Ábrányi Tamás, a szövetség motorosműrepülő-szekciójának vezetője pénteken írta alá a támogatói szerződést a vb nyírségi házigazdáival, Kovács Ferenc polgármesterrel és Horváth Péterrel, a helyi repülőteret működtető kft. ügyvezető igazgatójával.
Ábrányi Tamás, a szövetség motorosműrepülő-szekciójának vezetője pénteken írta alá a támogatói szerződést a vb nyírségi házigazdáival, Kovács Ferenc polgármesterrel és Horváth Péterrel, a helyi repülőteret működtető kft. ügyvezető igazgatójával.
A sajtótájékoztatóval egybekötött eseményen Ábrányi elmondta, hogy 30 ország több mint 80 pilótáját várják. Rajthoz állnak gépeikkel a világ legjobbjai közé tartozó amerikai, francia és orosz pilóták is, valamint hat magyar versenyző is készül a viadalra. Az eseményre Európa több más államából is érkeznek műrepülők, a kontinensen kívülről pedig az amerikaiak mellett japán és dél-afrikai indulók méretik meg magukat.
Válogatottunkat a szövetségi szekcióvezető Ábrányi mellett Karai Csaba, Keserű Béla, Kovács Gergely, Nádas Tamás és Szűcs Róbert alkotja. A versenyzők felkészítésében Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok és – tanácsadóként – Besenyei Péter világbajnok is részt vesz.
Kovács Gergely arról beszélt, hogy a magyar csapat jó eredményekkel szeretne tisztelegni az éppen 50 éve, Budaörsön rendezett második műrepülő-vb-n aranyérmet szerző elődök emléke előtt. 1962-ben a Fejér Miklós, Fejes Péter, Katona Sándor, Pál Zoltán, Tóth József összetételű együttes nyert, míg Tóth az egyéni vb-címet is begyűjtötte. Edzőjük Mandl Ernő volt.
Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere a szabolcsi megyeszékhely idei legrangosabb nemzetközi versenyének nevezte az erőpróbát, amelyet – mint elmondta – szeretnének emlékezetesen megrendezni. Ehhez szerinte jó alapot ad az, hogy a szervező cég és a Nyíregyházi Főiskola, ahol pilótákat is képeznek, több sikeres nemzetközi viadalt szervezett már. Mindehhez hozzátette: az esemény zárásaként nagyszabású repülőnapra kerül majd sor, melynek keretében a vb ünnepélyes díjkiosztóját is tartják.
Horváth Péter, a szervező kft. ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy a nyíregyházi repülőtéren minden tárgyi feltétel adva van a rendezéshez, a légikikötő szilárd burkolatú kifutópályája ezer méter hosszú, s az irányítótorony a legmodernebb navigációs rendszerrel és fénytechnikával van felszerelve. A technikai, szerelői háttér is megvan, míg a helyi főiskola angolul kiválóan beszélő hallgatókkal is segíteni fogja a rendezők munkáját – hangsúlyozta.