A héten sok minden kiderült a 2003-as MotoGP-vel kapcsolatban. Bár még nem létezik a Honda világbajnok motorjának, az öthengeres RC211V-jének a 2003-as változata, az elmúlt hónapokban csupán kicsit módosított 2002-es verzióval is nagyon gyors tud lenni a két négyszeres olasz világbajnok, Valentino Rossi és Max Biaggi.
Ugyanez az állítás igaz a MotoGP-ben idén bemutatkozó Ducatira is, amellyel főleg a háromszoros olasz világelső, Loris Capirossi parádézik. A Yamaha és a Kawasaki viszont jelentős hátrányban van, ami elsősorban a Yamaha számára aggasztó a tavalyi szezon után, amikor a vb-aranyra is esélyes volt. A Yamaha idén először Jerezben tesztelt, ahol a leggyorsabb Alex Barros megközelíteni sem tudta a ducatis Capirossi decemberben felállított pályacsúcsát. Ezért aztán a MotoGP-ben debütáló olasz Marco Melandri volt a fő szenzáció, aki második yamahás tesztjén gyorsabb volt a veterán Carlos Checánál. Az új Kawasaki viszont még a Yamahánál is lassúbb, ráadásul megbízhatatlan is. Alex Hofmann és Garry McCoy váltógondokkal küszködött – McCoy el is esett és agyrázkódást szenvedett. Yamaha-teszt Jerez de la Frontera: 1. Barros (brazil) 1:42.9, 2. Melandri (olasz) 1:43.8, 3. Checa (spanyol) 1:44.3, 4. Nakano (japán) 1:45.2, 5. Jacque (francia) 1:47.7