Az ötszörös világbajnok Michael Schumacher elôször gyôzött Ferrarival a Német GP-n (Fotó: Reuters)
Az ötszörös világbajnok Michael Schumacher elôször gyôzött Ferrarival a Német GP-n (Fotó: Reuters)
Michael Schumacher vasárnap először nyert Hockenheimben a Ferrari pilótájaként, így már nincs olyan pálya a jelenlegi versenynaptárban, ahol a német sofőr és a Scuderia nem aratott közös sikert. Az egy hete ötszörös világbajnok Schumi pályafutása 62. sikerét érte el, az idén immár a kilencediket, amellyel beállította Nigel Mansell 1992-es, önmaga 1995-ös, 2000-es és 2001-es teljesítményét, amely rekord egy szezonon belül. Azaz Schumacher Magyarországon érheti el a tizedik győzelmét a 2002-es idényben, és ezzel egyedülálló csúcsot állíthat fel. A német mellett Juan Pabo Montoya és Ralf Schumacher állhatott fel a dobogóra, rajtuk kívül Rubens Barrichello, David Coulthard és Nick Heidfeld is pontot szerzett. A Ferrari már akkor is konstruktőr-világbajnok lesz a Hungaroringen, ha a Williams egy ponttal többet szerez nála.
Az ötszörös világbajnok Michael Schumacher az idén kilencedszer nem talált legyőzőre, a kerpeni sofőr pályafutása során másodszor nyerte meg hazája versenyét, a Német Nagydíjat. Az első sikerét még 1995-ben aratta, akkor a Benetton-csapat tagjaként diadalmaskodott a Hockenheimringen. Az akkori pálya azonban még több mint két kilométerrel hosszabb volt, egyesek szerint unalmas, mások számára viszont kellemes kivétel a sok modern ring között. Az új pályát Michael Schumacher tanulta meg a legjobban, az ő autója alkalmazkodott a legjobban hozzá. A verseny szinte a rajtnál eldőlt, hiszen a reggeli bemelegítőn a többieknél fél másodperccel gyorsabban köröző Schumi Ferrarija a pole pozícióból sokkal jobban indult, mint öccse, Ralf Williams-BMW-je. Az első kanyarba érve már tekintélyes előnye volt a világbajnoknak, és a fór az első körökben jócskán megnőtt, Schumi kényelmes előnyt szerzett. Az első boxkiállások előtt ugyan öccse felzárkózott rá, és a Williams arra játszott, hogy ha Ralf később áll ki a boxba, és addig fut egy-két gyors kört, akkor a ferraris elé jön vissza. Ám Ralfot feltartották a pályán és a boxba menet is, a gyenge Renault-k egyikében a lekörözésre váró Jarno Trulli majd fél körön át blokkolta, míg Jacques Villeneuve a BAR-Hondával igen lassan közeledett a box felé, és végül le is húzódott a kék-fehér kocsi elől. Így Ralf nem elég, hogy leszakadt bátyjáról, örülhetett, hogy egyáltalán Barrichello elé ért vissza. Michael Schumacher ezután is tartotta, sőt, 10 másodpercre növelte előnyét, és már nem is lehetett utolérni. Győzelmét remek vezetésének köszönheti, és részben a Ferrari szerelőinek is, akik elszúrták Barrichello második boxkiállását. A brazil számára már a verseny sem kezdődött valami jól, a rajtrácsra vezető körében tönkrement a Ferrarija, így gyorsan át kellett ülnie a tartalék autóba, és még a boxutca háromnegyed kettes zárása előtt 16 másodperccel ki tudott hajtani a rajtrács 3. kockájára. Némi vigasz, hogy legalább még idejében észrevették a hibát, és Rubinho nem járt úgy, mint már jó néhányszor az idén, azaz nem állt le az autója a bemelegítő kör elején. Visszatérve a második boxkiállására, a szerelők nem tudták időben beilleszteni az üzemanyagtöltő tömlőt, és ezért Barrichellónak 21 másodpercen át kellett vesztegelnie a garázsa előtt. Ezzel Barrichellót Montoya is megelőzte, és a ferrarisok – Schumachert kivéve – csak akkor foghatták igazán a fejüket, amikor Ralf Schumacher a verseny utolsó köreiben a boxba hajtott, mert a BMW-motorral olyan gondok akadtak, amelyet a szerelők gyorsan meg tudtak oldani. Márpedig ha Rubinho tankolását nem szúrják el, Ralf Schumacher és Montoya is mögötte végez, azaz csak Michael Schumacher veri meg, akinek már nem feltétlenül kell vb-pontokat gyűjtenie. Így pedig Barrichello visszakapta volna az Ausztriában elajándékozott győzelmét, és a második helyre ugrott volna a pontversenyben. Ám a tömlő közbeszólt, és Michael Schumacher learathatta a babért. Montoya lett a második, a kolumbiai rosszul rajtolt, de az őt megelőző Kimi Räikkönent zseniális rohammal támadta meg, és fél körön át tartó idegtépő csata végén, agresszív manőverrel a negyedik helyre állt. Azután volt olyan időszaka a versenynek, amelyen ő volt a leggyorsabb, igaz, csapattársa és Barrichello gondjai nélkül csak a 4. lett volna. Räikkönen a jó rajt után megadta magát Montoyának, majd defektje is volt, és csak hősies küzdelem után, a néhai Gilles Villeneuve-re emlékeztető produkcióval a boxba tudott menni új gumikért. Végül kicsúszott, a csapat pontjait így kizárólag David Coulthard növelte, aki a 9. rajthelyről jött fel az 5. pozícióba. A 6. hely Heidfeldé lett, a német pontot szerzett a hazai versenyén. A Renault leszerepelt, Buttont és Trullit könnyedén előzgették a többiek. A középmezőnyben remek csaták zajlottak, szép előzéseket láthatott a közönség. A szombaton és vasárnap délelőtt remeklő hondások közül végül csak Szato Takuma ért célba, a nyolcadikként. Javítani három hét múlva lehet, a nyári szünet után hazánkban találkozik a mezőny.