Gepárdmintás mezben viríthat a győztes

Vágólapra másolva!
2010.01.22. 09:32
Címkék
A 2010-ben 75 éves Vuelta a Espana szervezői szakítottak a hagyományokkal, így idén szeptemberben az eddig megszokott aranysárga helyett piros alapon fekete mintás trikóban teker majd az összetettben élen álló kerékpáros. Nemcsak a spanyol körverseny jelentkezik azonban új mezzel, hanem több csapat is.

 

Custo Dalmau leplezi le az általa tervezett trikót (Fotó: Reuters)
Custo Dalmau leplezi le az általa tervezett trikót (Fotó: Reuters)

A kerékpársport kedvelői már jól megszokhatták, hogy az esztendő harmadik nagy körversenyén aranysárga trikóban teker az összetett éllovasa, idén viszont más „látvánnyal” kell szembesülniük.

A Vuelta szervezői a jubileumi évre – a viadal 2010-ben ünnepli a 75. születésnapját – új ruhadarabbal akartak kirukkolni, a feladatra pedig Custo Dalmau divattervezőt kérték fel. A szakember kezei közül végül egy piros szín által dominált mez került ki, amelyet fekete gepárdmintázat díszít.

„A kerékpárosban és a gepárdban több közös dolog van: a sebesség, a versenyben elfoglalt pozíciója és az, hogy mindkettő a gyorsaságra született” – indokolta Dalmau, hogy miért ezt a motívumot választotta.

A Vuelta versenyigazgatója, Javier Guillen örömmel nyugtázta, hogy szakítottak a hagyományos aranysárga trikóval, amely szerinte a múltat idézte.

A csapatmezeket a Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) hagyta jóvá, elkerülendő, hogy közülük több  is túlságosan hasonlítson egymásra. A Cyclingnews összeállításából kiderül, hogy számos istálló új színekben pompázik majd.

A Lance Armstrongot foglalkoztató RadioShack piros-szürke szerelése sokakat emlékeztet a Castorama nyolcvanas évekbeli trikójára – amely a névadó szponzor, egy francia áruházlánc dolgozóinak munkaruhájára hasonlított –, a Team Sky egyszerű, ám annál markánsabb fekete öltözettel jelent meg, míg a Hincapie Sportswear (George Hincapie cége) piros-fekete mezzel látja el a tulajdonosa együttesét, a BMC-t.

A Team Sky ruhaszállítója egyébként a visszatérő adidas, amely akkor szakított a sportággal, amikor a T-Mobile bundabotránya kirobbant.

A Cervélo versenyzőit könnyű lesz a tv-nézőknek is felismerni, mivel egy hatalmas é betű virít majd a hátukon, a legtöbb szponzor pedig az Androni-Diquigiovanni mezén látható: tizenegy az elején, hat-hat pedig az ujjain. Kerekesei valóságos reklámtáblaként fognak funkcionálni.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik