A Williams nem fél újítani

Vágólapra másolva!
2003.01.31. 20:38
Címkék
Pénteken a barcelonai Circuit de Catalunyán bemutatták a Williams vadonatúj négykerekűjét, az FW25-öst, amely nemcsak az elmúlt évek grove-i autóitól tér el nagy mértékben, hanem az eddig bemutatott 2003-as konkurensektől is. Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher aerodinamikailag újjászületett kék-fehér gépe rövidebb az elődjénél, és a karosszéria alatt is megváltoztatták szinte az összes elemét.
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
Az FW25-ös hosszú évek után az első autó, amelynek tervezését Gavin Fisher Geoff Willis nélkül irányította Grove-ban. A BAR-hoz csábított Willis távollétében Fisher igencsak megdolgozott a pénzéért, persze, a munkájának sikerességét csak az éles bevetések mutatják meg. A P83-as motor Münchenben készült Heinz Paschen igazgatásával, és már az is elég lenne, ha tartani tudná a tavalyelőtt és tavaly megalapozott szintet.
"Még a tavalyinál is erősebb hajtóművet készítettünk, amellyel megtartjuk előkelő pozíciónkat a Formula–1-ben. A mezőnyből elsőként mi teszteltük a V10-esünket, már tavaly az aszfalton volt a P83-as”–nyilatkozta dr. Mario Theissen, a BMW egyik sportigazgatója. Közvetlen kollégája, Gerhard Berger az előző idény vége felé a visszavonulásról beszélt, de az autó bemutatóján megjelent, és a jövőt tervezgette. "A tavalyi edzéseredményeinkre kell alapoznunk az idei szezonban, az egykörös hivatalos időmérő nekünk kedvez. Muszáj több győzelmet aratnunk, mint az elmúlt idényben. Elsősorban az előttünk állóra figyelünk, de a visszapillantó tükörbe is gyakrabban kell belepillantanunk” – nyilatkozta Berger, aki a Ferrari mellett a holt idényben kiváló teszteredményekkel rendelkező McLarenre utalt. (A valenciai tesztekről keretes írásunkban olvashatnak.)
A BMW-nek és a Williamsnek ez lesz a negyedik közös éve, és a nagy cél, a 2004-es világbajnoki cím egyik fél szerint sem elérhetetlen. "Felkészültünk arra, hogy a csúcsra érjünk. Teljesen új kasztnink van, amelyhez teljesen új gondolkodásmódot követve jutottunk el. A BMW új motorja és a Juan Pablo, Ralf versenyzőpáros garancia lehet a sikerre, mint ahogy a Michelin is, amely óriási lépéseket tett a tél során” – mondta Sir Frank Williams. "A Ferrari utolérése azért nehéz, mert az olaszok gyorssá és nagyon megbízhatóvá váltak, és ezen a két téren egyszerre roppant nehéz javítani” – tette hozzá Patrick Head technikai igazgató.
A csapat nem vesztett szponzort az előző idény óta, sőt, a svájci Oris óragyárral és a Cart-világsorozatot régebben szponzoráló, sokrétűségéről híres PPG vállalattal új szerződést kötött. "Az egész világ fejre állt, mindenhonnan távoznak a szponzorok, de szerencsére mi ezt a folyamatot megfordítottuk” –nyilatkozta Williams. Az autóval délután tettek néhány bemutató kört, a komoly tesztelés azonban szombaton kezdődik Barcelonában.

Coulthard és a Sauber remekelt a tesztelésen

VALENCIA. A teszt csütörtöki napján David Coulthard első helye már nem is keltett nagy feltűnést, Alexander Wurz szerdán szintén a Ferrarik előtt zárt az élen. Annál nagyobb meglepetést okoztak a Sauber-Petronasok, amelyekkel Heinz-Harald Frentzen a 2., Nick Heidfeld az 5. időeredményt produkálta. DC és Frentzen mögött Wurz lett a harmadik, míg Rubens Barrichello a 4. helyre hozta be a legjobb maranellói gépet. A világbajnoki címvédő Michael Schumacher a 6. lett Heidfeld mögött, majd igen szorosan követték az élmezőnyt a többiek. A sor végén Jos Verstappen kullogott, a Minardi-Cosworthon továbbra is Formula–3000-es Avon-gumik voltak, de Paul Stoddart csapatvezető megelégelte a Bridgestone közömbös viselkedését, és az FIA-hoz fordult segítségért a gumiszállítási szerződés miatt.

Formula–1-es tesztek, csütörtök
Valencia: 1. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:10.983 (48 kör), 2. Frentzen (német, Sauber-Petronas, Bridgestone) 1:11.093 (43), 3. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:11.118 (66), 4. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:11.293 (96), 5. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:11.410 (50), 6. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:11.528 (62), 7. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:11.704 (62), 8. Panis (francia, Toyota, M) 1:11.913 (63), 9. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:12.112 (40), 10. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:12.112 (71), 11. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.314 (62), 12. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:12.408 (77), 13. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.409 (62), 14. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, Avon) 1:17.192 (49)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik