28. Gemenci Nagydíj
2. szakasz, mezônyverseny az Alisca Bau-kupáért (180 km): 1. Nagy Róbert (szlovákiai, Mapei-Kanizsa KK I.) 4:22:18 óra, 2. Zajc (szlovén, BK Kamen-Cremcaffe) azonos idôvel, 3. Arató (Fausto Coppi Gazzera I.) a. i., 4. Glajza (szlovák, Dubnica) a. i., 5. Tyimcsenko (ukrán, SK Nikolaev) a. i., 6. A. Varvaruk (ukrán, BK Kamen-Creamcaffe) a. i.
Az összetett állása. Egyéni: 1. Arató 8:40:56 óra, 2. Glajza 5 mp h., 3. Nagy 10 mp h., 4. Varvaruk 46 mp., 5. Tyimcsenko 1:27 p h., 6. S. Lattenero 4:09 p h. Csapat: 1. P-Nívó Betonexpressz-FTC I. 26:18:46 óra, 2. BK Kamen-Cremkaffe (horvát) 42 mp h., 3. Fausto Coppi Gazzera I. (olasz) 1:29 p h.
28. Gemenci Nagydíj
2. szakasz, mezônyverseny az Alisca Bau-kupáért (180 km): 1. Nagy Róbert (szlovákiai, Mapei-Kanizsa KK I.) 4:22:18 óra, 2. Zajc (szlovén, BK Kamen-Cremcaffe) azonos idôvel, 3. Arató (Fausto Coppi Gazzera I.) a. i., 4. Glajza (szlovák, Dubnica) a. i., 5. Tyimcsenko (ukrán, SK Nikolaev) a. i., 6. A. Varvaruk (ukrán, BK Kamen-Creamcaffe) a. i.
Az összetett állása. Egyéni: 1. Arató 8:40:56 óra, 2. Glajza 5 mp h., 3. Nagy 10 mp h., 4. Varvaruk 46 mp., 5. Tyimcsenko 1:27 p h., 6. S. Lattenero 4:09 p h. Csapat: 1. P-Nívó Betonexpressz-FTC I. 26:18:46 óra, 2. BK Kamen-Cremkaffe (horvát) 42 mp h., 3. Fausto Coppi Gazzera I. (olasz) 1:29 p h.
A ferencvárosiak szlovák légiósa, Nagy Róbert győzelmével zárult az Alisca Bau-kupáért kiírt 180 km-es második országúti szakasz, ám az öszszetettben élen álló bringásnak dukáló kék mezt a sprinteken jeleskedő, a célvonalon harmadikként áthaladó Arató Dávid ölthette magára.
A szekszárdi rajtot követően már a hetedik kilométernél feljegyezhettünk egy akciót, amikor is kilenc bringás – köztük az összetettben élen álló olasz Sandro Lattenero és a szlovén Gregor Zajc, aki ettől kezdve nem tágított az élről – gondolta úgy, nem közösködik a mezőnnyel. A szökevények előnye Ôcsénynél 500 méterre nőtt, a szomszédos sárközi településen, Decsen viszont már tizenegyen szaporázták az élen, hiszen a kék trikós Lattenero "segéderői”, Arató és Stella is felzárkóztak.
Sárpilis után három kerekes szakadt el a főmezőnytől – köztük az ifjúsági világbajnok ukrán Kvascsuk –, és a trió 20 kilométerrel később, Dunaszekcsőn beérte a szökevényeket, akik ekkor már két és fél perccel vezettek a boly előtt. A különbség három perc közelébe kúszott, ám ekkor a Mapei-sor állt az élre. Az összetettben 23 másodperc hátránnyal negyedik Nagy Róbert csapata tempót váltott, és az üldözők kilométerről kilométerre kerültek közelebb a 14 tagú szökevény bolyhoz. Az első jelentősebb kaptatón aztán megfeleződött az eleje.
Az üldözők közül Valter Tibor és Nagy Róbert robbantott, és a napi első gyorsasági hajrát – melyet Arató abszolvált elsőként – követően fel is értek a bolyra. A Széchenyi téri sprinten Lengyel megelőzte Aratót, majd megkezdődött a szakasz leggyilkosabb, a Lapison kijelölt első hegyi hajráig tartó emelkedőjének megmászása. Nagy először csak "kóstolgatta” a többieket, aztán faképnél hagyta a társaságot. Éppen Komlóra ért, amikor sorompó állta (volna) útját, ám a Mapei-Kanizsa kerekese körülnézett, és továbbhajtott. Így tett az őt kergető ötös fogat is, ám mire a nagyobb létszámú üldözőboly az átjáróhoz ért, megjött a tehervonat is. A versenybírák megállították a száguldást, majd amikor a szemafor fehérre váltott, újra a belelendültek ők tizennégyen. (A zsűri úgy döntött, hogy miután a várakozás nem érte el a fél percet, így időjóváírás nem jár a megfékezett bringásoknak.)
A megyehatárhoz közeledve fogyni kezdett a kanizsai kerekes előnye, Nagymányokon pedig már újra hatan szaporázták az élen. Arató – "jól jöhet még a végén” felkiáltással – begyűjtötte a bonyhádi részhajrágyőzelemért járó bónuszt is.
A mezőnyhajrá legjobban Nagy Róbertnek sikerült, aki Zajcot és Aratót megelőzve elsőként hajtott át a célvonalon. A pénteki etapot a legjobb magyarnak járó fehér mezben teljesítő címvédő az időjóváírásoknak köszönhetően – ha csak öt másodperccel is, de – összetettben az élre ugrott, így a szombati városi körversenyt már kék mezben kezdheti.