Silk Way-rali: a pihenőnap után nagy csaták jönnek

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2016.07.15. 21:13
null
A versenyzők és a szervizcsapat a pihenőnapon sem unatkozott
Pihenőnap. A kifejezés egy kicsikét csalóka, hiszen azt sugallja, a Silk Way-rali mezőnye pénteken szusszant egyet a rá váró további megpróbáltatások előtt. Pedig ez az egész valójában csak azt jelenti, hogy nem rendeznek szakaszt, hogy a versenyzők kifújhatják magukat, miközben a szervizcsapat megfeszített munkát végez. Atomjaira szedi a versenyautókat és kamionokat, kicseréli a kopó alkatrészeket, a szűrőket, mindent, amire a napi szervizidő során nem volt érkezése.

 

A Tien hegység fölött felhők tornyosulnak, az almati táborban azonban verőfényes a napsütés, más kérdés, hogy mivel a szervezők majdnem fele francia, a nizzai tragédia árnyékot vet erre a napra, és a hangulatra. (A versenyzői eligazításon egyperces néma gyásszal emlékeztek az áldozatokra.) Utána azonban folytatták a munkát.

„A pihenőnap a szerelők nagy napja a táborban. Reggeltől délutánig dolgoznak, viszont amikor az utolsó alkatrész is a helyére kerül, az autó majdnem olyan, mint újkorában” – mondta Szalay Balázs, aki két hónappal ezelőtt hatalmas bukása után az első két-három napot a visszarázódásra használta fel, most azonban már ő is olyan, mint „újkorában". Felvette a versenytempót, és a mezőny első harmadában autózik.

A neheze azonban csak most következik. A mezőny szombaton egy rövid, de annál technikásabb 76.86 kilométeres szakasszal búcsúzik Kazahsztántól, hogy azután átlépje a kínai határt, és az azt követő napokban belekóstoljon a Góbi-sivatagba, ami hatalmas falatnak ígérkezik mindenki számára.

„Érdekesen alakult a verseny első hete – szögezte le a Dakar-győztes Luc Alphand, aki ezúttal a versenyzői kapcsolatokért felelős vezető. – Jó néhány nehéz, navigációigényes szakaszon van túl a mezőny, s ahogy arra számítani lehetett, a Peugeot-csapat dominanciáját láthattuk, de a Mini is tartja a lépést. Az ötödik szakaszon Sétphane Peterhansel hatalmasat esett, így visszacsúszott az összetettben, úgyhogy a francia márka nem engedhet meg újabb hibát. A kamionos mezőnyben a Kamaz fölényét láthatjuk, de azért a Renault-nak sikerült olykor megráncigálni az oroszlán bajszát. A verseny kínai szakasza elképesztően izgalmasnak ígérkezik. Dűnék, homok, navigáció – nagy csatára számítok.”

Ami az élmezőnyt ilelti, a motorral öt Dakart nyerő francia Cyril Despres mindössze nyolc perccel vezet a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb előtt, aki, bár csak tanulgatja ezt a szakágat, igenis méltó ellenfél. A magyar egységek közül a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 24., a Liszi László, Liszi Norbert páros a 49. helyről várja a folytatást.

SILK WAY-RALI
Az állás. Autósok:
1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 11:06:35, 2. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 8:00 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 9:50, …24. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:49:13 ó h., …49. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Pajero) 4:30:18 ó h.
Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 11:47:18, 2. Van den Brink, Willemsen, Kozlovszkij (holland, belga, orosz, Renault) 8:37 p h., 3. Sibalov, Amatics, Kisamijev (orosz, Kamaz) 10:05 p h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik