A klub szerint a névváltoztatás átmeneti megoldás, amellyel a leendő befektetők figyelmét szeretnék felkelteni. A Newcastle hosszú távra keres olyan támogatót, amely megkapná a teljes névhasználati jogot a stadionra és egyben mezszponzor is lehetne. Derek Llambias a klub ügyvezető igazgatója felhívta rá a figyelmet, hogy ilyen úton jelentős bevételre tehetnek szert.
A névváltoztatás már 2009-ben felvetődött az akkor az élvonalból kieső klubnál, ami ellen a szurkolók hevesen tiltakoztak. Az új stadionok szponzorról való elnevezése bevett szokásnak számít, ám a St. James’ Parkhoz hasonló, nagy tradíciójú létesítmények esetében ez ritkaságszámba megy. A „szarkák” azóta visszajutottak a Premier League-be, amelyben jelenleg a harmadik helyen állnak, így már csak ezért is vonzó lehet a befektetők számára.
Llambias azzal érvelt, hogy közös céljuk a Newcastle felvirágoztatása, a sikerekhez pedig stabil pénzügyi háttérre van szükség, amihez a stadion nevének értékesítése nagyban hozzájárulhat.
„Gazdasági szempontból nagyon nehéz időket élünk, és a vezetőség felelős azért, hogy a lehető legtöbb bevételt garantáló forrásokat kiaknázza – nyilatkozta az ügyvezető. – Hosszú távra keresünk olyan szponzort, amely megkapná a stadion teljes névhasználati jogát. A Northern Rockkal kötött mezszponzori szerződésünk is lejár a szezon végén, így a leendő főtámogatónak lehetősége nyílik megszerezni mindkét jogot egyszerre.”
A St. James’ Park Anglia északnyugati részén a legidősebb futballpályának számít, 1880 óta játszanak a gyepén. A Newcastle East End 1892-ben vette birtokába, mielőtt a Newcastle West Enddel egyesülve felvette volna a Newcastle United nevet. A St. James’ Park jelentős átalakítás után 1905-ben 60 ezer néző befogadására alkalmasan nyitotta meg kapuit, ezzel akkoriban a legnagyobb stadionnak számított Angliában. Jelenleg a hivatalos adatok szerint 52381 fő foglalhat benne helyet telt ház esetén egy futballmérkőzésen.