Michael Schumacher szombaton a Hockenheimringen megszerezte pályafutása 47. pole pozícióját, az ötszörös világbajnok német az idén negyedszer rajtolhat az első rajtkockából. A kerpeni mellől öccse, Ralf Schumacher várhatja a rajtjelzést, a Sir Frank Williams által az utóbbi időben bírált és biztatott német hazai pályán összeszedte magát, és kihozta autójából a maximumot. A legutóbbi öt futamot az élről kezdő Juan Pablo Montoya csak a negyedik legjobb időt érte el, a kolumbiai Rubens Barrichellóval osztozik a második soron. A következő párost Kimi Räikkönen és Olivier Panis alkotja, majd újabb hondás, Giancarlo Fisichella következik. A létszám nem lesz teljes vasárnap délután, Alex Yoongnak ugyanis nem sikerült kvalifikálnia magát.
Michael Schumacher az idény előtt csupán egy pályán nem nyert még a Formula–1 idei helyszínei közül, az A1-Ringen. Az Osztrák Nagydíj 1997-es beiktatása óta a német hiába igyekezett, Zeltwegben sohasem akart összejönni a győzelem. Májusban aztán Rubens Barrichello a csapat utasítására átadta neki az első helyet, és Schumi kipipálhatta az A1-Ringet. Azonban akad még fehér folt a német mutatói között, az ötszörös világbajnok mindenhol nyert már Ferrarival, kivéve a Hockenheimringet. A kerpeni eddig egyszer, az 1995-ös idényben diadalmaskodott a Német Nagydíjon, de akkor még Benetton-Renault-t vezetett. A hockenheimi pole-ból azonban még sohasem rajtolhatott, egészen vasárnapig.Az Osztrák GP-n ajándékba kapta a győzelmet Schumacher, első ferraris győzelméről azonban lehet, hogy szintén a Ferrari csapatjátéka miatt kell majd lemondania. A szabadedzéseken hengerelő Ferrari uralkodásába a hivatalos időmérő edzésen ugyan beleszólt a williamses Ralf Schumacher, de a versenyen feltehetően ismét a vörösök lesznek a leggyorsabbak. Ha pedig a maranellói csapat az idén ötödször is kettős győzelmet arat, Schumachernek várhatóan el kell engednie maga mellett Barrichellót, akinek a vb-ezüstérem megszerzése a fő feladata.Ebben a brazilt –és csapatát –a David Coulthard, Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher trió akadályozhatja meg – Hockenheimben eddig a Williams németje tűnik a legerősebb vetélytársnak. A félórás eseménytelenséget követően Ralf futotta az első ütős kört, de ideje elmaradt a saját délelőtti legjobbjától. A Ferrarik egy másodperccel jobb időket futottak bemutatkozásként, míg Montoya a kavicságyba hajtott.A kolumbiai képtelen volt megszorítani az élen állókat, de Ralf egy kiváló körrel át tudta venni a vezetést. Az utolsó tíz perc roppant izgalmas volt, a ferrarisok közül Michael Schumacher a pálya első harmadában szerzett két tizedes előnnyel meg is tudta előzni öccsét. Barrichello a harmadik lett, míg Montoya újfent elrontott egy kanyart, így meg kellett elégednie a negyedik hellyel.Kimi Räikkönen ismét kitett magáért, a Ferrari és a Williams duója mögött újfent ő volt a leggyorsabb. Csapattársa azonban csak a kilencedik lett, Coulthardot Giancarlo Fisichella, Olivier Panis és Jarno Trulli is megelőzte. A West-McLaren a vasárnapi versenyen általában jobb teljesítményt szokott nyújtani, mint a Williams, sőt, Franciaországban még a Ferrarival is partiban volt, és ez biztató DC számára. Fisichella a múlt heti balesete után teljesen rendbejött, ez bizonyítja hatodik rajthelye is.A BAR alaposan belehúzott, Panis a 7., Jacques Villeneuve a 11. helyen zárt. Az istálló eddig a versenyeken jobb teljesítményre volt képes, mint az időméréseken, és ez remek előjel a francia, kanadai páros számára. Villeneuve egyébként a hét végén kikelt a fiatal versenyzők (a Jenson Buttont jövőre a Renault-nál váltó Fernando Alonso és a mclarenes Räikkönen) és a Renault ellen. "Buttonnak még nincs nagy tapasztalata, de az idén így is lefőzi Trullit. Ám jelenleg nem számít, hogy ki milyen gyors. Az elmúlt két évben többször is téptem a hajam, miközben a Renault-t figyeltem, mindig a gyorsabb sofőrjüket rúgják ki, előbb Fisichellát, majd Jensont. Nem tudom, mi vezérli őket, nem értem, ahogy a McLarent sem. Ôk is tapasztalatlan sofőrt szerződtettek, és a döntésük egy héttel ezelőtt egy biztos győzelembe került” –fogalmazott a kanadai, aki újra elmondta, nem szándékozik távozni a BAR-tól. 1997 világbajnoka az új pályáról is megalkotta véleményét, szerinte a tavalyi idényig kuriózumnak számító Hockenheimring elveszítette varázsát, és ugyanolyan lett, mint a többi modern pálya. Egyetértett vele Panis, Trulli, Pedro De La Rosa és Enrique Bernoldi is, ám a többiek jobban örülnek a módosításoknak.Az időmérésen Button csak a 13. lett, az angolnak délelőtt tönkrement a hivatalos tréningen használatos hajtóműve, ezért a versenymotorral ment, valószínűleg ez hátráltatta. A Francia Nagydíjon remeklő Jaguar-csapatból némi csalódásra Eddie Irvine a 16., De La Rosa a 20. rajtkockát szerezte meg. Utóbbi az utolsó előtti helyről indul Mark Webber elől, Alex Yoongnak nem sikerül legyőznie a pole-hoz viszonyított 107 százalékos szintidőt.