A britek autóversenyszínét, a zöldet immár a harmadik éve viselő Milton Keynes-i gárda hatalmas elánnal készült a 2002-es idényre, de a kasztnin már az első teszteken látni lehetett, hogy bizony ezúttal is melléfogtak a jaguarosok. Steve Nichols technikai igazgató ezért el is hagyta a csapatot, amely a pilótaként háromszoros világbajnok Niki Lauda személyében már a harmadik csapatvezetőjét fogyasztja.
Jaguar
Elsô nagydíj: 2000, Ausztrál Nagydíj Elsô pontszerzés: 2000, Monacói Nagydíj Nagydíjak száma: 51 Gyôzelmek száma: 0 Pole pozíciók száma: 0 Leggyorsabb körök száma: 0 Pontok száma: 21 Legjobb idény: 2001 (9 pont) A 2002-es pilótái Eddie Irvine (ír) vb-9. 8 pont Pedro De La Rosa (spanyol) 0 pont
Jaguar
Elsô nagydíj: 2000, Ausztrál Nagydíj Elsô pontszerzés: 2000, Monacói Nagydíj Nagydíjak száma: 51 Gyôzelmek száma: 0 Pole pozíciók száma: 0 Leggyorsabb körök száma: 0 Pontok száma: 21 Legjobb idény: 2001 (9 pont) A 2002-es pilótái Eddie Irvine (ír) vb-9. 8 pont Pedro De La Rosa (spanyol) 0 pont
Neil Ressler és Bobby Rahal távozása után az osztrák kemény kézzel irányított, és bár mindenki tudta, hogy rossz az autó, az első versenyen Eddie Irvine mindjárt három pontot szerzett. Éppen a kocsi gyenge teljesítményének volt köszönhető a jó helyezés, a hátul indulók ugyanis nem keveredtek bele a rajtnál történt karambolba. A pontok után senki nem várta a jó folytatást, Irvine a kocsi megváltoztatását követelte, míg csapattársa, Pedro De La Rosa csendesen tűrte a botladozást. A Brit Nagydíjra megérkezett az R3B, amely jobb volt, mint az eredeti gép, de csak néhány hónapos finomhangolás után sikerült a mezőny első felébe juttatni. A Magyar Nagydíj után megerősödött a Jaguar, Belgiumban a hatodik lett Irvine, Monzában pedig a két Ferrari mögött harmadikként sikerült célba érnie. Az íren kívül csak ferraris, mclarenes és williamses pilóta állt az idén dobogón. Az idény utolsó két, Európán kívüli versenyére visszaesett a csapat, és amíg Irvine a visszavonulásán gondolkodott, De La Rosa egyre hangosabban mondogatta, hogy neki a következő idényre is szerződése van. Ezt azonban egyedül ő hangoztatta, ami a Formula–1-ben annak a jele, hogy nem érzi magát biztonságban. Félelmei beigazolódtak, Irvine mellett neki is megmutatták a kijáratot.
Irvine mellett csak a Ferrari, a Williams és a McLaren pilótái állhattak fel a dobogóra (Fotó: AFP)
Niki Lauda a Ford további támogatását élvezve úgy döntött, megfiatalítja csapatát, és leigazolt két olyan pilótát, akiket az idény közben kipróbált. Az évadot a Minardinál töltő Mark Webber és az újonc Antonio Pizzonia remek benyomást tett a Jaguar vezetőire, és jövőre nekik lesz a feladatuk, hogy előbbre repítsék a brit nemzeti istállót, amelynek jövő évi autóját január 13-án mutatják be Nagy-Britanniában.