„Életmentô” újítás
Az idénynyitó viadalon jó néhány versenyzô orra alá dugták oda a megújulásra készülô Hungaroring terveit és ôk kivétel nélkül pozitívan értékelték a változást. A Formula–1 mindenható ura meg egyenesen „életmentônek” titulálta az átépítést.
Bernie Ecclestone (a Formula One Management elnöke): –Én már évekkel ezelôtt szorgalmaztam az átépítést, hiszen a technikai fejlôdéssel a pályáknak is lépést kell tartaniuk. Ha az idén nem módosították volna a Hungaroringet a kérésünknek megfelelôen, akkor elvettük volna a magyarok versenyét, bár ezt nem szívesen tettük volna meg.
David Coulthard (McLaren-Mercedes): – Feltehetôen ettôl az évtôl kezdve jobbak lesznek a hungaroringi versenyek.
Juan Pablo Montoya (Williams-BMW): – Mindkét átépítendô kanyar érdekesebbnek tűnik így, persze, minden akkor dôl el, ha ráhajtunk a pályára autóinkkal.
Ralf Schumacher (Williams-BMW): – A meghosszabbított célegyenes több lehetôséget kínál számunkra.
Heinz-Harald Frentzen (Sauber-Petronas): – A célegyenesben tovább lehetünk majd szélárnyékban és ez megkönnyíti az elôzést.
„Életmentô” újítás
Az idénynyitó viadalon jó néhány versenyzô orra alá dugták oda a megújulásra készülô Hungaroring terveit és ôk kivétel nélkül pozitívan értékelték a változást. A Formula–1 mindenható ura meg egyenesen „életmentônek” titulálta az átépítést.
Bernie Ecclestone (a Formula One Management elnöke): –Én már évekkel ezelôtt szorgalmaztam az átépítést, hiszen a technikai fejlôdéssel a pályáknak is lépést kell tartaniuk. Ha az idén nem módosították volna a Hungaroringet a kérésünknek megfelelôen, akkor elvettük volna a magyarok versenyét, bár ezt nem szívesen tettük volna meg.
David Coulthard (McLaren-Mercedes): – Feltehetôen ettôl az évtôl kezdve jobbak lesznek a hungaroringi versenyek.
Juan Pablo Montoya (Williams-BMW): – Mindkét átépítendô kanyar érdekesebbnek tűnik így, persze, minden akkor dôl el, ha ráhajtunk a pályára autóinkkal.
Ralf Schumacher (Williams-BMW): – A meghosszabbított célegyenes több lehetôséget kínál számunkra.
Heinz-Harald Frentzen (Sauber-Petronas): – A célegyenesben tovább lehetünk majd szélárnyékban és ez megkönnyíti az elôzést.
Hétfőn végre lehullt a lepel Formula–1-es pályánk "újjászületésének” körülményeiről, a Hungaroring Sport Rt. vezetői és a sportminiszter ismertették a részleteket. Jánosi György elmondta, örül a változásnak, hiszen ezzel esélyünk van arra, hogy ne csak a szerződésben rögzített 2006-os időpontig, hanem utána is vendégül lássuk a száguldó cirkuszt. A sportminiszter azt is hozzátette, a körülbelül egymilliárd forintba kerülő átépítést nem állami támogatással, hanem saját forrásokból (ideértve természetesen a banki hiteleket is) valósítja meg a Hungaroring Sport Rt. A jogdíjakat magába foglaló hárommilliárd forintra, amely minden évben kormánytámogatásként érkezik, az idén is számíthatnak a pálya üzemeltetői.
Akkor pedig magáról a pályáról. Palik László, az rt. elnök-vezérigazgatója megerősítette, amit már sejteni lehetett: a két fő újdonságot a célegyenes meghosszabbítása (586.29 méteresről 788.9 méteresre), és a 12-es kanyar átépítése jelenti majd. Előbbire azért volt szükség, hogy lehetőséget teremtsenek a versenyzőknek az előzésre. A 202 méternyi aszfaltcsíkkal megtoldott célegyenes végén a pilóták már jóval 300 kilométer/órás sebesség fölött fognak száguldani és az egyenes végére építendő, 18 méter széles, 145 fokos törésszögű kanyarral is a versenyzők kedvében szerettek volna járni a tervezők. Érdekesség még ezzel kapcsolatban, hogy a pálya a Mol-kút előtti útig ér majd ki, ahol a több mint két méterrel az út szintje fölött futó pályacsíkot, illetve aszfaltozott bukóteret magas betonkaréj övezi majd. A 12-es kanyar eddig sokat bírált bukóterét leaszfaltozzák és az átépítésnek köszönhetően eltűnik a rengeteg gondot okozó kerékvető is, a kanyar jóval egyszerűbb lesz.
A tárgyalásokat tavaly az idény végén megkezdő Frank Tamás és Gaál Attila elmondta: 38 tervből választották ki az előírások és költségek szempontjából is megfelelő verziót, amelyre december 5-én a Nemzetközi Automobil-szövetség vezetői is rábólintottak.
A munkálatokra meghívásos pályázaton választották ki a legjobb ajánlattevőt, a STRABAG-ot, amelynek jogelődje, a Magyar Aszfalt építette 1985-ben a Hungaroringet. Az átalakítási munkálatok már elkezdődtek és a tervek szerint július 31-ére fejeződnek be.