Jordan elbúcsúzott a Hondától

Vágólapra másolva!
2002.11.06. 21:04
Címkék
Eddie Jordant az egyik legügyesebb és mindenképpen a legnépszerűbb csa-patvezetőként tartják számon a Formula1-ben, az ír mindig elmondja a véleményét, mégis szinte mindenkivel jóban van. Anyagi problémái nemigen vannak annak ellenére sem, hogy 1991-es bemutatkozása óta nem élvezhette nagy gyár támogatását.
Jordan

Elsô nagydíj: 1991, Egyesült Államok Nagydíja
Elsô pontszerzés: 1991, Kanadai Nagydíj
Nagydíjak száma: 197
Gyôzelmek száma: 3
Pole pozíciók száma: 2
Leggyorsabb körök száma: 2
Nagydíjak az elsô gyôzelemig: 127
Pontok száma: 269
Legjobb idény: 1999 (61 pont)
A 2002-es pilótái
Giancarlo Fisichella (olasz) vb-11. 7 pont
Szato Takuma (japán) vb-16. 2 pont
Jordan

Elsô nagydíj: 1991, Egyesült Államok Nagydíja
Elsô pontszerzés: 1991, Kanadai Nagydíj
Nagydíjak száma: 197
Gyôzelmek száma: 3
Pole pozíciók száma: 2
Leggyorsabb körök száma: 2
Nagydíjak az elsô gyôzelemig: 127
Pontok száma: 269
Legjobb idény: 1999 (61 pont)
A 2002-es pilótái
Giancarlo Fisichella (olasz) vb-11. 7 pont
Szato Takuma (japán) vb-16. 2 pont
Tavaly óta azonban mellé állt a Honda, amely a BAR mellett őt is ellátta motorokkal. A japán gyár megtartásáért hatalmas csata alakult ki a két team között, Jordan ennek jegyében szerződtette Szato Takumát, aki ráadásul még tehetséges is volt, hiszen 2001-ben megnyerte a brit Formula–3-as bajnokságot. Giancarlo Fisichella négy év után visszatért, az olasz az 1997-es évet töltötte a Jordannél, és pályafutása eddigi legjobb idényében 20 pontot szerzett Eddie Jordan csapatában.
Az idény igen gyatrán kezdődött, Szato törte-zúzta autóját Melbourne-ben, és az esős időmérő edzésen nem tudta kvalifikálni magát a versenyre. Mégis elindulhatott, igaz, a balesetekkel teletűzdelt versenyen nem tudott pontot szerezni. A Jordan az idény közepén került először a figyelem középpontjába, Fisichella zsinórban háromszor lett ötödik, miközben Szato törte az autóit.
Ausztriában Nick Heidfelddel ütközött a japán, aki Monte-Carlóban Fisichellát akarta elengedni, miközben megcsúszott, és a falnak csapta sárga gépét. A japánért való aggódást társa eredményessége oldotta, de Franciaországban már Fisichella hozta a frászt Eddie Jordanékre. Az egyik szabadedzésen az olasz a falnak csapódott, és bár nem szenvedett súlyos sérüléseket, nem indulhatott el a versenyen.
Hamar rendbejött, és a Hungaroringen szerzett is egy pontot, de többre nem futotta erejéből. Szatónak viszont igyekeznie kellett, a Honda ugyanis a BAR ígéreteit elfogadva úgy döntött, rá összpontosítja energiáját, és közölte Jordannel, hogy elhagyja a csapatát. A Cosworth jövőre Ford néven szállít erőforrást a Jordannek, Szato számára pedig nem maradt kapaszkodó, csak a saját teljesítménye. Szuzukában hatalmas szenzációt keltett a japán, hetedik helyről rajtolva az ötödik lett, és ezzel –meg néhány szponzor megszerzésével – nagy lépést tett afelé, hogy beássa magát a csapatba, és elvegye Eddie Irvine utolsó lehetőségét is az F1-től.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik