Ausztrál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 15. futama, Phillip Island
125 kcm (23 kör, 102.304 km): 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 38:09.028 (160.895 km/óra), 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 0.252 mp h., 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.310 mp h., 4. Vincent (francia, Aprilia) 0.414 mp h., 5. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.575 mp h., 6. Sanna (olasz, Aprilia) 4.615 mp h., …16. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 38.282 mp h., …23. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:31.853 p h. 250 kcm (25 kör, 111.200 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 39:44.293 (167.898 km/óra), 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.007 mp h., 3. Porto (argentin, Yamaha) 5.766 mp h., 4. Rolfo (olasz, Honda) 16.042 mp h., 5. Elias (spanyol, Aprilia) 18.917 mp h., 6. De Puniet (francia, Aprilia) 18.985 mp h. MotoGP (27 kör, 120.096 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 42:02.041 (171.426 km/óra), 2. Barros (brazil, Honda) 9.782 mp h., 3. Ukava (japán, Honda) 11.134 mp h., 4. Kato (japán, Honda) 11.327 mp h., 5. Van den Goorbergh (holland, Honda) 11.414 mp h., 6. Biaggi (olasz, Yamaha) 20.937 mp h.
Az állás. 125 kcm: 1. Vincent (francia, Aprilia) 253 pont, 2. Poggiali 245, 3. Pedrosa 218, 4. Cecchinello 172, 5. Jenkner (német, Aprilia) 157, 6. P. Nieto 129, …22. Talmácsi Gábor 19. 250 kcm: 1. Melandri 273 (már világbajnok), 2. F. Nieto 241, 3. Rolfo 199, 4. Elias 172, 5. Porto 172, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 133. MotoGP: 1. Rossi 335 (már világbajnok), 2. Biaggi 199, 3. Ukava 198, 4. Barros 179, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 141, 6. Abe (japán, Yamaha) 123
Következik (november 3.): Valenciai Nagydíj
Ha eddig bárki is kételkedett volna abban, hogy a gyorsasági világbajnokságon csak nüánszokon múlnak a sikerek, az vasárnap örökre megtanulhatta, hogy a Grand Prix-ben a másodperc töredékei, illetve a legapróbb hibák döntenek a győzelmekről. A nyolcadliteresek gyomorproblémákkal küszködő éllovasa, Arnaud Vincent négy tizeddel maradt le a célban a legveszélyesebb összetettbeli üldözőjétől, Manuel Poggialitól, ám ez a különbség pont elég volt ahhoz, hogy csak az utolsó vb-futamon találhasson gazdára a nyolcadliteres koronája.
Ausztrál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 15. futama, Phillip Island
125 kcm (23 kör, 102.304 km): 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 38:09.028 (160.895 km/óra), 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 0.252 mp h., 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.310 mp h., 4. Vincent (francia, Aprilia) 0.414 mp h., 5. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.575 mp h., 6. Sanna (olasz, Aprilia) 4.615 mp h., …16. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 38.282 mp h., …23. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:31.853 p h. 250 kcm (25 kör, 111.200 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 39:44.293 (167.898 km/óra), 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.007 mp h., 3. Porto (argentin, Yamaha) 5.766 mp h., 4. Rolfo (olasz, Honda) 16.042 mp h., 5. Elias (spanyol, Aprilia) 18.917 mp h., 6. De Puniet (francia, Aprilia) 18.985 mp h. MotoGP (27 kör, 120.096 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 42:02.041 (171.426 km/óra), 2. Barros (brazil, Honda) 9.782 mp h., 3. Ukava (japán, Honda) 11.134 mp h., 4. Kato (japán, Honda) 11.327 mp h., 5. Van den Goorbergh (holland, Honda) 11.414 mp h., 6. Biaggi (olasz, Yamaha) 20.937 mp h.
