Több felmérés is igazolja, hogy a társadalom többsége nem, vagy csak nagyon ritkán sportol, a kampány a sportolás fontosságát kívánja hangsúlyozni. Legfőbb célja, hogy a sport iránti lelkesedés ne vesszen el, hanem olyan energiává alakuljon át, amit a mindennapi emberek saját életük jobbá tételére használhatnak fel. A labdarúgó Eb és az olimpia évében a Médiaunió Alapítvány szeretné felhívni az emberek figyelmét arra, mennyire fontos, hogy mindenki kezdjen el rendszeresen sportolni, saját egészsége, jó közérzete, boldogsága érdekében.
A kampányt idén is közel egymilliárd forintnyi médiafelületen valósítja meg a Médiaunió Alapítvány, ami azt jelenti, hogy jelenleg „A sport mindenkié!" az ország legnagyobb társadalmi célú kampánya 2012-ben! Elemei közt szerepel ingyenes vagy kedvezményes áru edzések megszervezése országszerte, sportszínpad felállítása Budapest egyik forgalmas helyén, fotó-, videó- és cikkíró pályázat, amelyek zsűrizése után a legjobbak ajándékcsomagot kapnak.
2012. május 17-étől már elérhető a kampány Facebook-oldala (Facebook.com/3x1ora), illetve honlapja (www.sportolnijo.hu), május 21-től pedig a kampány első tv-bejátszása is látható. Ettől a naptól rádiócsatornákon, napi, heti, havi lapokban és honlapokon is találkozhatnak a Médiaunió kampányával. A sajtóközleményeket és a különleges, motivációs beszédeket bemutató videoanyagokat a www.sportolnijo.hu oldalon tekinthetik meg.