Mozgalmasra sikeredett a Német Nagydíj pénteki napja Hockenheimben: reggel a McLaren bejelentése, majd az Arrows-Cosworthok indulása, végül a Ferrarik elsöprő sikere, illetve a Renault gyengélkedése volt a fő beszédtéma. Délelőtt Rubens Barrichello, délután Michael Schumacher volt a leggyorsabb az átalakított ringen, amelyről gyorsan kiderült, a szakemberek elszámították magukat, amikor 1:21 perces pole-eredményt jósoltak ideális körülmények között.Michael Schumacher az első órában kétszer is kicsúszott a pályáról, miközben annak új részeit próbálgatta, és bár délelőtt sokáig az élen állt, a legjobb időt az edzés végén csapattársa, Barrichello érte el. A harmadik Olivier Panis lett, a hűvös időben a Bridgestone-abroncsok a Williams-BMW-k és a McLaren-Mercedesek elé varázsolták a BAR franciája mellett a Sauber fiatal duóját is.Heinz-Harald Frentzen a tizedik helyre hozta be Arrows-Cosworthját, amely az egy hónappal ezelőtti nürburgringi Európai Nagydíj első napja óta először vett részt a pénteki szabadedzésen. Ám a szereplés még korántsem jelenti azt, hogy megoldódtak az Arrows gondjai, Tom Walkinshaw továbbra is tárgyal a befektetőivel. A Renault-k betliztek, Jarno Trulli a 13., Jenson Button a 17. helyen zárta az edzést, igaz, még az angol is megelőzte egy hellyel a williamses Ralf Schumachert.A német délutánra feljavult, a jóval melegebb időben és aszfalton megtartott tréningen a világbajnok öccse a Ferrarik és a McLaren-Mercedesek mögött az ötödik lett. Az élen Michael Schumacher zárt, a kerpeni egy újabb pörgés után megtartotta lendületét. A Magny-Cours-ban remeklő West-McLaren felvette a ritmust, Kimi Räikkönen és David Coulthard alig maradt el a maranellóiaktól.Az ezüstnyilakat terelgető skótról és finn társáról az edzések előtt kiderült, hogy jövőre is ők ketten fogják kormányozni a wokingi csapat autóit. Az egyáltalán nem meglepő bejelentést megelőzően a helyszínen tartózkodó Mika Häkkinen hivatalosan is közölte, amit már szinte mindenki tudott: visszavonulása nem egy évre, hanem egy életre szól. "A tavalyi Monacói Nagydíjon azt mondtam Ron Dennisnek, hogy elég, befejezem a Formula–1-et, de ő arra kért, gondoljam át alaposan ezt a döntésemet. Ehhez azt is felajánlotta, hogy egy évet kihagyhatok, ezalatt úgyis el tudom dönteni, mit akarok valójában. A beszélgetés után hatalmas teher került le a vállamról, Silverstone-ban és Indianapolisban is győzni tudtam. Az ez évi Monacói Nagydíjon meglátogattam a csapatot, akkor azt hittem, ha visszajövök a fiúkhoz, talán újra vonzani fog a Formula–1. Ám nem így történt, minden tisztázódott bennem, és meg is mondtam Ronnak, hogy végeztem az autósporttal. A családommal akarok élni, figyelni akarom, ahogy Hugo felnő. Sok embernek tartozom köszönettel, azt hiszem, később mindenkit személyesen felkeresek. Rengeteg barátot szereztem az évek során, és ezt sohasem feledem el” – mondta az 1998-as és 1999-es világbajnokságot megnyerő Häkkinen."Mika rengeteget tett a csapatért az alatt a kilenc év alatt, amelyet a McLarennél töltött, tudom, hogy nem könnyen döntött a visszavonulás mellett. A McLaren-csoport nevében minden jót kívánok számára és a családjának a jövőben”– nyilatkozta Ron Dennis, aki megtartotta Alexander Wurzot harmadik számú pilótájának, egyben tesztelőjének. Coulthard a nyolcadik, Räikkönen a második idényét kezdi jövőre a McLarennél.
