McNish borzalmas balesete
Az első négy sorban négy csapat foglalhat helyet az idényzáró Japán Nagydíj rajtjánál Szuzukában. A Ferrari, a McLaren és a Williams által kisajátított sorok után a hazai pályán megtáltosodott Szato Takuma vezérletével a Jordan-istállóé a negyedik vonal, az ír csapat szombaton remek alapokat fektetett le utolsó hondás versenyéhez. A félszázadik pole pozícióját megszerző Michael Schumachert megközelíteni sem lehetett a hivatalos időmérőn, amelyet 25 perccel a zárás előtt közel egy órára fel kellett függeszteni.

Allan McNish csúnyán összetörte Toyotáját, de mindenképpen rajtolni akar Szuzukában

Allan McNish csúnyán összetörte Toyotáját, de mindenképpen rajtolni akar Szuzukában
Sid Watkins, a Formula–1 főorvosa azonnal kivizsgálta az újoncot, és úgy döntött, vasárnapig vár a döntéssel afelől, hogy versenyezhet-e McNish vagy sem. A skót mindenképpen szeretne rajthoz állni, hiszen nem kizárt, hogy ez lehetne élete utolsó versenye. "A nagyobb ütközéseknél általában az ember nem emlékszik semmire, én azonban sajnos igen. A kanyarban egyszer csak elszabadult alattam az autó, és ettől kezdve már csak tétlen szemlélő voltam” –mondta a skót.
Szuzuka már évek óta csúnyán búcsúztatja a visszavonulókat, 2000-ben Johnny Herbert csapódott a gumifalnak a versenyen úgy, hogy utána ölben kellett elvinni a helyszínről, tavaly pedig Jean Alesi karambolozott a finn Kimi Räikkönennel. A pénteki szabadedzéseket az élen záró finn egyébként a 4. helyről indul, csapattársa, David Coulthard mellől, és a két Williams-BMW elől.
A versenyen számos pilóta az utolsó futamát teljesíti jelenlegi csapatában, McNish mellett Mika Salo a Toyotától, Jenson Button a Renault-tól, Olivier Panis a BAR-tól, Felipe Massa a Saubertől búcsúzik, míg Alex Yoong, Mark Webber (mindkettő Minardi), Pedro De La Rosa, Eddie Irvine (mindkettő Jaguar) és Szato jövőjét homály fedi.
Komoly tervek az FIA-ban
PÁRIZS. "Valamit tenni kell!” – ez a jelszó a Nemzetközi Automobil-szövetségben (FIA), ahol annak ellenére is kitartanak a héten eltervezett szabálymódosítások egy részének alkalmazása mellett, hogy a csapatok ellenzik azt. A legnagyobb felháborodás korántsem meglepő módon a pilóták idény közbeni csapatcseréinek ötletét fogadta. A csapatok nem is tartják komolynak a tervezetet, amely teljesen lehetetlenné tenné a szponzorálást. "Juan Pablo Montoya az egyik héten a Williams miatt a Hewlett-Packard, a másikon a McLarennek köszönhetően a Sun Microsystems reklámjában szerepelne? Melyik szponzor vállalná ezt? Teljesen elértéktelenedne az egész” – mondta Jim Wright, a Williams marketingigazgatója. Nagyobb esély van a pontonként adandó pluszsúly bevezetésének, ezt erőlteti Berine Ecclestone és Max Mosley, az FIA két vezére. "Ez teljesen komoly ötlet, amelynek alkalmazásával tovább tartana a világbajnoki címért folyó versengés, de még így is a legjobbak nyernének. Ez nem technikai szabálymódosítás, hanem sportbéli, azaz már jövőre bevezethető” – nyilatkozta Mosley Szuzukában. A szabály életbe léptetéséhez az F1 végrehajtó bizottságában
(amelynek tagjai a csapatok, a versenypályák vezetői, a fő szponzorok, a gumi- és motorszállítók, valamint Mosley és Ecclestone) 26 tagból tizennyolcnak igennel kell szavaznia.
Laurenz gyárat váltott
MÜNCHEN. A Mercedes elcsábította a BMW-től dr. Werner Laurenzet, a müncheni gyár F1-es részlegének általános igazgatóját. A helyére Heinz Paschen, a Formula–1-es motorok fő tervezője lép. Paschen 2000-ben csatlakozott a BMW-hez, előtte a Toyota Cart-részlegénél dolgozott tervezőként. "Heinz közel áll a BMW Formula–1-es motorjaihoz, ő felügyelte a tervezését és az építését is. Örülünk, hogy az ő kezébe kerül a program irányítása, és annak is, hogy az ő pozíciójába nagyobb nehézségek nélkül nevezhetünk ki új embert a BMW-n belül. Ez is megmutatja, milyen színvonalat képvisel a BMW személyzete. Werner Laurenztől nehéz szívvel válunk meg, remek munkát végzett nálunk, de reméljük, új kalandjában is sikeres lesz” – nyilatkozta dr. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója. A Formula–1-es programot 1999 óta irányító Laurenz nagy szerepet vállalt a BMW jövő évi motorjának építésében.
Sztárok a Cart mellett
EGYESÜLT ÁLLAMOK. Jacques Villeneuve és Juan Pablo Montoya egyetért abban, hogy a két, tengerentúli, nyitott karosszériás versenysorozat közül a Cart-világsorozat érdemel nagyobb figyelmet, nem pedig riválisa, az Indy Racing League. Mindkét sofőr részt vett a múlt hét végi miami Cart-versenyen, és elmondta, rengeteget tanult a szériában, mielőtt a Formula–1-be szerződött. "Az IRL bántja a Cartot azzal, hogy olcsón nagy szórakozást ígér. Ennek a sorozatnak nincs helye a technikai sportok között, mert semmi köze a versenyzéshez. Hiába vannak tehetségek az IRL-ben, nem számít a pilóták képessége, az egyetlen, ahol ez kimutatható, az az Indy 500, a többi nagy semmi. Remélem, megbánják tettüket, akik az IRL-be igazolnak. Becsapták őket és a szponzorokat is azok, akik azt tartották az igazi amerikai sorozatnak, mert már egyre több a külföldi” – mondta Villeneuve. "Látványos dolog húsz körön át fej fej mellett autózni, de ez csak azért van, mert úgy tervezték a motorokat, hogy együtt maradjon a mezőny. Sokkal nagyobb tett nyerni a Cart-sorozatban, mint az Indy 500-on” – tette hozzá Montoya.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






