Magyar Nagydíj, a 85 köbcentis
motokrossz Eb 4. (utolsó) futama,
Hungaroring
1. verseny (9 kör): 1. Verbruggen (belga, Yamaha) 20:21.98 (46.4 km/óra), 2. Pourcel (francia, Kawasaki) 6.92 mp h., 3. Pluchot (francia, Yamaha) 18.95 mp h., …36. Szó Gellért (magyar, Honda) 1 k. h. 2. verseny (10 kör): 1. Pourcel 20:34.01 (51.05 km/óra), 2. Lesage (francia, Yamaha) 1.26 mp h., 3. Pluchot 1.97 mp h., …36. Szó Gellért 1 k. h. 3. verseny (10 kör): 1. Pluchot 20:38.46 (50.87 km/óra), 2. Verbruggen 7.69 mp h., 3. Pourcel 10.00 mp h., …34. Szó Gellért 1 k. h.
Az Eb végeredménye: 1. Verbruggen 137 pont, 2. Pourcel 122, 3. Pluchot 102
Magyar Nagydíj, a 85 köbcentis
motokrossz Eb 4. (utolsó) futama,
Hungaroring
1. verseny (9 kör): 1. Verbruggen (belga, Yamaha) 20:21.98 (46.4 km/óra), 2. Pourcel (francia, Kawasaki) 6.92 mp h., 3. Pluchot (francia, Yamaha) 18.95 mp h., …36. Szó Gellért (magyar, Honda) 1 k. h. 2. verseny (10 kör): 1. Pourcel 20:34.01 (51.05 km/óra), 2. Lesage (francia, Yamaha) 1.26 mp h., 3. Pluchot 1.97 mp h., …36. Szó Gellért 1 k. h. 3. verseny (10 kör): 1. Pluchot 20:38.46 (50.87 km/óra), 2. Verbruggen 7.69 mp h., 3. Pourcel 10.00 mp h., …34. Szó Gellért 1 k. h.
Az Eb végeredménye: 1. Verbruggen 137 pont, 2. Pourcel 122, 3. Pluchot 102
Míg Amerikában már a nyolcvanas években elismert kategória volt a 80, majd a 85 köbcentis géposztály, addig Európában jó másfél évtizednyi csúszással fogadták csak el a nyolcvanasok mezőnyét. A végleges áttörés a 85-ös motorosok számára 1999-ben következett be, amikor is az Európai Motorkerékpáros Szövetség (UEM) útjára indította a géposztály Európa-bajnoki sorozatát. Az új kezdeményezés bevált: a széria nagyon gyorsan az egyik legszínvonalasabb sorozattá nőtte ki magát. Ezt a tényt támasztja alá az is, hogy a legnagyobb európai krossznemzetek – mint például Belgium és Franciaország – kiemelten kezelik a 85-ös Eb-t.
Ez a hozzáállás pedig a Hungaroringen megrendezett idei utolsó 85-ös Eb-futamon is megmutatkozott.
A felnőtt-világbajnokságok urai vb-színvonalú ificsapatokkal érkeztek a leendő magyar vb-pályára. Nemcsak a kamionok mérete volt tiszteletet parancsoló, hanem a benne utazók neve is. A legnagyobb nevű motoros egy belga alakulattal utazott el hozzánk: az egykori holland 125-ös világbajnokról, Van den Berkről van szó – a pilóta 1987-ben egy Yamahával lett világelső –, aki vasárnap is tovább öregbítette a hírnevét. A hollandus tanítványa, a szintén yamahás Dennis Verbruggen ugyanis magabiztosan nyerte meg az idén negyedszer kiírt sorozatot. Ez pedig azt jelenti, hogy az észt Leok és francia Tarroux után először lett belga győztese a legkisebb Eb-nek. Verbruggen, aki tavaly a tizenkettedik volt a sorozatban, teljesen megérdemelten lett Európa-bajnok: a kilenc versenyen háromszor volt első, és egy-egy ezüst-, illetve bronzérmet is begyűjtött.