Körrôl körre
Rajt. A pole-ból induló Michael Schumacher mögött Barrichello és Coulthard megtartotta pozícióját, Ralf Schumi megelôzte Räikkönent, mögöttük Montoya, Szato és Trulli következett. Az olasz remekül rajtolt, a 11. helyrôl ugrott a nyolcadikra. Fisichella a nyolcadikról a 11., Villeneuve a kilencedikrôl a 14. helyre csúszott vissza.
2. kör. A verseny egyetlen elôzését Villeneuve hajtotta végre Massával szemben.
8. kör. Coulthard elektronikai hiba miatt lelassult, és a boxba állva feladta a versenyt, Szato pontszerzô helyre ugrott.
15. kör. Trulli kezdte a boxkiállások elsô körét.
18. kör. M. Schumacher elônye Barrichellóval szemben 7, Ralf elôtt 27 másodperc volt.
20. kör. M. Schumacher a boxba látogatott, Barrichello állt az élre.
21. kör. Barrichello a szervizelése után Ralf és Räikkönen mögé, a 4. helyre jött vissza.
22. kör. Räikkönen szervizelt.
24. kör. Ralf is a boxban járt.
25. kör. Montoya és Szato kapott üzemanyagot és új gumikat, a japán a korábban kiálló Renault-k mögé jött vissza.
32. kör. Button indította a második szervizkört.
33. kör. Trulli műszaki hiba miatt feladta a versenyt, Szato ismét a hatodik volt.
38. kör. Michael Schumacher másodszor is szervizelt.
41. kör. Montoya zárta a második boxkört, amely után M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Räikkönen, Montoya, Szato, Button sorrend alakult ki.
49. kör. Ralf motorhiba miatt kiállni kényszerült, Button is feljött a pont-szerzôk közé.
53. kör. Michael Schumacher az idei 11. gyôzelmét aratta, a Ferrari sikerét Barrichello tette teljessé, a közönség mégis az 5. helyen célba érô Szatót ünnepelte.
A Ferrari a Japán Nagydíjat is győzelemmel zárta, így idei 15. sikerével beállította a McLaren 1988-as rekordját. Michael Schumacher pályafutása 64. diadala az idei 11. volt, ez pedig abszolút csúcs a Formula1-ben. A legutóbbi öt versenyen kettős győzelmet arató Ferrari idei összpontszáma 221, ez fele az évad során szerezhető 442-nek, azaz ugyanannyi, mint a többiek össztermése.
Körrôl körre
Rajt. A pole-ból induló Michael Schumacher mögött Barrichello és Coulthard megtartotta pozícióját, Ralf Schumi megelôzte Räikkönent, mögöttük Montoya, Szato és Trulli következett. Az olasz remekül rajtolt, a 11. helyrôl ugrott a nyolcadikra. Fisichella a nyolcadikról a 11., Villeneuve a kilencedikrôl a 14. helyre csúszott vissza.
2. kör. A verseny egyetlen elôzését Villeneuve hajtotta végre Massával szemben.
8. kör. Coulthard elektronikai hiba miatt lelassult, és a boxba állva feladta a versenyt, Szato pontszerzô helyre ugrott.
15. kör. Trulli kezdte a boxkiállások elsô körét.
18. kör. M. Schumacher elônye Barrichellóval szemben 7, Ralf elôtt 27 másodperc volt.
20. kör. M. Schumacher a boxba látogatott, Barrichello állt az élre.
21. kör. Barrichello a szervizelése után Ralf és Räikkönen mögé, a 4. helyre jött vissza.
22. kör. Räikkönen szervizelt.
24. kör. Ralf is a boxban járt.
25. kör. Montoya és Szato kapott üzemanyagot és új gumikat, a japán a korábban kiálló Renault-k mögé jött vissza.
32. kör. Button indította a második szervizkört.
33. kör. Trulli műszaki hiba miatt feladta a versenyt, Szato ismét a hatodik volt.
38. kör. Michael Schumacher másodszor is szervizelt.
41. kör. Montoya zárta a második boxkört, amely után M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Räikkönen, Montoya, Szato, Button sorrend alakult ki.
49. kör. Ralf motorhiba miatt kiállni kényszerült, Button is feljött a pont-szerzôk közé.
53. kör. Michael Schumacher az idei 11. gyôzelmét aratta, a Ferrari sikerét Barrichello tette teljessé, a közönség mégis az 5. helyen célba érô Szatót ünnepelte.
Rajt. A pole-ból induló Michael Schumacher mögött Barrichello és Coulthard megtartotta pozícióját, Ralf Schumi megelôzte Räikkönent, mögöttük Montoya, Szato és Trulli következett. Az olasz remekül rajtolt, a 11. helyrôl ugrott a nyolcadikra. Fisichella a nyolcadikról a 11., Villeneuve a kilencedikrôl a 14. helyre csúszott vissza.
2. kör. A verseny egyetlen elôzését Villeneuve hajtotta végre Massával szemben.
8. kör. Coulthard elektronikai hiba miatt lelassult, és a boxba állva feladta a versenyt, Szato pontszerzô helyre ugrott.
15. kör. Trulli kezdte a boxkiállások elsô körét.
