A kerékpársport kedvelői már jól megszokhatták, hogy az esztendő harmadik nagy körversenyén aranysárga trikóban teker az összetett éllovasa, idén viszont más „látvánnyal” kell szembesülniük.
A Vuelta szervezői a jubileumi évre – a viadal 2010-ben ünnepli a 75. születésnapját – új ruhadarabbal akartak kirukkolni, a feladatra pedig Custo Dalmau divattervezőt kérték fel. A szakember kezei közül végül egy piros szín által dominált mez került ki, amelyet fekete gepárdmintázat díszít.
„A kerékpárosban és a gepárdban több közös dolog van: a sebesség, a versenyben elfoglalt pozíciója és az, hogy mindkettő a gyorsaságra született” – indokolta Dalmau, hogy miért ezt a motívumot választotta.
A Vuelta versenyigazgatója, Javier Guillen örömmel nyugtázta, hogy szakítottak a hagyományos aranysárga trikóval, amely szerinte a múltat idézte.
A csapatmezeket a Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) hagyta jóvá, elkerülendő, hogy közülük több is túlságosan hasonlítson egymásra. A Cyclingnews összeállításából kiderül, hogy számos istálló új színekben pompázik majd.
A Lance Armstrongot foglalkoztató RadioShack piros-szürke szerelése sokakat emlékeztet a Castorama nyolcvanas évekbeli trikójára – amely a névadó szponzor, egy francia áruházlánc dolgozóinak munkaruhájára hasonlított –, a Team Sky egyszerű, ám annál markánsabb fekete öltözettel jelent meg, míg a Hincapie Sportswear (George Hincapie cége) piros-fekete mezzel látja el a tulajdonosa együttesét, a BMC-t.
A Team Sky ruhaszállítója egyébként a visszatérő adidas, amely akkor szakított a sportággal, amikor a T-Mobile bundabotránya kirobbant.
A Cervélo versenyzőit könnyű lesz a tv-nézőknek is felismerni, mivel egy hatalmas é betű virít majd a hátukon, a legtöbb szponzor pedig az Androni-Diquigiovanni mezén látható: tizenegy az elején, hat-hat pedig az ujjain. Kerekesei valóságos reklámtáblaként fognak funkcionálni.