nteki szabadedzések
Az összesített végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:16.086 (átlag: 216.418 km/óra) (45 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.248 (49), 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:16.344 (34), 4. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:16.440 (29), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:16.934 (48), 6. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.136 (38), 7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.187 (49), 8. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:17.361 (47), 9. McNish (brit, Toyota, M) 1:17.422 (46), 10. Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B) 1:17.471 (40), 11. Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B) 1:17.481 (39), 12. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:17.482 (34), 13. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.573 (45), 14. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1:17.648 (49), 15. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.732 (25), 16. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:17.805 (33), 17. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:17.954 (52), 18. Salo (finn, Toyota, M) 1:18.023 (44), 19. Button (brit, Renault, M) 1:18.211 (44), 20. Trulli (olasz, Renault, M) 1:18.658 (25), 21. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:19.594 (32), 22. Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M) 1:20.164 (29)
nteki szabadedzések
Az összesített végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:16.086 (átlag: 216.418 km/óra) (45 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.248 (49), 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:16.344 (34), 4. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:16.440 (29), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:16.934 (48), 6. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.136 (38), 7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.187 (49), 8. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:17.361 (47), 9. McNish (brit, Toyota, M) 1:17.422 (46), 10. Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B) 1:17.471 (40), 11. Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B) 1:17.481 (39), 12. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:17.482 (34), 13. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.573 (45), 14. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1:17.648 (49), 15. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.732 (25), 16. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:17.805 (33), 17. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:17.954 (52), 18. Salo (finn, Toyota, M) 1:18.023 (44), 19. Button (brit, Renault, M) 1:18.211 (44), 20. Trulli (olasz, Renault, M) 1:18.658 (25), 21. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:19.594 (32), 22. Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M) 1:20.164 (29)
Az ezüstnyilak és Ralf Schumacher mögé az edzés végén Eddie Irvine fért be, a Jaguar írje Juan Pablo Montoyát szorította le a hatodik helyről. A kolumbiai mellett Coulthard és Jacques Villeneuve is látványos kicsúszást mutatott be, akárcsak a roppant egészséges Giancarlo Fisichella és Trulli. A renault-s az edzés elején, a jordanes a tréning végén hagyta a pálya szélén autóját. A legtöbbet azonban a két ázsiai, Szato Takuma és Alex Yoong csúszkált, mindkettőjüknek meggyűlt a baja a lelassított Hockenheimringgel.
A pilóták többsége örült a pályán elvégzett módosításoknak, a ferrarisok dicsérték az új, lassú vonalvezetést. "Szeretem az új pályát, sikeres volt az újjáépítés. Az autót nagyobb leszorítóerő éri, így sokkal élvezetesebb a stadionrész, mint korábban” –nyilatkozta Michael Schumacher, akivel öccse is egyetértett. "Ez az egyik legjobb pálya, amelyen valaha autót vezettem, gratulálok a tervezőknek”– mondta a kis Schumi. Montoyának még nem sikerült tökéletesítenie autója beállításait, és még egy különös probléma is zavarta a második egy órában. "A tréning vége felé egy hosszabb menetet terveztem, de félbe kellett szakítanom, mert a bukósisakom rostélyával gondok akadtak, szelelni kezdett, és ezért sisakcserére a boxba kellett hajtanom”– kesergett a kolumbiai.
A Renault ramatyul zárta a napot, Button a 19., Trulli a 20. lett Hockenheimben, ahol tavaly a csapat öt pontot szerzett, még Benetton néven. Azonban egyelőre nem sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat, szenved a francia csapat. A Jaguarnál csak Pedro De La Rosa küszködött, a spanyolt délelőtt motorhiba akadályozta. Irvine ugyanakkor roppat boldog volt a fejlődést látva, igaz, Niki Lauda emlékeztette, a pénteki eredményekből sohasem szabad messzemenő következtetéseket levonni.