SuperEnduro GP: Zsigovits Norbert az első tízben akar zárni Budapesten
Egy top10-es helyezéssel elégedett lenne, mert a mostani idényben minél több ilyen eredmény elérése a célja Zsigovits Norbertnek, a Papp László Budapest Sportarénában szombaton sorra kerülő SuperEnduro GP terepmotoros világbajnoki futam Prestige kategóriás magyar indulójának.
![]() |
Zsigovits Norbert ambíciózus célokkal vág neki a budapesti versenynek (Fotó: Szendi Péter/Vas Népe, archív) |
A 23 éves versenyző az MTI-nek elmondta, természetesen ennél jobb eredményekről álmodik, ám azokat hosszabb távon tartja elérhetőnek, az idei szezonban ugyanis elsősorban az a fontos a számára, hogy a lehető legtöbbször a fináléban, az élmezőnyben küzdhessen a pozíciókért.
Zsigovits a december 10-én rajtolt idényben mutatkozott be a legmagasabb, úgynevezett Prestige géposztályban, s már az első, lengyelországi viadalon sikerült bejutnia a döntőbe, ám akkor még nem végzett az első tízben. A következő fordulóban, a németországi Riesában viszont a három finálés futam egyikét a 10. pozícióban zárta, s egy ehhez hasonló eredménnyel hazai közönség előtt is elégedett lenne.
„A hazai verseny mindig különleges, részben ezért is iktattam be a programomba egy kis extra felkészülést, ugyanis két hétig Spanyolországban edzettem több olyan ellenfelemmel együtt, akikkel Budapesten is összecsapok. Természetesen önmagában a két hét motoron töltött idő is nagyon hasznos és rengeteg tapasztalatot tudok ilyenkor gyűjteni, de jó volt ellesni néhány dolgot a nagy sztároktól” – fogalmazott Zsigovits Norbert.
„Itt azért rövidek a versenyek és egyszerre sokan vagyunk fent egy viszonylag szűk pályán, ezért teljesen más jellegű a küzdelem, mint a klasszikus enduróban, és másfajta koncentrációt is igényel ez a fajta versenyzés” – tette hozzá.
Az idény további részéről a HUMDA Academy által is támogatott Zsigovits azt mondta, a márciusban sorra kerülő további két SuperEnduro GP-viadalon a tervek szerint rajthoz áll, azt követően viszont elképzelhetőnek tartja, hogy a klasszikus enduro-versenyek helyett inkább a HardEnduro-világbajnokság futamain indul. Utóbbi abban különbözik a hagyományos enduro-motorozástól, hogy mesterséges és természetes akadályokon keresztül, szabadtéren versenyeznek egymás ellen a motorosok, de nem külön-külön rajtolnak, hanem egyszerre.