A Williams nem fél újítani

Vágólapra másolva!
2003.01.31. 20:38
Címkék
Pénteken a barcelonai Circuit de Catalunyán bemutatták a Williams vadonatúj négykerekűjét, az FW25-öst, amely nemcsak az elmúlt évek grove-i autóitól tér el nagy mértékben, hanem az eddig bemutatott 2003-as konkurensektől is. Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher aerodinamikailag újjászületett kék-fehér gépe rövidebb az elődjénél, és a karosszéria alatt is megváltoztatták szinte az összes elemét.
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
A Williams három sztárja (balról) Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Marc Gené a csapat új büszkeségével, az FW25-össel (Fotó: Reuters/Albert Gea)
Az FW25-ös hosszú évek után az első autó, amelynek tervezését Gavin Fisher Geoff Willis nélkül irányította Grove-ban. A BAR-hoz csábított Willis távollétében Fisher igencsak megdolgozott a pénzéért, persze, a munkájának sikerességét csak az éles bevetések mutatják meg. A P83-as motor Münchenben készült Heinz Paschen igazgatásával, és már az is elég lenne, ha tartani tudná a tavalyelőtt és tavaly megalapozott szintet.
"Még a tavalyinál is erősebb hajtóművet készítettünk, amellyel megtartjuk előkelő pozíciónkat a Formula–1-ben. A mezőnyből elsőként mi teszteltük a V10-esünket, már tavaly az aszfalton volt a P83-as”–nyilatkozta dr. Mario Theissen, a BMW egyik sportigazgatója. Közvetlen kollégája, Gerhard Berger az előző idény vége felé a visszavonulásról beszélt, de az autó bemutatóján megjelent, és a jövőt tervezgette. "A tavalyi edzéseredményeinkre kell alapoznunk az idei szezonban, az egykörös hivatalos időmérő nekünk kedvez. Muszáj több győzelmet aratnunk, mint az elmúlt idényben. Elsősorban az előttünk állóra figyelünk, de a visszapillantó tükörbe is gyakrabban kell belepillantanunk” – nyilatkozta Berger, aki a Ferrari mellett a holt idényben kiváló teszteredményekkel rendelkező McLarenre utalt. (A valenciai tesztekről keretes írásunkban olvashatnak.)
A BMW-nek és a Williamsnek ez lesz a negyedik közös éve, és a nagy cél, a 2004-es világbajnoki cím egyik fél szerint sem elérhetetlen. "Felkészültünk arra, hogy a csúcsra érjünk. Teljesen új kasztnink van, amelyhez teljesen új gondolkodásmódot követve jutottunk el. A BMW új motorja és a Juan Pablo, Ralf versenyzőpáros garancia lehet a sikerre, mint ahogy a Michelin is, amely óriási lépéseket tett a tél során” – mondta Sir Frank Williams. "A Ferrari utolérése azért nehéz, mert az olaszok gyorssá és nagyon megbízhatóvá váltak, és ezen a két téren egyszerre roppant nehéz javítani” – tette hozzá Patrick Head technikai igazgató.
A csapat nem vesztett szponzort az előző idény óta, sőt, a svájci Oris óragyárral és a Cart-világsorozatot régebben szponzoráló, sokrétűségéről híres PPG vállalattal új szerződést kötött. "Az egész világ fejre állt, mindenhonnan távoznak a szponzorok, de szerencsére mi ezt a folyamatot megfordítottuk” –nyilatkozta Williams. Az autóval délután tettek néhány bemutató kört, a komoly tesztelés azonban szombaton kezdődik Barcelonában.

Coulthard és a Sauber remekelt a tesztelésen

VALENCIA. A teszt csütörtöki napján David Coulthard első helye már nem is keltett nagy feltűnést, Alexander Wurz szerdán szintén a Ferrarik előtt zárt az élen. Annál nagyobb meglepetést okoztak a Sauber-Petronasok, amelyekkel Heinz-Harald Frentzen a 2., Nick Heidfeld az 5. időeredményt produkálta. DC és Frentzen mögött Wurz lett a harmadik, míg Rubens Barrichello a 4. helyre hozta be a legjobb maranellói gépet. A világbajnoki címvédő Michael Schumacher a 6. lett Heidfeld mögött, majd igen szorosan követték az élmezőnyt a többiek. A sor végén Jos Verstappen kullogott, a Minardi-Cosworthon továbbra is Formula–3000-es Avon-gumik voltak, de Paul Stoddart csapatvezető megelégelte a Bridgestone közömbös viselkedését, és az FIA-hoz fordult segítségért a gumiszállítási szerződés miatt.

Formula–1-es tesztek, csütörtök
Valencia: 1. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:10.983 (48 kör), 2. Frentzen (német, Sauber-Petronas, Bridgestone) 1:11.093 (43), 3. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:11.118 (66), 4. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:11.293 (96), 5. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:11.410 (50), 6. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:11.528 (62), 7. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:11.704 (62), 8. Panis (francia, Toyota, M) 1:11.913 (63), 9. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:12.112 (40), 10. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:12.112 (71), 11. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.314 (62), 12. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:12.408 (77), 13. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.409 (62), 14. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, Avon) 1:17.192 (49)
Legfrissebb hírek

Kós Hubert: Bowman is akarja a világcsúcsot kétszáz háton – én is!

Úszás
2 perce

A törökök jutottak be elsőként a férfi kosárlabda Eb elődöntőjébe

Kosárlabda
17 perce

Vb-selejtező: Örményország–Írország

Foci vb 2026
23 perce

Újabb kaotikus nap, Egan Bernal négy év után nyert szakaszt háromhetesen

Kerékpár
32 perce

Megállapodtak az évek óta húzódó ügyben, komoly összeget kapnak Hosszú Katinkáék

Úszás
39 perce

Domenico Tedesco lett José Mourinho utódja a Fenerbahcénál

Minden más foci
42 perce

A telt házas Puskás Arénában fogadjuk a portugálokat a vb-selejtező második fordulójában – élő felvezetés

Magyar válogatott
1 órája

Labdarúgás: harmadik lett a Vilotic-tornán a magyar U19-es válogatott

Utánpótlássport
1 órája
Ezek is érdekelhetik