Külön érdekesség, hogy a nagydöntők forgatókönyve is kísértetiesen hasonlított egymásra: abban legalábbis biztosan, hogy mindhárom első osztályú kategóriában rajt-cél győzelem született. De menjünk csak szépen sorjában! A divízió I-es géposztály, vagyis a királykategória rajtja rögtön nem sikerült túl békésre. Az első kanyarban némi kakaskodás után az osztrák címvédő Höller és az egyik hazai bajnokaspiráns Révész a pálya szélén találta magát Spitaler közreműködésével. (Az osztrák akcióját a sportbírók nem ítélték szabálytalannak, és utóbb a különdíjban részesített kárvallottak sem óvtak.)Szóval Révész és Höller a pálya szélére kényszerült, pontosabban a magyar újra tudta indítani az autóját, és az ötödik helyen beautózott a célba.
Balaton Transporter-kupa,
az ob 4. futama, Nyirád
Divízió I.: 1. Rabócsi Tibor (Rabócsiring Kft., Mitsubishi Lancer Evo6), 2. Spitaler (osztrák, BMW M3), 3. Harsányi (Fahrer Racing Club, Nissan Sunny). H-csoport: 1. Adamecz Tamás (Adamecz Motorsport, Ford Escort Cosworth), 2. Móricz (Rabócsiring Kft., Ford Escort Cosworth), 3. Tóth M. (Topp Cars, Lancia Delta Integrale). Euro2000: 1. Répási Róbert (Zalaegerszegi AMSE, VW Golf), 2. Határ (Határ Motorsport, Peugeot 306 Maxi), 3. Kakuszi (Gold Rallye Team, Peugeot 205). II. osztály: 1. Pathy László (Cél ASE, VW Golf), 2. Bognár Zs. (Fahrer Racing Club, SEAT Ibiza), 3. Törô (Adamecz Motorsport, VW Golf)
Következik (augusztus 20.): az ob 5. futama, Nyirád
Balaton Transporter-kupa,
az ob 4. futama, Nyirád
Divízió I.: 1. Rabócsi Tibor (Rabócsiring Kft., Mitsubishi Lancer Evo6), 2. Spitaler (osztrák, BMW M3), 3. Harsányi (Fahrer Racing Club, Nissan Sunny). H-csoport: 1. Adamecz Tamás (Adamecz Motorsport, Ford Escort Cosworth), 2. Móricz (Rabócsiring Kft., Ford Escort Cosworth), 3. Tóth M. (Topp Cars, Lancia Delta Integrale). Euro2000: 1. Répási Róbert (Zalaegerszegi AMSE, VW Golf), 2. Határ (Határ Motorsport, Peugeot 306 Maxi), 3. Kakuszi (Gold Rallye Team, Peugeot 205). II. osztály: 1. Pathy László (Cél ASE, VW Golf), 2. Bognár Zs. (Fahrer Racing Club, SEAT Ibiza), 3. Törô (Adamecz Motorsport, VW Golf)
Következik (augusztus 20.): az ob 5. futama, Nyirád
Az élen eközben ifjabb Rabócsi Tibor senkitől sem zavartatva száguldott az újabb futamgyőzelme felé, amiben senki sem akadályozhatta meg. Mögötte az osztrák Spitaler érkezett, a hatalmas BMW szélárnyékában pedig a szemfüles Harsányit intették le a harmadikként.
A H-csoportban és az Euro2000-es kategóriában szintén rajt–cél sikerek születtek Adamecz Tamás, illetve Répási Róbert révén.
Noha a verseny alapvetően jó hangulatban zajlott, a szakágvezető néhány hiányosságra is felhívta a figyelmet. Dudás Gyula elmondta, gondoskodni fog arról, hogy a jövőben ne fordulhasson elő például negyvenperces szünet áramkimaradás miatt vagy félórás ácsorgás, unatkozás a mentési munkálatok okán. A szakágvezető azt is elmondta, nemcsak ő, hanem a nézők és a külföldi vetélytársak is hiányolták a pályáról a nyolcszoros bajnok Kotán Pétert, aki az idén eddig "csak” az Európa-bajnoki viadalokon indult a vadonatúj Ford Focusszal.