Rajnai István az MTI-nek elmondta, a Huncat nevű, Formula 40-es, új-zélandi, tengerre gyártott katamaránt két évvel ezelőtt vásárolta meg Svédországban, majd csapatával átépítette a balatoni viszonyokra. A 12 méter hosszú, 8 méter széles, a vízből 21 méter magasra kiemelkedő árboccal rendelkező, kéttestű hajó több mint 50 kilométer/órás sebességre volt képes a 40-50 kilométer/órás erősségű szélben. A hajót Büki Gábor kormányozta, akinek legénységét Rajnai István, Csányi Máté, Regős Roland és Bagyó Áron alkotta. A keszthelyi hajóépítőkből, vállalkozóból és diákból álló csapat idén már kétszer megpróbálta megdönteni Majtényi Asso típusú, egytestű vitorlással végrehajtott rekordját, de akkor nem sikerült.
Rajnai István szerint a katamaránok képviselik a vitorlázásban az új csúcstechnikát, amit az indulásukat lehetővé tevő tavalyi balatoni Fehérszalag vitorlásversenyen már be is bizonyítottak. Amennyiben az időjárás engedi, még idén megpróbálják megdönteni a saját rekordjukat is - tette hozzá.
Rajnai István szerint a katamaránok képviselik a vitorlázásban az új csúcstechnikát, amit az indulásukat lehetővé tevő tavalyi balatoni Fehérszalag vitorlásversenyen már be is bizonyítottak. Amennyiben az időjárás engedi, még idén megpróbálják megdönteni a saját rekordjukat is - tette hozzá.
MTI