Az állás. 125 kcm: 1. Vincent (francia, Aprilia) 253 pont, 2. Poggiali 245, 3. Pedrosa 218, 4. Cecchinello 172, 5. Jenkner (német, Aprilia) 157, 6. P. Nieto 129, …22. Talmácsi Gábor 19. 250 kcm: 1. Melandri 273 (már világbajnok), 2. F. Nieto 241, 3. Rolfo 199, 4. Elias 172, 5. Porto 172, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 133. MotoGP: 1. Rossi 335 (már világbajnok), 2. Biaggi 199, 3. Ukava 198, 4. Barros 179, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 141, 6. Abe (japán, Yamaha) 123
Következik (november 3.): Valenciai Nagydíj
125 kcm (23 kör, 102.304 km): 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 38:09.028 (160.895 km/óra), 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 0.252 mp h., 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.310 mp h., 4. Vincent (francia, Aprilia) 0.414 mp h., 5. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.575 mp h., 6. Sanna (olasz, Aprilia) 4.615 mp h., …16. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 38.282 mp h., …23. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:31.853 p h. 250 kcm (25 kör, 111.200 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 39:44.293 (167.898 km/óra), 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.007 mp h., 3. Porto (argentin, Yamaha) 5.766 mp h., 4. Rolfo (olasz, Honda) 16.042 mp h., 5. Elias (spanyol, Aprilia) 18.917 mp h., 6. De Puniet (francia, Aprilia) 18.985 mp h. MotoGP (27 kör, 120.096 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 42:02.041 (171.426 km/óra), 2. Barros (brazil, Honda) 9.782 mp h., 3. Ukava (japán, Honda) 11.134 mp h., 4. Kato (japán, Honda) 11.327 mp h., 5. Van den Goorbergh (holland, Honda) 11.414 mp h., 6. Biaggi (olasz, Yamaha) 20.937 mp h.
Az állás. 125 kcm: 1. Vincent (francia, Aprilia) 253 pont, 2. Poggiali 245, 3. Pedrosa 218, 4. Cecchinello 172, 5. Jenkner (német, Aprilia) 157, 6. P. Nieto 129, …22. Talmácsi Gábor 19. 250 kcm: 1. Melandri 273 (már világbajnok), 2. F. Nieto 241, 3. Rolfo 199, 4. Elias 172, 5. Porto 172, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 133. MotoGP: 1. Rossi 335 (már világbajnok), 2. Biaggi 199, 3. Ukava 198, 4. Barros 179, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 141, 6. Abe (japán, Yamaha) 123
Következik (november 3.): Valenciai Nagydíj
A három győztes közül a nap hőse egyértelműen Marco Melandri volt. A 20 esztendős pilóta ugyanis hosszú-hosszú évek után végre megszerezte az áhított világbajnoki címét. Melandrit már az első vb-szezonjában, 1998-ban nagyobb tehetségnek tartották, mint Rossit. Rossi az első idényében, 1996-ban csak egyszer nyert, míg Melandri kétszer diadalmaskodott. Az elmúlt négy évben azonban ennek ellenére vb-cím nélkül halmozta a rekordokat a ravennai motoros. Hiába lett minden idők legfiatalabb 125-ös és 250-es edzéselsője, dobogósa, valamint győztese, a vb-aranyat rendre elveszítette. A legemlékezetesebb bukása 1999-re datálódik, amikor mindössze egy ponttal maradt le a 125-ös géposztály koronájáról.
Vasárnap azonban Macio bebizonyította, hogy a legnagyobb pilóták közül való. Pedig nem volt könnyű dolga. Kötőhártyagyulladással bajlódott, emiatt nem látott rendesen, a motorja nem volt százszázalékos állapotban, ráadásul első számú riválisa, Fonsi Nieto már a starttól ádáz párviadalra kényszerítette. Ha a csatából a spanyol került volna ki győztesen, akkor csak az utolsó futamon dőlt volna el a negyedliteres kategória trófeájának sorsa. Nieto azonban egy kicsit későn bújt ki Melandri mögül a cél előtt, így az olasz bebocsátást nyerhetett a legendák közé. A 20 éves és 74 napos Melandri lett ugyanis minden idők legfiatalabb 250-es világbajnoka. És nem akárkit előzött meg az örökranglistán – vasárnapig ugyanis Rossi volt a legifjabb király ebben a kategóriában.
