A világbajnokság mezőnye alig egy héttel van túl a botrányosan sikerült Katari GP-n, és máris szembesülnie kell a Malajziai Nagydíj nem mindennapi nehézségeivel.
Dovizioso (képünkön) jó úton van afelé, hogy Kato, Pedrosa és Rossi után ô is világbajnok legyen Sepangban
Dovizioso (képünkön) jó úton van afelé, hogy Kato, Pedrosa és Rossi után ô is világbajnok legyen Sepangban
Sepang ugyan nem a sivatag közepén fekszik, de ott is majdnem negyven Celsius-fok van, az aszfalt hőmérséklete 50 fok feletti - és még az eső is meglepheti a bukósisakosokat, ahogyan a MotoGP résztvevői a pénteki edzés elején tapasztalhatták is. A pilóták mégis jobban érzik magukat itt, hiszen a nagy és széles pályán nem csak egy ív járható, a homok egyetlen pillanatra sem zavar be. Ez meg is látszott, az első napon mindhárom kategóriában új rekordok születtek: a MotoGP-ben Tamada Makoto egy tizedmásodpercet lefaragott Valentino Rossi tavalyi csúcsából, a 250 köbcentiben Sebastian Porto hat tizedmásodperccel volt gyorsabb Toni Elias 2003-as rekordjánál, a 125-ös Andrea Dovizioso pedig három tizedmásodperccel tudott jobbat Lucio Cecchinello 2002-es rekordjánál. Dovizioso az elmúlt két szezonban gyengélkedett Sepangban, 2002-ben csupán a 15., tavaly a 13. lett. Az idén viszont megújulva érkezett a malajziai katlanba, utcahosszal vezeti az összetettet, és remek esélye van arra, hogy világbajnok legyen. Az első időmérőn a 18 éves olasz ennek megfelelően motorozott, mi több, pénteki teljesítményéből arra következtethetünk, hogy a pole pozícióból szeretne rajt-cél győzelmet aratni. Talmácsi Gábor is nagyon elégedett: katari kiállása már a múlté, a sepangi első napon folyamatosan a legjobb tízben motorozott, sőt volt olyan időszak is, amikor a negyedik helyen száguldott. Tóth Imre viszont váltó-, majd futóműproblémák miatt végig szenvedett. A 250-ben Daniel Pedrosa is szeretné már Sepangban elhódítani a világbajnok címet, azonban lehetséges, hogy el kell halasztania az ünneplést, mert van egy apriliás, aki még hisz abban, hogy utolérheti őt. Portóról van szó, aki ugyanúgy bekezdett, mint a katari fölényes diadala előtt: az első nap hét tizedet vert Pedrosára, és ő volt az egyetlen, aki 2 perc 7 másodperc alá jutott. A reménykedő argentin mellett egy veterán visszatérőről is szót kell ejteni. A 47 éves olasz Marcellino Lucchi a sérült világbajnokot, Manuel Poggialit helyettesíti a gyári Aprilia-alakulatban - amelyet majdnem negyedszázada szolgál tesztpilótaként -, és pénteken kisebb szenzációt keltve megszerezte az előkelő 12. helyet. Ahhoz képest, hogy 2001 óta először versenyez a vb-n, három év után vezeti újra az RSW250-et, és öt esztendeje nem járt Sepangban… Ugyanitt Talmácsi Gergőnek egyelőre gondjai vannak, és sajnos még nem kvalifikálta magát a vasárnapi versenyre. A MotoGP időmérője az elmúlt évek egyik leglátványosabb és legizgalmasabb edzése volt, köszönhetően annak, hogy nem néhány pilóta belügye volt a tréning; a kawasakisok, a suzukisok és a ducatisok rendre az első helyért küzdöttek a hondásokkal és a yamahás Valentino Rossival. Az utolsó két perc igazi adok-kapok volt Rossi, Sete Gibernau és Tamada között - noha a legtöbb gyors kört Rossi repesztette, a japán a puha edzésgumikkal gyorsabb volt nála. Rossi egyébként továbbra sem akar kibékülni Gibernau-val, fenntartja vádjait spanyol ellenfelével és a Hondával szemben, mondván: aljas módon ellopták tőle a győzelmet Katarban. Az edzés előtti sajtótájékoztatón a két pilóta nemhogy nem volt hajlandó látványosan kezet rázni egymással, még csak köszönésre sem méltatták egymást. ---- M ---- A