hátravan még egy nap, és ezen a versenyen senki sem mehet biztosra. Még akkor sem, ha történetesen azon szerencsések közé tartozik, akiknek nincs gondjuk az autójukkal.
Märtinnak például mindkét napra jutott egy-egy bosszantó eset. Pénteken húsz kilométert autózott felcsapódott motorháztetővel, szinte vakon, a kanyarokat keresgélve, szombaton pedig Harri Rovanperä miatt veszített jó néhány másodpercet. Az addig a második helyen álló finn autójában ugyanis tönkrement a váltó, és mivel Märtin mögötte indult (az első nap első 15 helyezettje a második nap mindig fordítva rajtol, hogy ne a legjobbak "takarítsák” az utat), kétszer is lassítania kellett, hogy valamelyest leülepedjen előtte az átláthatatlan por. Ezek után a csodával határos, hogy vezet, sőt folyamatosan növeli az előnyét.

50. Akropolisz-rali, a 14 futamos vb 6. versenye

Az állás a 2. nap után:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 3:30:25.8, 2. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 55.8 másodperc hátrány, 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:17.0 perc h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:33.6 p h., 5. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 2:05.0 p h., 6. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 2:10.7 p h., 7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 3:31.1 p h., 8. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 3:34.9 p h.
Carlos Sainz a pénteki utolsó szakasz után még nem is remélte, hogy hamarosan már a győzelemért küzdhet, hiszen akkor még előtte volt Marcus Grönholm (a szervizparkba vezető úton az üzemanyag-ellátó rendszer hibája miatt feladta a versenyt) és Rovanperä (a fent említett váltóhiba miatt visszacsúszott). A katalán pilóta azonban egyik percről a másikra a második helyen találta magát, és esélye van a győzelemre, csakúgy, mint a legutóbbi argentin futamon, ahol csak azért nem nyert, mert a navigátora hamarabb küldte be egy időellenőrző állomásra, és emiatt egyperces büntetést kapott.
Nemcsak ők ketten csatáznak azonban egymással, a harmadik helyért is vérre menő küzdelem folyik a subarus Petter Solberg, valamint az Akropolisz-ralit ötször megnyerő (ám a pénteki 50 másodperces időbüntetése miatt viszszacsúszó) Colin McRae között. Nagyon úgy fest, hogy a "McCrash” becenévre hallgató skótnak le kell mondania az újabb görög sikerről, viszont ha már így alakult, szeretne legalább dobogóra állni. Amire talán még Tommi Mäkinennek és Richard Burnsnek lehet esélye.
Érdekesség, hogy a világverő Peugeot-knak nem megy túl jól ezen a hét végén – pontosabban menne, ha a technika ördöge nem sújtaná őket folyamatosan. Grönholm, ugye, kiesett, a többiek meg Burns, Rovanperä, Panizzi sorrendben állnak az utolsó három pontszerző pozícióban. Előbbi kettőnek váltógondjai voltak, utóbbi pedig ezúttal egy privát 206-ost kormányoz.
A sereghajtó gyári csapatok (a Skoda és a Hyundai) közül mindkettőnek egy-egy pilótája van versenyben. A görög közönség kedvencének, Didier Auriolnak (9. hely) ugyanúgy van reménye a pontszerzésre, mint a Hyundaihoz négy versenyre aláíró Manfred Stohlnak (11.). Az OMV Motorsport pilótája eddig az ifjabb Tóth János által is bérelt Peugeot 206-ossal autózott a vb-futamokon, ám most típust váltott, és úgy tűnik, az Accenttel is megtalálta a ritmust. Legalábbis erre utalnak a részeredményei, amelyek a többi gyári team figyelmét is felkeltették. Arról nem is beszélve, hogy az állandó Hyundai-pilóták kiesése után ő maradt a csapat egyetlen reménye.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik