K. N. utanpotlassport.huTovább öregbítik hazánk autósportjának hírnevét fiatal versenyzőink. Május első hétvégéjén megkezdődött az idény több nagy sorozatban is, melyek betétversenyein parádéztak ifjú pilótáink. A 20 éves Nagy Dániel ebben a szezonban a TCR Európa-kupában áll rajhoz egy Hyundai I30-as autóval. A M1RA Racing pilótája egy héttel ezelőtt szabadkártyás versenyzőként már bemutatkozott a nemzetközi mezőnynek, miután másodikként ért célba a Túraautó-világkupa hungaroringi második versenyén. Számáraidén azonban az Európa-kupa a fő sorozat, amelyben ennél jobb kezdésről aligha álmodhatott volna.K. N. utanpotlassport.huTovább öregbítik hazánk autósportjának hírnevét fiatal versenyzőink. Május első hétvégéjén megkezdődött az idény több nagy sorozatban is, melyek betétversenyein parádéztak ifjú pilótáink. A 20 éves Nagy Dániel ebben a szezonban a TCR Európa-kupában áll rajhoz egy Hyundai I30-as autóval. A M1RA Racing pilótája egy héttel ezelőtt szabadkártyás versenyzőként már bemutatkozott a nemzetközi mezőnynek, miután másodikként ért célba a Túraautó-világkupa hungaroringi második versenyén. Számáraidén azonban az Európa-kupa a fő sorozat, amelyben ennél jobb kezdésről aligha álmodhatott volna.
A szombati első versenyt a második helyen zárta, míg a vasárnapi futamon harmadikként intette le őt a kockás zászló. Ez azért is nagy eredmény, mert a sorozat szabályai szerint az időmérő edzés első tíz helyezettje a vasárnapi rajtrácson megfordul, így aki szombaton az élről, az másnap csak a tizedik pozícióból kezdheti a versenyt. Nagynak tehát ‒ mivel szombaton a harmadik helyre kvalifikálta magát ‒ vasárnap a nyolcadik helyről kellett feljönnie az élmezőnybe, és ahogy a végeredmény mutatja, kiválóan oldotta meg feladatát a nehéz körülmények (eső, biztonsági autó, piros zászlós futammegszakítás) ellenére is.
A 17 éves Keszthelyi Vivien a legtöbbször a német túraautó-bajnokság (DTM) betétversenyeként látható Audi R8 LMS Cupban vesz részt ebben a szezonban. A debreceni pilóta számára remekül indult a sorozat, a hockenheimi nyitóhétvége első időmérő edzésétugyanis a negyedik helyen zárta, majd a futamon további egy helyet javítva élete első GT-versenyén felállhatott a dobogó harmadik fokára. A második megmérettetésen szintén ebben a pozícióban intette le Vivient a kockás zászló. Külön nehézséget okozott a 17 éves magyar pilóta és társai számára, hogy a sorozat szabályai szerint ezen a versenyen használt gumikkal kellett a versenyzőknek körözniük. Keszthelyi viszont remekül oldotta meg a feladatot, és végül két harmadik hely lett a hétvége jutalma.
„Fantasztikus érzés volt a dobogón állni, s ez egyben visszaigazolás is számomra, hogy a kemény munkának és a kitartásnak meglesz a gyümölcse, s hogy jó úton haladok céljaim elérése felé” ‒ értékelt Vivien.
A még nála is fiatalabb, 16 éves Benyó Máté idén hazai sorozatban, az újonnan alakult Mazda-kupában versenyez. A diósdi pilóta nem ijedt meg az új kihívásoktól (eddig pályaversenyzésben jeleskedett, ez a sorozat azonban a ralikrossz szakághoz tartozik), és rögtön a szezon második versenyhétvégéjén már tarolt.
„Megcsináltuk! Minden előfutamot és a döntőt is sikerült megnyernem, így maximális pontszámmal térhetek haza a Kakucs-Ringről. A döntőben nagyot csatáztunk Ficza Ferivel (korábbi Túraautó-világbajnoki résztvevő), aki próbált nagy nyomás alá helyezni, végül jó stratégiával sikerült megnyernem a döntőt is. Nagyon büszke vagyok rá, hogy méltó ellenfele lehetek egy olyan pilótának aki megjárta a Túraautó-vébét, és akit Magyarország egyik legjobb versenyzőjének tartok. Az már csak hab a tortán, hogy a bajnokságban is átvettem a vezetést ‒ mondta Máté a versenyeket követően.
További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.