Villeneuve-nek a BAR a végzete?

Vágólapra másolva!
2002.11.06. 21:02
Címkék
A Jaguarhoz hasonlóan a másik fiatal csapat, a BAR is keresi még azokat az alapokat, amelyekről elindulva nagycsapattá tud alakulni. Az idei szezon elején az új autó bemutatását megelőző napon lemondott posztjáról Craig Pollock csapatvezető, és a Benettont egykor irányító David Richards, a Prodrive első embere állt a csapat élére. A technikai igazgató is új ember lett, az idei kocsit tervező Malcolm Oastler helyett Geoff Willis, a Williams főtervezője érkezett.
BAR

Elsô nagydíj: 1999, Ausztrál Nagydíj
Elsô pontszerzés: 2000, Ausztrál Nagydíj
Nagydíjak száma: 67
Gyôzelmek száma: 0
Pole pozíciók száma: 0
Leggyorsabb körök száma: 0
Pontok száma: 44
Legjobb idény: 2000 (20 pont)
A 2002-es pilótái
Jacques Villeneuve (kanadai) vb-12. 4 pont
Olivier Panis (francia) vb-14. 3 pont
BAR

Elsô nagydíj: 1999, Ausztrál Nagydíj
Elsô pontszerzés: 2000, Ausztrál Nagydíj
Nagydíjak száma: 67
Gyôzelmek száma: 0
Pole pozíciók száma: 0
Leggyorsabb körök száma: 0
Pontok száma: 44
Legjobb idény: 2000 (20 pont)
A 2002-es pilótái
Jacques Villeneuve (kanadai) vb-12. 4 pont
Olivier Panis (francia) vb-14. 3 pont
Az új szakember szerint az autón egyetlen nyerő elem sem volt, de a pilótapáros, Jacques Villeneuve és Olivier Panis készen állt arra, hogy a középmezőny elejére repítse a csapatot. Mika Häkkinen visszavonulása után Villeneuve az egyetlen világbajnok a mezőnyben Michael Schumacheren kívül, de a BAR megalapítása óta a kanadainak még futamgyőzelemre sem volt esélye. Ez az idén sem változott, és bár nagyon megbízhatóan és látványosan versenyzett Villeneuve, pontot csak kétszer sikerült szereznie: Silverstone-ban a negyedik, Indianapolisban a hatodik lett. Az idény végére nagyon belelendült az időmérő edzéseken, az utolsó három versenyen az első öt sorba került.
Panis szezonja förtelmesen kezdődött, hét versenyen keresztül nem is látta a kockás zászlót. A Brit Nagydíjon Villeneuve-öt az 5. helyen kísérte a célba, és szerzett egy pontot Monzában is. A nyár végén elfogadta a Toyota ajánlatát, így 36 évesen új csapanál kezdi meg a 2003-as idényt. Villeneuve azonban marad. A kanadait sokan szerették volna a tengerentúlon látni, de végül úgy döntött, nem fordít hátat az F1-nek, és Jenson Button társaságában élvezi tovább a Honda támogatását.
A japánokat ugyanis megtartotta Richards, aki külön fejlesztőközpontot és tesztautót készített a motorok tesztelésére, illetve a hajtómű és az autó összeszoktatására. Az elszántság eredménnyel párosult, a Honda ugyanis eddig nem tapasztalt odaadást igér, és Willistől is remek autót várnak. Villeneuve reményei szerint nem hiába tart ki a brackleyi alakulatnál.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik