Amit a téli gumikról tudni érdemes

Vágólapra másolva!
2003.12.11. 00:02
Címkék
A téli sportközpontok útjain általában eltakarítják a havat, de környezetvédelmi okokból csak a veszélyes szakaszokat sózzák. Mindenképpen azt javasoljuk, hogy téli abroncsokkal induljunk útnak.
Ezek az abroncsok ugyanis nemcsak speciális bordázattal (legalább 4 mm profilmélység) rendelkeznek, hanem az anyaguk is különleges. Rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak és egyértelműen jobb tapadási tulajdonságokkal rendelkeznek, mint nyári társaik. Az abroncsok akkor is elöregszenek, ha nem használjuk őket, mivel a gumi megkeményedik, a tapadása pedig látványosan csökken. Bizonyos kor után mindenképpen cseréljük le őket! A helyes guminyomás különösen fontos. Tévedés, hogy a téli abroncsok nyomása a nyáriénál alacsonyabbnak kell lennie. A túl alacsony nyomás ugyanis befolyásolja a profil öntisztulóképességét. Legelőnyösebb, ha a nyomás a téli gumikban 0,2-0,3 barral magasabb, mint a nyári abroncsokban. A téli gumit már jóval a szezon előtt vásároljuk meg, mielőtt áruk jelentősen megugrik. A téli abroncsokra a következő sebességkorlátozások vonatkoznak: Q betűjelzés: legfeljebb 160 km/h T betűjelzés: legfeljebb 190 km/h H betűjelzés: legfeljebb 210 km/h A nagy sebességre kialakított, széles abroncsok gyakran nem megfelelőek. Németországban azokban a járművekben, amelyek képesek túllépni ezeket a sebességeket, a megfelelő matricát a vezető látóterében el kell helyezni (a matricát bármely abroncskereskedőnél be lehet szerezni). Tanácsos a téli abroncsokat külön keréktárcsákra felszereltetni, így csak a komplett kerekeket kell kicserélni, és megtakaríthatjuk az átszereléssel és a kiegyensúlyoztatással járó költségeket. Az abroncsok egyenetlen kopásának kiegyenlítésére a kerekek helyét évről évre tengelyenként cseréljük, de ügyeljünk az abroncsok szélén jelzett futásirányra (egyes abroncsokat a futásiránnyal szemben kell felszerelni). Takarékos, de nem mindenkinek jó megoldás a felújított abroncs. Elsősorban a városi közlekedésben és könnyű terepen választhatjuk ezt az olcsó és környezetkímélő megoldást. Vidéki terepen, hegyi utakon, különösen a gyakorlatlan sofőrnek mindenképpen az új abroncs ajánlott. További téli autós tippek: www.sielok.hu/utitippek.htmwww.sielok.hu/utitippek.htm
Legfrissebb hírek

NB II: FC Ajka–Budapest Honvéd FC

Labdarúgó NB II
1 perce

NB II: HR-Rent Kozármisleny–Soroksár SC

Labdarúgó NB II
1 perce

NB II: Békéscsaba 1912 Előre–BVSC-Zugló

Labdarúgó NB II
2 perce

Szerb Szuperliga: Topolyai SC–OFK Beograd

Minden más foci
5 perce

NB II: Tiszakécskei LC–Szeged-Csanád Grosics Akadémia

Labdarúgó NB II
8 perce

Dániában is vereséget szenvedett férfi röplabda-válogatottunk

Röplabda
10 perce

Bejelentette új klubja az Újpestről távozó szerb középpályás szerződtetését

Labdarúgó NB I
29 perce

Német Kupa: ötöt lőtt ötödosztályú ellenfelének a Frankfurt

Német labdarúgás
38 perce
Ezek is érdekelhetik