Európa Nagydíj,
a szuperbike-világbajnokság
10. futama, Brands Hatch
1. verseny (25 kör, 105.525 km): 1. Edwards (amerikai, Honda) 36:27.555 2. Hodgson (brit, Ducati) 1.173 mp h, 3. Bayliss (ausztrál, Ducati) 10.327, 4. Haga (japán, Aprilia) 22.243, 5. Xaus (spanyol, Ducati) 22.483, 6. Walker (brit, Kawasaki) 26.496
2. verseny (25 kör): 1. Edwards 36:27.655, 2. Bayliss 2.326, 3. Hodgson 2.748, 4. B. Bostrom (amerikai, Ducati) 13.130, 5. Haga 13.272, 6. Xaus 13.293
Az állás: 1. Bayliss 441 pont, 2. Edwards 402, 3. Hodgson 257, 4. Haga és B. Bostrom 206-206, 6. Xaus 193
Következik: Német Nagydíj, szeptember 1.
Európa Nagydíj,
a szuperbike-világbajnokság
10. futama, Brands Hatch
1. verseny (25 kör, 105.525 km): 1. Edwards (amerikai, Honda) 36:27.555 2. Hodgson (brit, Ducati) 1.173 mp h, 3. Bayliss (ausztrál, Ducati) 10.327, 4. Haga (japán, Aprilia) 22.243, 5. Xaus (spanyol, Ducati) 22.483, 6. Walker (brit, Kawasaki) 26.496
2. verseny (25 kör): 1. Edwards 36:27.655, 2. Bayliss 2.326, 3. Hodgson 2.748, 4. B. Bostrom (amerikai, Ducati) 13.130, 5. Haga 13.272, 6. Xaus 13.293
Az állás: 1. Bayliss 441 pont, 2. Edwards 402, 3. Hodgson 257, 4. Haga és B. Bostrom 206-206, 6. Xaus 193
Következik: Német Nagydíj, szeptember 1.
Egy szuperbike-vb-futam után nem számít meglepetésnek, ha két pilóta egyformán nagyon boldog, hiszen a kétversenyes viadalokon sokszor két győztest avatnak. A múlt vasárnap is két motoros lehetett nagyon elégedett a teljesítményével, ám ezúttal mégis szokatlan volt a kettős ünneplés, ugyanis mindkét aranyérmet az amerikai Colin Edwards gyűjtötte be. A duplázásának köszönhetően a Texasi Tornádó 14 ponttal közelebb került a vb éllovasához, Troy Baylisshez.
Ahhoz a Baylisshez, aki talán még nagyobb hőstettet hajtott végre.
A Londonhoz közeli Brands Hatch még az egészséges pilótákat is megviseli: a dombokra épült pálya vonalvezetése ugyanis leginkább egy amerikai óriás hullámvasúthoz hasonlít. Ezért aztán csak azok nyerhetnek rajta, akik legalább 180 kilométer/órás átlagsebességgel tudnak száguldozni az emelkedőkön és a lejtőkön. Bayliss azonban a szombati bukása után egyáltalán nem volt egészséges: a bordatörései miatt fájdalomcsillapító injekciókkal tudott csak elrajtolni. Az erős gyógyszerek viszont nem hatottak! És pontosan ezért teljesítette a lehetetlent Bayliss! A ducatis először még megelégedett a bronzéremmel, ám a második versenyen – annak érdekében, hogy minél kevesebb pontot veszítsen el Edwards ellenében – a fájdalmai dacára is elorozta az ezüstöt Neil Hodgsontól.
Bár Bayliss szombati sérülése után szinte százszázalékos biztonsággal meg lehetett jósolni Edwards dupláját – Bayliss idei egyetlen ellenfele Brands Hatch-specialista, hiszen a vasárnapi duplázása előtt már négyszer nyert az angol katlanban –, ennek ellenére kalapot kell emelni a hondás előtt. Hiszen a technikás pályákon csak a legnagyobbak tudnak egymás után kétszer is diadalmaskodni. "Bár Bayliss még mindig tetemes előnnyel vezet az összetettben, úgy érzem, minden esélyem megvan arra, hogy 2000 után újra világbajnok legyek. A Honda folyamatosan fejleszti a VTR 1000-est, ráadásul úgy érzem, hogy pályafutásom egyik legjobb periódusában vagyok” – nyilatkozta Edwards, aki jubilált vasárnap: a 28 éves houstoni a 169. versenyén a 25. győzelmét kaparintotta meg.