18. kör. M. Schumacher elônye Barrichellóval szemben 7, Ralf elôtt 27 másodperc volt.
20. kör. M. Schumacher a boxba látogatott, Barrichello állt az élre.
21. kör. Barrichello a szervizelése után Ralf és Räikkönen mögé, a 4. helyre jött vissza.
22. kör. Räikkönen szervizelt.
24. kör. Ralf is a boxban járt.
25. kör. Montoya és Szato kapott üzemanyagot és új gumikat, a japán a korábban kiálló Renault-k mögé jött vissza.
32. kör. Button indította a második szervizkört.
33. kör. Trulli műszaki hiba miatt feladta a versenyt, Szato ismét a hatodik volt.
38. kör. Michael Schumacher másodszor is szervizelt.
41. kör. Montoya zárta a második boxkört, amely után M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Räikkönen, Montoya, Szato, Button sorrend alakult ki.
49. kör. Ralf motorhiba miatt kiállni kényszerült, Button is feljött a pont-szerzôk közé.
53. kör. Michael Schumacher az idei 11. gyôzelmét aratta, a Ferrari sikerét Barrichello tette teljessé, a közönség mégis az 5. helyen célba érô Szatót ünnepelte.
A Ferrari dominanciája vasárnap beteljesedett Szuzukában, a Magyar Nagydíj óta megközelíthetetlen maranellóiak Michael Schumacher és Rubens Barrichello révén újabb kettős győzelmet arattak. A 18. Japán Nagydíjon a rajttól a célig hengerelt a duó, Schumi az induláskor az élre vágott, és utána már nem volt kérdés, hogy kié lesz a tíz pont.
Ross Brawn technikai igazgató otthonról irányította a csapatot a diadalba, amelynek idei teljesítményéről tényleg a számok mondják el a legtöbbet. A sokat emlegetett győzelmek mellett ezúttal Schumacher olyat produkált, mint még senki más: az idény összes futamán az összes versenykört teljesítette. Alberto Ascari 1953-ban, Juan Manuel Fangio 1954-ben az összes futamon célba ért, de mindketten összeszedtek két kör hátrányt az évad során. A német az idén 144 ponttal végzett, összesen már 945-nél jár. Az idén versenyenként átlagban 8.5 egységet szerzett, pályafutása során 5.34 az átlag, ez egy tizeddel tér el Fangióétól (5.44)!
A Ferrari kiváló autója is rengeteg dicséretet érdemel, és nem kizárt, hogy a 2003-as idényt ezzel a gépcsodával kezdik a maranellóiak. Schumi és Barrichello ezt minden bizonnyal nem bánná, a brazil nem lenne úgy felháborodva, mint az idén, amikor kora tavasszal szenvedett az F2001-essel.
David Coulthard és a McLaren már a 2003-as idényt szem előtt tartva indult Szuzukában, de nem sok jóval kecsegtet a jövő év, ha azt nézzük, hogy a skót elektronikai gondok miatt már hét kör után kiállni kényszerült. DC balszerencséje egyben csapattársa, Kimi Räikkönen szerencséjét is jelentette, hiszen többek között Coulthard kiesése kellett a finn bronzérméhez. Räikkönen 3. helyét Ralf Schumacher hajrában történő kiesése biztosította be, a West-McLaren finnje pályafutása során tizedszer szerzett pontot, és a Francia GP után állhatott fel ismét a dobogóra.
A 100. futamán résztvevő Ralf Schumacherrel a BMW-motor fogott ki. A Williams németjével vált 51 tagúvá azon Formula–1-es pilóták tábora, akik már legalább 100 futamon elindultak. Ralf a negyedik helyen zárt a vb-pontversenyben, amelyben megelőzte őt csapattársa, Juan Pablo Montoya. A németet a Williams-istállóban most először győzte le márkatársa.
Montoya a negyedik helyre hozta be kék-fehér autóját, amellyel semmi különöset nem művelt. Ezen a napon Szato Takumáé volt a főszerep: a japán a hetedik helyről rajtolva érdekes taktikai csatát vívott a Renault-kkal, amelyek az első boxkiállások után elé kerültek ugyan, de aztán Szato visszaelőzött (pontosabban csak Jenson Buttontól vette vissza a helyét, Jarno Trulli kiesett a versenyből). A japán közönség hatalmas elánnal buzdította Szatót, aki kiválóan versenyzett, és az ötödik helyen hozta be sárga autóját.
A Jordan ezzel megelőzte a BAR-t és a Jaguart, és a konstruktőrök pontverse-nyének 6. helyén végzett. A negyedik pozíciót a Renault csípte el, a csapattól egy ponttal búcsúzott Button. A többi elköszönő közül Allan McNish rajthoz sem állhatott szombati balesete után, Sid Watkins, a Formula–1 főorvosa ugyanis a reggeli bemelegítés után úgy vélte, nem lenne szerencsés, ha indulna.
McNish így nem szerepelt toyotás búcsúversenyén, amelyen a visszavonuló, finn Mika Salo a nyolcadik lett. A kölniekhez igazoló, francia Olivier Panist a BAR-Honda műszaki hibával, míg a brazil Felipe Massát a Sauber-Petronas egy kicsúszással búcsúztatta.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







