Valentino Rossi nagyon büszke lehet magára. A 23 éves zseni a harmadik próbálkozásra, a 19. királykategóriabeli győzelmének köszönhetően végre "lediplomázott a gyorsasági motorkerékpározás egyetemének számító hollandiai Assenben.
Az első helyével ugyanis Rossi történelmi tettet hajtott végre. Utoljára 1967-ben nyert egy négyütemű Honda a legendás németalföldi pályán: 35 évvel ezelőtt Mike Haiwood az RC181-essel diadalmaskodott. A hondás fenomén a 45. győzelmével minden idők hatodik legeredményesebb pilótája lett – Rossinál már csak Agostini, Nieto, Hailwood, Doohan és Read jobb a sikerek számát tekintve –, de ami a legfontosabb: a MotoGP listavezetője a statisztikák alapján már világbajnoknak érezheti magát. A gyorsasági vb történetében ugyanis azok a hondások, akik legalább hatszor nyertek egy idényen belül a királykategóriában, a vb végén mindig örülhettek, azaz mindig világbajnokok lettek. Rossi pedig szombaton már a hatodik szezonbeli sikerét könyvelhette el! (Az idénybeli hat győzelem önmagában azonban nem jelent vb-címet: 1983-ban a yamahás Kenny Roberts Senior, míg 1989-ben a suzukis Kevin Schwantz is hatszor nyert, ám a végelszámoláskor mégis hoppon maradt.) Rossi azonban, akiért Assenben is megőrültek – a holland, angol, francia és német fanatikusok közül az utóbbiak voltak a legmegszállottabbak: egy transzparensükön csak ennyi volt olvasható: "Vale über Alles!”– nagyon szerényen nyilatkozott a történelmi győzelméről, és meglepetésre elsősorban Alex Barrost, valamint a 125-ös és a 250-es győztest, Daniel Pedrosát és Marco Melandrit dicsérte."Már a vb előtt megmondtam, hogy a 125-ös géposztály egyik főszereplője lesz a fiatal spanyol Pedrosa, aki a tavalyi világbajnokkal, Manuel Poggialival közösen néhány év múlva az én életemet is megkeserítheti a MotoGP-ben. Barátomról, Marco Melandriról is szuperlatívuszokban beszélhetek, hiszen Assenben csak a legnagyobbaknak adatik meg a fölényes diadal – mondta Rossi, majd hozzátette: –Az idei legnehezebb versenyem volt. Alex Barros egyszerűen fantasztikus volt. Szédületes sebességgel száguldozott a világ egyik legnehezebb pályáján, még az is megfordult a fejemben, hogy megelégszem a második hellyel. És kérem, higygyék ezt el nekem! Amióta ugyanis tavalyelőtt felköltöztem a királykategóriába, még senkit sem láttam olyan gyorsan motorozni egy kétütemű motorral, mint ahogyan Barros motorozott az elmúlt szombaton. Főleg a kanyarokban volt félelmetes – sokszor azt hittem, hogy már el fog esni –, úgyhogy a nagyobb motorerőmmel én csak a hosszabb egyenesekben tudtam mellé érni. A plusz harminc lóerőm sorsdöntő volt, csak ennek köszönhetően tudtam nyerni. Éppen ezért azt kell mondanom, hogy Alex Barros ugyanúgy győztes, mint én. Már csak azért is, mivel rajtam kívül az összes többi négyütemű motort meg tudta előzni” – nyilatkozta nagyon sportszerűen Rossi, aki túlzottan is szerény volt. Az Assenben nehezen kezelhető súlyos négyütemű Hondájával és teljesen lekopott gumikkal Rossi a viadal utolsó előtti körében hét tizeddel megjavította az általa tartott pályacsúcsot. Rossi tehát nem csak a mesterműnek számító, 240 lóerős RC211V-nek köszönhetően nyert.