Formula–3000-es nemzetközi
bajnokság, 9. futam, Hockenheim
Az élcsoport: 1. Giorgio Pantano (olasz, Coloni) 50:00.768 (átlag: 181.084 km/óra), 2. Wirdheim (svéd, Arden) 8.776 másodperc hátrány, 3. Ro. Sperafico (brazil, Durango) 23.483 mp h., 4. Haberfeld (brazil, Astromega) 26.216 mp h., 5. Monteiro (portugál, Super Nova) 27.340 mp h., 6. Ri. Sperafico (brazil, Petrobras) 33.809 mp h., ...8. Baumgartner Zsolt (magyar, Nordic) 1:14.120 p h.
Az állás: 1. Sebastian Bourdais (francia, Super Nova) 46, 2. Enge (cseh, Arden) 41, 3. Pantano 34, 4. Ro. Sperafico 20, 5. Pizzonia (brazil, Petrobras) és Haberfeld 18-18
Következik (augusztus 17.): Magyar Nagydíj, Hungaroring
Formula–3000-es nemzetközi
bajnokság, 9. futam, Hockenheim
Az élcsoport: 1. Giorgio Pantano (olasz, Coloni) 50:00.768 (átlag: 181.084 km/óra), 2. Wirdheim (svéd, Arden) 8.776 másodperc hátrány, 3. Ro. Sperafico (brazil, Durango) 23.483 mp h., 4. Haberfeld (brazil, Astromega) 26.216 mp h., 5. Monteiro (portugál, Super Nova) 27.340 mp h., 6. Ri. Sperafico (brazil, Petrobras) 33.809 mp h., ...8. Baumgartner Zsolt (magyar, Nordic) 1:14.120 p h.
Az állás: 1. Sebastian Bourdais (francia, Super Nova) 46, 2. Enge (cseh, Arden) 41, 3. Pantano 34, 4. Ro. Sperafico 20, 5. Pizzonia (brazil, Petrobras) és Haberfeld 18-18
Következik (augusztus 17.): Magyar Nagydíj, Hungaroring
Giorgo Pantano szombaton megszerzett tíz pontjával lőtávolon belülre került a két éllovashoz képest, akik közül sem Sebastian Bourdais, sem pedig Tomas Enge nem tudta befejezni a hockenheimi viadalt.
A Coloni olasz versenyzője az első rajtkockából várhatta a lámpa szabad jelzését, amelyre tökéletes reflex-szel reagált és ő fordult vezető helyen az első kanyarba. Ettől kezdve már ki sem engedte a kezéből az idei második győzelmét jelentő pozíciót és elsőként haladt át a célvonalon.
Mögötte azonban történt egy és más. Például az, hogy a svéd Björn Wirdheim a rajtnál nemes egy- szerűséggel "átugrotta” a tavaly a Formula–1-ben is bemutatkozó Tomas Engét és eszeveszett száguldásba kezdett, bár Pantanónak azért nem kellett tartania tőle.
A ponttáblázat élén álló Bourdais számára nem tartott sokáig a viadal (először kiszélesített egy kanyart, majd technikai okok miatt feladta), az összetettben második Engét pedig Ricardo Sperafico tessékelte a pálya szélére. (A brazil utóbb stop and go büntetést kapott a szabályosnak jóindulattal sem nevezhető ütközésért, ám még így is pontszerző helyen ért célba.)
A mezőny egyetlen magyarja, Baumgartner Zsolt pályafutása legjobb eredményét érte el ebben a sorozatban – a 18. pozícióból indulva a nyolcadikként intette le a kockás zászló.
"A rajtom nem sikerült túl jól, de utólag talán jobb is így, mert legalább el tudtam kerülni a start utáni kalamajkát – mondta Baumgartner. –Az összeragadt mezőny egy részét külső íven sikerült megelőznöm és a többiek hibáiból folyamatosan profitáltam. Nagyon meleg volt, nem voltak tehát könnyűek a feltételek, ráadásul mindenki ideges volt az új pálya miatt – ebből adódtak a hibák. Én olyan beállítást választottam, amellyel az egyenesekben gyors volt az autó, a kanyarokban azonban időt veszítettem, de nem bántam, mert szélárnyékokban mindig előrébb tudtam jönni. Egy vagy két tiszta előzésem volt, a többi alkalommal kikényszerítettem a hibát a többiekből. Ez az eddigi legjobb eredményem a Formula–3000-ben és remélem, a magyar versenyen még jobb leszek.”