Talma lecsúszott a pontszerzésrôl
Talmácsi Gábor (125 kcm, 16. hely): – Nem sikerült megvalósítanom azt, amit elterveztem. Sajnos nem kaptuk meg az új alkatrészeket, és hiába sikerült remekül a rajtom – az elsô körben tizennegyedik, a másodikban tizenkettedik voltam –, nem bírtam tartani a pozíciómat. A tizedik körre a gumi veszített a tapadásából, elkezdett csúszkálni a Hondám, és sajnos lemaradtam arról a bolyról, amellyel addig közlekedtem. Ezek után ketten még utolértek, velük meccseltem az utolsó pillanatig, ám végül csak a tizenhatodik hely jutott nekem. Jó lett volna az az egy pont, az legalább némi vigaszt jelentett volna. Én mindenesetre mindent megtettem, amire ez a motor képes volt.
Tóth Imre (125 kcm, 23. hely): –A délelôtti bemelegítésen sikerült valamicskét javítani a futóművön, attól kezdve már nem rázott a motor a kanyarokban, de a fordulékonysággal továbbra is gondok voltak. A rajt elôtt még állítottak rajta, amitôl jobban fordult, viszont csúszkált a hátulja. Ennek ellenére másfél másodperccel jobb volt a köridôm az idôméréshez viszonyítva. A rajtom nagyon jól sikerült, aztán sokáig tudtam tartani a tempót a csapattársammal, de a végére egy kicsit lemaradtam, mert kétszer is megcsúsztam a csepergô esôtôl nedves aszfalton. Az emiatt elveszített nyolc másodperc elég volt ahhoz, hogy ne tudjak elôrébb kerülni a huszonharmadik helynél.
Talmácsi Gábor (125 kcm, 16. hely): – Nem sikerült megvalósítanom azt, amit elterveztem. Sajnos nem kaptuk meg az új alkatrészeket, és hiába sikerült remekül a rajtom – az elsô körben tizennegyedik, a másodikban tizenkettedik voltam –, nem bírtam tartani a pozíciómat. A tizedik körre a gumi veszített a tapadásából, elkezdett csúszkálni a Hondám, és sajnos lemaradtam arról a bolyról, amellyel addig közlekedtem. Ezek után ketten még utolértek, velük meccseltem az utolsó pillanatig, ám végül csak a tizenhatodik hely jutott nekem. Jó lett volna az az egy pont, az legalább némi vigaszt jelentett volna. Én mindenesetre mindent megtettem, amire ez a motor képes volt.
Tóth Imre (125 kcm, 23. hely): –A délelôtti bemelegítésen sikerült valamicskét javítani a futóművön, attól kezdve már nem rázott a motor a kanyarokban, de a fordulékonysággal továbbra is gondok voltak. A rajt elôtt még állítottak rajta, amitôl jobban fordult, viszont csúszkált a hátulja. Ennek ellenére másfél másodperccel jobb volt a köridôm az idôméréshez viszonyítva. A rajtom nagyon jól sikerült, aztán sokáig tudtam tartani a tempót a csapattársammal, de a végére egy kicsit lemaradtam, mert kétszer is megcsúsztam a csepergô esôtôl nedves aszfalton. Az emiatt elveszített nyolc másodperc elég volt ahhoz, hogy ne tudjak elôrébb kerülni a huszonharmadik helynél.
A 125-ös géposztályban tömegek harcoltak az aranyért. Az apriliás hadat Poggiali a sokkal lassúbb Gilerájával leckéztette meg – méghozzá alaposan. A június 16-ai Katalán GP után újra győzni tudó tavalyi világbajnok a győzelmével nyolc pontra megközelítette Vincen-tet, aminek köszönhetően magabiztosan várja a szezon utolsó felvonását. "Valenciában másodszor is világbajnok akarok lenni!”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





