Bútor Róbert elégedett lehet

Vágólapra másolva!
2002.10.20. 22:31
Címkék
Különleges versenyen állt rajthoz a hét végén Bútor Róbert és Táborszki Attila. Pontosabban a Terre de Cardebelles-rali lebonyolítási rendje csak a külföldieknek volt szokatlan, a franciák számára abszolút nem meglepő, hogy egy órával a rajt előtt kapják meg az itinert, és egyszeri pályabejárást követően már az éles bevetés következik.
19. Terre de Cardebelles-rali, a francia murvabajnokság 6. futama

Abszolút sorrend: 1. Tirabassi, Renucci (francia, Citroen Saxo S1600) 2:14:14.0, 2. Berenguer, Mares (francia, Citroen Saxo S1600) 17.8 másodperc hátrány, 3. Jean-Joseph, Boyere (francia, Renault Clio S1600) 35.2 mp h., ...8. Bútor Róbert, Táborszki Attila (magyar, Citroen-Total Rallye Team, Citroen Saxo S1600) 4:04.8 perc h.
19. Terre de Cardebelles-rali, a francia murvabajnokság 6. futama

Abszolút sorrend: 1. Tirabassi, Renucci (francia, Citroen Saxo S1600) 2:14:14.0, 2. Berenguer, Mares (francia, Citroen Saxo S1600) 17.8 másodperc hátrány, 3. Jean-Joseph, Boyere (francia, Renault Clio S1600) 35.2 mp h., ...8. Bútor Róbert, Táborszki Attila (magyar, Citroen-Total Rallye Team, Citroen Saxo S1600) 4:04.8 perc h.
Az F2-es magyar bajnoki címét már a Michelin-Budapest-ralin megvédő Bútor dolgát nehezítette ezen felül, hogy állandó navigátora, Tóth Vilmos nem kísérhette el Franciaországba. Tóth ugyanis néhány éve elhagyta az útlevelét, amellyel visszaéléseket követtek el az EU-ban, ezért ő ki van tiltva a tagországokból. Bútor korábbi társát, Táborszkit hívta segítségül – ők ketten öt évet "húztak le” egymás mellett a versenyautóban.
A magyar kettős a viadal első napján a tizedik helyen végzett, szombaton előrébb jött két helyet, vasárnap pedig annak ellenére tartotta a pozícióját, hogy egy kis baki is becsúszott: "Hibáztunk, és az autó az oldalára borult – mondta Bútor. – Sajnos a motor is leállt, úgyhogy legalább húsz másodpercet elvesztegettünk, mire újraindítottuk. A hátralévő három szakaszon azonban beleerősítettünk, és sikerült magunk mögött tartani a svéd bajnokot, Jonas Krusét. Az eredménnnyel abszolút elégedett vagyok, hiszen gyakorlatilag csak gyári pilóták végeztek előttünk. Életem eddigi legnehezebb és legkomolyabb versenye volt!”
Bútor azt is elmondta, nem volt könnyű megszokni a Szuper1600-as Saxót a Kit-car után, mert ennek a kocsinak gyengébb a motorja, nagyobb a súlya, és csak nagyon magas fordulatszám-tartományban dolgozik tökéletesen.
Az első két helyen végző francia párosnak nem volt ilyen gondja, hiszen Brice Tirabassi és Jean-Francois Berenguer is egész évben Szuper1600-assal autózik. Ôk ketten nagy csatában a világbajnoki mezőnyből is ismert Simon Jean-Josephfel felosztották egymás között a dobogós helyezéseket.
Legfrissebb hírek

A csend hangjai – Ballai Attila publicisztikája

Egyéb egyéni
1 órája

Közös hidak és utak – Deák Zsigmond jegyzete

Minden más foci
1 órája

Gera Zoltán: Szeretem nyugalomban, családi környezetben tölteni az ünnepeket; Deli Betty nagyi: 60 év a lelátókon

E-újság
1 órája

Karácsonyi sportműsor: Afrikai Nemzetek Kupája, angol foci, NBA, NFL és jégkorong

Minden más foci
1 órája

Ligakupa: a Palace a hajrában egyenlített, a tizenegyespárbajt viszont az Arsenal nyerte meg

Angol labdarúgás
2 órája

Az éllovas Hapoel Tel-Aviv Münchenben tíz ponttal legyőzte a Bayernt a férfi kosárlabda Euroligában

Kosárlabda
2 órája

Nicolas Jackson és Cherif Ndiaye szállította Szenegálnak a magabiztos győzelmet az ANK-n

Minden más foci
2 órája

Bundesliga: Manuel Baum marad az Augsburg vezetőedzője – hivatalos

Német labdarúgás
3 órája
Ezek is érdekelhetik