Névjegy
VALENTINO ROSSI
Születési idô/hely: 1979. február 16., Urbino
Nemzetiség: olasz
Magasság/testsúly: 182 cm/70 kg
Elsô verseny: Malajziai GP, 1996
Nagydíjak száma: 108
Gyôzelmek száma: 50
Elsô gyôzelem: Cseh Nagydíj, 1996
Elsô dobogó: Osztrák Nagydíj, 1996
Ezüstérmek száma: 14
Bronzérmek száma: 10
Pole pozíció száma: 21
Elsô pole pozíció: Cseh Nagydíj, 1996
Versenyben elért leggyorsabb kör: 44
Vb-címek: 1997 (125 kcm), 1999 (250 kcm), 2001 (500 kcm), 2002 (MotoGP
Névjegy
VALENTINO ROSSI
Születési idô/hely: 1979. február 16., Urbino
Nemzetiség: olasz
Magasság/testsúly: 182 cm/70 kg
Elsô verseny: Malajziai GP, 1996
Nagydíjak száma: 108
Gyôzelmek száma: 50
Elsô gyôzelem: Cseh Nagydíj, 1996
Elsô dobogó: Osztrák Nagydíj, 1996
Ezüstérmek száma: 14
Bronzérmek száma: 10
Pole pozíció száma: 21
Elsô pole pozíció: Cseh Nagydíj, 1996
Versenyben elért leggyorsabb kör: 44
Vb-címek: 1997 (125 kcm), 1999 (250 kcm), 2001 (500 kcm), 2002 (MotoGP
Valentino Rossi örökölte tehetségét és szenvedélyét, hiszen édesapja, Graziano Rossi a hetvenes-nyolcvanas évek vb-menője volt és három nagydíjgyőzelemmel büszkélkedett. A családi elhivatottság révén az ifjabbik Rossi hamar megismerte a vb világát, és háromévesen maga is motorozni kezdett. Akkor még inkább az autókhoz vonzódott – Formula–1-es pilóta szeretett volna lenni. 1990-ben azonban hátat kellett fordítani a gokartversenyeknek, mert a motorozáshoz viszonyítva egyre drágább lett az autózás. 1991 és 1992 között minimotoros bajnoki címet szerzett és a következő idényben nagymotoron is bemutatkozott. A széria 125-ös olasz bajnokságban kilencedik lett, 1994-ben pedig bajnok. Ezután átnyergelt az Apriliához és a páros 1999-ig sikert sikerre halmozott. 1995-ben a 125-ös GP-osztályban olasz bajnok lett a duó, míg Rossi bronzérmes a nyolcadliteres Európa-bajnokságon.
Egy évvel később az ifjú tehetség már egy teljes szezont töltött a világbajnokságon, ahol az Osztrák GP-n megszerzett bronzérmével letette a névjegyét, a Cseh Nagydíjon pedig az első pole pozíciója után megszerezte az első nagydíjgyőzelmét is. Rossi, aki 1996-ban kilencedik volt az összetettben, 1997-ben már tarolt: 11 győzelmének és 4 rajtelsőségének köszönhetően már három futammal a vb befejezése előtt világbajnok lett. 1998-ban Rossi felköltözött a 250-be és az új kategóriában azonnal a főszereplők egyike lett: öt aranyérmével a második helyen zárta az idényt. 1999-ben viszont újra megállíthatatlan volt: kilenc győzelemmel és öt pole pozícióval egy futammal a vb befejezése előtt megszerezte a második vb-címét. Ezzel ő lett minden idők legfiatalabb 250-es világbajnoka, és a negyedliteres vb történetében ő gyűjtötte be egy év alatt a legtöbb pontot. (A két előbbi csúcs azonban már nem él, hiszen a japán Kato Dajdzsiro a pontszám tekintetében tavaly lekörözte az olaszt, az idén pedig Marco Melandri Rossinál 176 nappal fiatalabban lett 250-es világelső.) 1999 novemberében a Rossi, Aprilia álompár különvált, és létrejött egy még ütőképesebb kettős, a Rossi, Honda duó. A királykategóriába felköltöző Rossi tavalyelőtt kétszer nyert futamot és a tanulóévét a második helyen fejezte be. Tavaly az 500-ban és az idén, immár az új MotoGP-ben lavinaszerűen motorozott Rossi: 32 versenyből 22-szer győzött és 12-szer a pole pozícióból rajtolhatott.
Ami azt jelenti, hogy Rossi volt az 500-as kategória utolsó és a MotoGP első királya.