Az eredetileg 1914-ben épült, majd 1974-ben átépített mugellói pálya már nagyon sok mindent megélt. Az 5245 méteres olaszországi aszfaltcsíkon, amely 1976 óta fogadja a gyorsasági vb mezőnyét, rengeteg legenda nyert már: a világelsők közül Bianchi, Lazzarini, Raudies, Aoki, Locatelli, Biaggi, Rossi, Mang, Crivillé, Capirossi, Doohan, Cadalora, Spencer, Villa, Ballington, Schwantz, Rainey, Sheene és Kenny Roberts Senior is győzött rajta.
Edwards elutasította a Ducati ajánlatát
Edwards elutasította a Ducati ajánlatát
Az elmúlt napokban azonban történelmi eseményre került sor a Ferrari tulajdonában lévő arénában. Mugellóban ugyanis először történt meg, hogy egy gyár egyszerre tartotta meg az új szuperbike-, valamint az új Grand Prix-motorjának az első hivatalos tesztjeit. A Ducatiról van szó, amelynek az új szuperbike gépe, a kéthengeres 999-es, valamint a MotoGP-re készült motorja, a Desmosedici együtt körözött az olasz pályán. A Ducati versenyrészlegének összes alkalmazottja jelen volt az eseményen, és elégedettek lehettek, hiszen mind a 999-es, mind a négyhengeres Desmosedici kitűnőre vizsgázott. A MotoGP-re megtervezett V4-es gépcsoda nyergében Vittorio Guareschi tesztpilóta összesen 70 kört teljesített, és az új Ducatinak főleg az aerodinamikai tulajdonságait emelte ki: "A Formula–1-ből ismert tervező, Alan Jenkins kitűnő munkát végzett. A Desmosedici légellenállási értéke nagyon alacsony, így hihetetlen sebességet lehet elérni a motorral.” A 999-esen az ausztrál Steve Martin motorozott – a pilóta jelenleg 15. a szuperbike vb-ben –, és csak dicsérte a Ducati új szuperbike-ját: "A gép rendkívül erős, nagyon stabil, és tökéletesen kezelhető”. Ezek után gondolhatnánk, hogy a Ducati nyugodtan várhatja a 2003-as szezont. Ez azonban nincs így. A csapatnak ugyanis pilótagondjai vannak. A gyári szuperbike-csapatban Neil Hodgsonnak egyelőre nincs társa, Colin Edwards ugyanis közölte, hogy fele annyi fizetésért nem hajlandó szakítani a Hondával. Haga Norijukinak 800 ezer dolláros ajánlatot tett a bolognai márka, ám a Yamaha kétszer ennyit ígért neki, ha a MotoGP-t választja. Ahol egyelőre a ducatis Troy Baylissnek sincs partnere. Az ok: a Ducati tárgyalásai megakadtak Capirossival és Biaggival.