A gyorsasági motoros világbajnokságba három évtized után visszatérő Ducati számára elkezdődött az új kaland. Miután az olasz márka a június 2-ai Olasz Nagydíjon bemutatta a V4-es Desmosedici elnevezésű motorját, néhány nappal ezelőtt teljes titokban, a horvátországi Rijekában lezajlottak az új gép első tesztjei is. Csak annyi szivárgott ki, hogy a tesztpilóta, Vittoriano Guareschi – az olasz motoros egykor a japán Haga csapattársa volt a Yamahánál a szuperbike-vb-n – csak nagyon rövid ideig próbálgatta a 989 köbcentis motort. A Ducati készül a MotoGP-re, ám egyáltalán nem gőzerővel. Hiszen meglepetésre és az előzetes nyilatkozatokkal ellentétben 2003-ban nem indít gyári csapatot a MotoGP-ben!Az ok: a bolognai gyár nem akar két szék közt a pad alá esni. Ahol az egyik szék a szuperbike-vb, a másik a MotoGP.Az új, négyütemű MotoGP-ben eddig csak egyetlen márka, a hét versenyen verhetetlen Honda nem vallott szégyent. A Yamaha, a Suzuki és az Aprilia azonban csak szenved. (Ez nem túlzás, hiszen a versenyeken még csak megközelíteni sem tudták Valentino Rossi öthengeres RC211V jelzésű Hondáját.) Ez a tény pedig óvatosságra intette a Ducatit, amely mind a három említett gyárnál kisebb, azaz jóval kevesebb pénze van a megfelelő fejlesztésekre.A nagy gyárak leszereplését látva és a saját lehetőségeit figyelembe véve a Ducati úgy döntött, hogy csak 2004-ben nevez a MotoGP-be gyári alakulatot. Ennek ellenére azért jövőre Rossinak lesznek ducatis ellenfelei, akik egy szatellit alakulatban fognak szerepelni és akik a gyári Ducati-csapat visszalépése miatt nem a legnagyobb nevek közül kerülnek ki. Azaz a szuperbike világbajnok Troy Bayliss társa nem Loris Capirossi és Max Biaggi, hanem valószínűleg Kato Dajdzsiro vagy Ben Bostrom lesz.