Rendhagyó viadalt tartanak ezen a hét végén a gyorsasági szakágban. "Lapos hegyiverseny” – így nevezik a Rábaringen zajló futamot, amely a helyszínét tekintve inkább pályaversenyre hasonlít, a lebonyolítási rendjét figyelembe véve azonban a hegyiversenyekre – ugyanis egyenként indulva, a stopperrel, nem pedig egymással küzdenek a pilóták. Az új "őrület” sokaknak tetszik, és persze olyanok is akadnak, akiknek nem, azt azonban mindkét tábor elismeri: szükség volt már a vérfrissítésre, arra, hogy valami újdonságot is kipróbáljanak a szakág versenyzői. Nos, a Rábaring a maga döntött kanyarjával és technikás fordulóival igazán nagy kihívás azok számára, akik nem ismerik. Így történhetett, hogy jó néhány "töréstesztet” is végrehajtottak a Győrhöz közeli aszfaltcsíkon. Brachna László például nagyon csúnyát esett mindjárt a szabadedzésen. A Porsche irtózatosan összetört és bár a sofőr nem sérült meg, megfigyelésre kórházba szállították. És hol voltunk még akkor a versenyfutamoktól...
A1 Auto Gyôr-kupa, az ob 7. futama,
Rábaring
Nagytúrakocsik (1600 kcm fölött): 1. Rácz István (Bovi Motorsport, Porsche) 3:47.698, 2. Bódis (Bovi Motorsport, Porsche) 3:50.865, 3. Zengô (Zengô Motorsport, Mercedes) 3:51.446.
Kistúrakocsik (1600 kcm alattiak): 1. Jeney György (Elton VGSE, Peugeot 205) 4:13.518, 2. Kincses (Kincses Turbó Team, Mazda RX7) 4:23.473, 3. Gáspár (Ventile Rallye SE, Honda Civic) 4:24.119.
Mobil1 Opel Astra Classic-kupa: 1. Jánosi Sándor (JB Motorsport) 4:33.438, 2. Wéber (Zengô Motorsport) 4:38.402, 3. Gál (Szélesi Motorsport) 4:38.924
A1 Auto Gyôr-kupa, az ob 7. futama,
Rábaring
Nagytúrakocsik (1600 kcm fölött): 1. Rácz István (Bovi Motorsport, Porsche) 3:47.698, 2. Bódis (Bovi Motorsport, Porsche) 3:50.865, 3. Zengô (Zengô Motorsport, Mercedes) 3:51.446.
Kistúrakocsik (1600 kcm alattiak): 1. Jeney György (Elton VGSE, Peugeot 205) 4:13.518, 2. Kincses (Kincses Turbó Team, Mazda RX7) 4:23.473, 3. Gáspár (Ventile Rallye SE, Honda Civic) 4:24.119.
Mobil1 Opel Astra Classic-kupa: 1. Jánosi Sándor (JB Motorsport) 4:33.438, 2. Wéber (Zengô Motorsport) 4:38.402, 3. Gál (Szélesi Motorsport) 4:38.924
A nagytúraautók mezőnye érdekes versengést hozott, hiszen az edzéseken nem azok voltak a leggyorsabbak, akik végül örülhettek. Meglepő módon a Ferjáncz-féle Mégane-nal induló, raliból átruccanó Aschenbrenner György remekelt az egyik edzésen, utóbb azonban a dobogóra sem állhatott. A két futam alapján a nemzetközi Porsche Szuperkupában is szereplő Rácz István harcolta ki a legjobb időeredményt, mögötte csapattársa, Bódis Kálmán érkezett. Érdekesség, hogy a nemzetközi viadalokon kettejük közül Rácz szokott pechesebb lenni (az utóbbi négy futamon technikai okok miatt nem tudott célba érni), a hazai viadalokon azonban rendre a fiatal versenyző az eredményesebb. Jó bizonyíték erre, hogy legutóbb, a Hungaroringen is felállhatott a dobogó legfelső fokára. A két porschés mellett egy Mercedes-sofőr állhatott még dobogóra: Zengő Zoltánnak ezúttal meg kellett elégednie a harmadik hellyel, ám ennek ellenére nem volt elkeseredve, hiszen miután a bérelt Audiról visszatért a megszokott Mercire, végre nem kellett technikai gondokkal küzdenie.
A kiskategóriában Jeney György csaknem tíz másodpercet vert legfőbb riválisára, Kincses Istvánra, úgyhogy igazából nem kellett nagyon aggódnia a győzelme miatt. A harmadik helyet a két kategóriában is szereplő Gáspár István kaparintotta meg.
A Mobil1 Opel Astra-kupa mezőnyéből ezúttal is kiemelkedett az év két meglepetésembere: az idén már eddig is sikert sikerre halmozó Jánosi Sándor és a médiakupába nevező, ám a profik között is tiszteletet kivívó Wéber Gábor. Jánosi újabb futamgyőzelemmel gazdagodott, és a sajtósok különversenyét fölényesen megnyerő Wéber is elégedett lehetett az abszolút második pozíciójával. Gál Szabolcs talán egy kicsit többet várt ennél a bronzos helyezésnél, de azért biztosan ő sem bánkódott nagyon.
Érdekesség, hogy egy év kihagyás után újra a versenypályán láthatta a közönség Hideg Krisztiánt. A tavaly nyár elején jet-ski balesetben súlyos sérülést elszenvedő raliversenyző még most sem teljesen egészséges – a lábát gipszkötés borítja –, de már nem bírta tovább autósport nélkül. Bemutató jelleggel ugyan, de elindult a rábaringi viadalon és a lelkesen tapsoló közönség a megmondhatója, hogy még így, gipszben is parádés dolgokat művelt az Evo5-ös Mitsubishijével.