Formula–1-es teszt, kedd
Barcelona: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:15.465 (85kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:15.762 (65), 3. Panis (francia, Toyota, Michelin) 1:17.390 (51), 4. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.480 (96), 5. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.560 (53), 6. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:17.678 (86), 7. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.063 (40), 8. McNish (brit, Renault, M) 1:18.445 (50), 9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:18.506 (42), 10. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.903 (43), 11. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:19.001 (38)
Gondok a futammal
BAHREIN. Könnyen elképzelhetô, hogy Bahrein jövôre még kimarad a Formula–1-es naptárból, mert a parlament nemet mondott a pálya építéséhez szükséges 200 millió dolláros támogatásra. Az összesen 500 milliós beruházás ugyanis a képviselôk szerint szembehelyezkedne az iszlám hagyományos értékeivel. „A Formula–1-es futam révén hozzánk is betörne a szerencsejáték, ez pedig megengedhetetlen. Ráadásul a pálya mellé luxusszállodát is építenének, ezzel alaposan fellendülne a prostitúció” – érvelt az egyik képviselô. A mostani szavazás még nem jelent végleges elutasítást, de ha következô lépésként a kormány által kinevezett negyventagú tanács igent mond az eredeti elképzelésekre, akkor a nemzetgyűlés elé kerül a kérdés, és a parlamenti képviselôk, valamint az említett különleges testület közösen határoz a 200 milliós támogatás sorsáról.
Formula–1-es teszt, kedd
Barcelona: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:15.465 (85kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:15.762 (65), 3. Panis (francia, Toyota, Michelin) 1:17.390 (51), 4. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.480 (96), 5. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.560 (53), 6. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:17.678 (86), 7. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.063 (40), 8. McNish (brit, Renault, M) 1:18.445 (50), 9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:18.506 (42), 10. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.903 (43), 11. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:19.001 (38)
Gondok a futammal
BAHREIN. Könnyen elképzelhetô, hogy Bahrein jövôre még kimarad a Formula–1-es naptárból, mert a parlament nemet mondott a pálya építéséhez szükséges 200 millió dolláros támogatásra. Az összesen 500 milliós beruházás ugyanis a képviselôk szerint szembehelyezkedne az iszlám hagyományos értékeivel. „A Formula–1-es futam révén hozzánk is betörne a szerencsejáték, ez pedig megengedhetetlen. Ráadásul a pálya mellé luxusszállodát is építenének, ezzel alaposan fellendülne a prostitúció” – érvelt az egyik képviselô. A mostani szavazás még nem jelent végleges elutasítást, de ha következô lépésként a kormány által kinevezett negyventagú tanács igent mond az eredeti elképzelésekre, akkor a nemzetgyűlés elé kerül a kérdés, és a parlamenti képviselôk, valamint az említett különleges testület közösen határoz a 200 milliós támogatás sorsáról.
Kettejüket három tizedmásodperc választotta el egymástól, majd következett a remeklő Toyota-istálló francia sofőre, Olivier Panis, aki az első két napon parádézó Cristiano da Mattától vette át a volánt.
"Még mindig rengeteg teendőnk van, de nagyon gyorsan haladunk az előkészületekkel, remélem, ez folytatódik. Az új Michelin gumikkal még meg kell barátkoznunk, de annyit mindenképpen el kell mondanom, hogy roppant elégedett vagyok. Még nem mentünk kevés üzemanyaggal, úgyhogy az igazi képet egyelőre nem sikerült megalkotni az új autóról” – nyilatkozta Panis.
A szeles pályán az aerodinamikai fejlesztéseket nemigen sikerült ellenőrizni, több csapat is panaszkodott a kellemetlen légmozgásra. A Sauber volt az egyik, de Nick Heidfeld a délutáni órákban kiváló eredményeket produkált a C22-essel. A Renault-nak a motor meghibásodása okozott problémát, de Jarno Trulli és Allan McNish a gondok előtt is eleget dolgozott, így eredményesen zárta a csapat barcelonai programját.
A Williams FW25-ösének első reménykeltő jeleit Marc Gené mutatta meg, a helsyi tesztpilóta a hatodik lett a Circuit de Catalunyán. Juan Pablo Montoya azonban még mindig csak a tizedik időre volt képes, nála csak a műszaki hibákkal küszködő Jacques Villeneuve volt lassabb. "Ma hosszú távokat próbáltam teljesíteni, de az autó képtelen volt erre, és eredménytelen lett az egész napunk” – mondta Villeneuve, akinek csapattársa, Jenson Button elégedettebb volt.
Villeneuve egyébként beszélt az új hivatalos időmérő edzésekről is, amelyeket az alpesi sí legnépszerűbb versenyszámához, a lesikláshoz hasonlította. "Alighanem a hétvégék legizgalmasabb eseménye lesz a két hivatalos gyakorlás. Rendkívüli izgalmakat várok, hiszen úgy kell gyorsnak lennünk, hogy nem hibázhatunk. Olyan feladatunk lesz, mint a síelőknek a lesiklásban, ott is csak egy kísérletre van lehetőség. Korábban még volt módunk javításra, így nem kellett mindig a maximumra törekednünk, de most alapjaiban változik a helyzet! Mindent beleadunk, közben imádkozunk, hogy ne hibázzunk. A szurkolók is élvezni fogják a motorizált lesiklást” – fogalmazott 1997 világbajnoka az új, "egykörös” időmérő edzésről.