Malajziai Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 14. futama, Sepang
125 kcm (18 kör, 99.864 km): 1. Vincent (francia, Aprilia) 40:32.656 (147.785 km/óra), 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 0.278 másodperc hátrány, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.345 mp h., 4. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 0.813 mp h., 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 3.647 mp h., 6. Jenkner (német, Aprilia) 6.288 mp h., …22. Tóth Imre (Honda) 1:22.721 perc h.
250 kcm (20 kör, 110.960 km): 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 43:28.624 (153.129 km/óra), 2. Elías (spanyol, Aprilia) 0.412 mp h., 3. Rolfo (olasz, Honda) 2.947 mp h., 4. Porto (argentin, Yamaha) 7.910 mp h., 5. Battaini (olasz, Aprilia) 8.581 mp h., 6. De Puniet (francia, Aprilia) 8.706 mp h.
MotoGP (21 kör, 116.508 km): 1. Biaggi (olasz, Yamaha) 44:01.592 (158.778 km/óra), 2. Rossi (olasz, Honda) 0.542 mp h., 3. Barros (brazil, Honda) 1.572 mp h., 4. Ukava (japán, Honda) 2.238 mp h., 5. Kato (japán, Honda) 8.475 mp h., 6. Nakano (japán, Yamaha) 23.000 mp h.
Az állás. 125 kcm: 1. Vincent 240 pont, 2. Poggiali 220, 3. Pedrosa 207, 4. Cecchinello 152, 5. Jenkner 148, 6. P. Nieto 113, …21. Talmácsi Gábor (Honda) 19. 250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 248, 2. F. Nieto 221, 3. Rolfo 186, 4. Elías 161, 5. Porto 156, 6. Battaini 124. MotoGP: 1. Rossi 310 (már világbajnok), 2. Biaggi 189, 3. Ukava 182, 4. Barros 159, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 136, 6. Abe (japán, Yamaha) 123
Következik: Ausztrál Nagydíj, október 20.
Malajziai Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 14. futama, Sepang
125 kcm (18 kör, 99.864 km): 1. Vincent (francia, Aprilia) 40:32.656 (147.785 km/óra), 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 0.278 másodperc hátrány, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.345 mp h., 4. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 0.813 mp h., 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 3.647 mp h., 6. Jenkner (német, Aprilia) 6.288 mp h., …22. Tóth Imre (Honda) 1:22.721 perc h.
250 kcm (20 kör, 110.960 km): 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 43:28.624 (153.129 km/óra), 2. Elías (spanyol, Aprilia) 0.412 mp h., 3. Rolfo (olasz, Honda) 2.947 mp h., 4. Porto (argentin, Yamaha) 7.910 mp h., 5. Battaini (olasz, Aprilia) 8.581 mp h., 6. De Puniet (francia, Aprilia) 8.706 mp h.
MotoGP (21 kör, 116.508 km): 1. Biaggi (olasz, Yamaha) 44:01.592 (158.778 km/óra), 2. Rossi (olasz, Honda) 0.542 mp h., 3. Barros (brazil, Honda) 1.572 mp h., 4. Ukava (japán, Honda) 2.238 mp h., 5. Kato (japán, Honda) 8.475 mp h., 6. Nakano (japán, Yamaha) 23.000 mp h.
Az állás. 125 kcm: 1. Vincent 240 pont, 2. Poggiali 220, 3. Pedrosa 207, 4. Cecchinello 152, 5. Jenkner 148, 6. P. Nieto 113, …21. Talmácsi Gábor (Honda) 19. 250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 248, 2. F. Nieto 221, 3. Rolfo 186, 4. Elías 161, 5. Porto 156, 6. Battaini 124. MotoGP: 1. Rossi 310 (már világbajnok), 2. Biaggi 189, 3. Ukava 182, 4. Barros 159, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 136, 6. Abe (japán, Yamaha) 123
Következik: Ausztrál Nagydíj, október 20.
Az alapjában véve gyors pálya ugyanis két részből áll: egyrészről tele van hoszszú egyenesekkel és gyors kanyarokkal, másrészről viszont van négy vészfékezős kanyar, amely igencsak próbára teszi a futóművet és a motorerőt. A felsoroltak miatt csak az a motor lehet nyerő Sepangban, amelyik nagyon stabil a fékezésekkor, a gyors kanyarokat is nagyon könnyedén tudja bevenni, míg a hatalmas hőségben az utolsó körökig bírja a fokozott terhelést.
Vasárnap a 125-ös éllovas Arnaud Vincent, a 250-es vb-címért hajtó Fonsi Nieto és a MotoGP ezüstérméért küzdő Max Biaggi versenyzett ilyen motorral, aminek köszönhetően mindhárman magabiztos győzelmet arattak. A győzelmeknek pedig az átlagosnál is jobban örült a három aranyérmes: Vincent a riválisaival, Manuel Poggialival és Daniel Pedrosával szemben jelentősen növelni tudta az előnyét az összetettben; Nieto életben tartotta a vb-esélyeit Marco Melandri ellenében; míg Biaggi történelmi rekordot ért el, hiszen ő lett az 1949 óta létező Grand Prix 600. olasz győztese. Az Aprilia gyár is kétszeresen ünnepelt, mert Vincent sikerén kívül az olasz márka 1996 és 1997 után bezsebelte a nyolcadliteres márka-vb-címet.
Vincent a malajziai hőségben egy pillanatra sem lehetett nyugodt Poggiali és Pedrosa miatt, mivel két riválisa folyamatosan ott csüngött a nyakán. A francia azonban nem zavartatta magát, és rajt-cél diadallal megszerezte az idei 5. aranyát. A listavezető a viadal végén azonnal odasietett márkatársához, az olasz Lucio Cecchinellóhoz is, hiszen meg akarta köszönni neki, hogy az rendre lelassította manővereivel az őt előzni készülő legveszélyesebb duót.
A 250-ben is apriliás siker született, de az olasz gyár képviselői nem örültek önfeledten ebben a kategóriában. Az olasz Marco Melandri Malajziában végre világbajnok lehetett volna, ám a se-pangi pálya megint mumusa volt a 20 éves motorosnak. 1999-ben, amikor még 125-ös volt Macio, az évad első versenyének második szabadedzésen bukott Sepangban, és csuklótörése miatt három versenyt ki kellett hagynia. A kihagyások miatt pedig egy ponttal elvesztette a vb-t a spanyol Emilio Alzamorával szemben – akinek a nyomdokaiba akar most lépni a spanyol Nieto. Az apriliás Toni Elías védőőrizetében negyedszerre nyert az idén, nem utolsósorban azért, mert Melandrinak már az első körben elromlott a gyújtásrendszere, akinek ezért fel kellett adnia a futamot. Nieto így 52 pontról 27 pontra faragta le a hátrányát Melandrival szemben.
A MotoGP-ben viszont teljes volt az olaszok boldogsága. Max Biaggi, aki a 150. egymás utáni GP-futamát teljesítette Malajziában, kihasználta a hondások technikai gondjait – a Honda pilótái folyamatos kuplungproblémákkal küszködnek, amiért a kanyarokban nem tudnak gyorsak lenni –, valamint az egymás közti csatározásaikat, és a Cseh Nagydíj után újra fölényes diadalt aratott. A MotoGP első világbajnoka, Valentino Rossi tehát hiába mutatott be káprázatos felzárkózást – a nyolcadik helyről a másodikra jött fel úgy, hogy márkatársaival, Ukavával és Barrosszal még össze is ütközött az előzgetésekben –, hiszen a vb-címének megszerzése után másodszor is vereséget szenvedett.