A római Legfelsőbb Bíróság formai hibákra hivatkozva megsemmisítette a korábbi felmentő ítéleteket, és egy éven belül új pert indít Ayrton Senna közel kilenc évvel ezelőtti halálos balesetének ügyében. A háromszoros világbajnok 1994. május 1-jén Imolában a San Marinó-i Nagydíjon vesztette életét, a tragédiát követő per végén, 1999 novemberében felmentették Patrick Head technikai igazgatót és az azóta már a McLarennél dolgozó Adrian Newey főtervezőt.
Senna majdnem kilenc éve halott, a balesetével kapcsolatos per azonban még tart
Senna majdnem kilenc éve halott, a balesetével kapcsolatos per azonban még tart
A tíz hónapig tartó első tárgyalás során 32 személyt hallgattak ki, de konkrét bizonyítékok hiányában 1997. december 16-án Frank Williams csapatfőnökkel együtt ártatlannak találták Headet és Neweyt (másodfokon 1999. november 22-én a bolognai bíróság adott felmentést). Az eljárásban Federico Bendinelli, az imolai pályát működtető társaság képviselője, Giorgio Poggi, a pálya igazgatója, valamint a belga Roland Bruynsereade, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) helyszín-hitelesítésért felelős alkalmazottja szintén vádlott volt, de őket sem ítélték el. Roberto Causo, a vádlottakat korábban védő ügyvéd szerint elképzelhetetlen, hogy megváltozzon a bíróság álláspontja, az újratágyalást csak formalitásnak véli. Neweyt a jövőben újra kihallgatják, de a McLaren technikai igazgatója egyelőre kizálólag a wokingi csapat ügyeivel foglalkozik. A szakember azt ígéri, hogy az új MP4-18 forradalmi újdonságokkal lepi majd meg az F1 világát. A gép a tervek szerint a vb 4. futamán, a San Marinó-i Nagydíjon váltja az MP4-17-est. "Az új kocsi teljesen eltér majd a többi autótól, még azoktól is, amelyeket korábban terveztem” – mondta Newey. A wokingi istállónak mindent meg kell tennie az előrelépésért, mert az elmúlt években fokozatosan romló eredményeket produkált, a 2002-es idényben mindössze egyetlen futamgyőzelmet jegyzett. A várakozásokkal ellentétben Juan Pablo Montoya egyszer sem állhatott fel a dobogó középső fokára, így még mindig a 2001-es Olasz Nagydíjon aratott sikere az egyetlen. Ám a kolumbiai a felkészülési időszak felénél duzzad az önbizalomtól, úgy véli, nem indul esélytelenül a Michael Schumacher elleni csatába. "Ha a csapat és a pilóta tökéletes összhangban dolgozik, akkor sorozatban jönnek a sikerek. Bízom abban, hogy most mi leszünk a legegységesebbek, és megdöntjük a Ferrari uralmát” – mondta Montoya, az új FW25-ösét pénteken bemutató Williams-istálló sztárja. A kolumbiai először március 9-én bizonyíthat, az Ausztrál Nagydíj előtt azonban nemcsak az új erőviszonyok tartják lázban a Formula–1 rajongóit, hanem az új szabályok és lebonyolítási rend is. A melbourne-i futam szervezői örülnek is ezeknek, szerintük a hivatalos időmérő edzések új rendszere és a pénteki kétórás tesztelés a korábbinál nagyobb vonzerő a szurkolók számára. Steven Wright, az Albert Park-i viadal egyik főszervezője főleg az utóbbi jelentőségében bízik, hiszen a Renault, a Minardi és a Jordan négykerekűinek kétórás, folyamatos körözése remek "előétel” lehet a "főfogásnak” számító Ferrarik, Williams-BMW-k és McLaren-Mercedesek előtt. Az új szabály értelmében a három csapat azért tesztelhet két órát minden versenyhétvége péntekjén a futam helyszínén, mert a március 1. és november 1. közötti időszakban kész tíz napra korlátozni az idénybeli tesztelését. "Sokan úgy gondolják, hogy ez a szabály csak a kiscsapatoknak jó, de a Renault-nál úgy véljük, hogy roppant hasznos ez a két óra a pálya adatainak feldolgozása szempontjából, és Fernando Alonso is több lehetőséget kap arra, hogy megismerje a pályákat, amelyeken két évvel ezelőtt versenyzett. Kipróbáljuk, mire leszünk képesek egy-egy versenyen ezzel a felkészüléssel, és majd meglátjuk, hogyan döntünk egy év múlva” – magyarázta Flavio Briatore a Renault döntését. Az anyagilag rosszul álló Minardi és Jordan részéről kézenfekvő, hogy kihasznája a pénteki teszt lehetőségét, hiszen sokkal több pénzt takarít meg a tesztcsapaton, mint amennyit a versenyre utazó létszám növekedésén veszít. A Jordan után egyébként a Minardi is szerződést kötött a Pumával, a német sportruházati cég két éven keresztül látja el lábbelivel az olasz kiscsapatot.