Hív Ázsia, vár Amerika

Vágólapra másolva!
2009.07.09. 23:32
Címkék
A világ legnépszerűbb futballklubjai az idén nyáron is útra kelnek, hogy látogatásukkal megjutalmazzák népes külföldi, tengerentúli drukkerhaduk egy – szerencsés – részét, s „megöntözzék távoli ültetvényeiket” – azaz lendítsenek a klub emblémájával ellátott tárgyak, de mindenekelőtt a televíziós jogdíjak amúgy virágzó regionális kereskedelmén.

Egy elit futballklub nyári előidényének programját sok szempont ütköztetése során alakítják ki, és noha minden elemében a következő szezon szakmai sikereit kell szolgálnia, az érdekeltek nem hagyhatják figyelmen kívül a rövid és középtávú üzleti megfontolásokat sem. A piaci pozíció megerősítése vagy legalábbis megőrzése kulcskérdés, amit nem csak a csapatépítés Real Madrid által követett „galaktikus útja” illusztrál. A holt idényben portyázó topklubok helyszínválasztásai szintúgy: a hőskorban még nívós latin-amerikai erőpróbákon edződő európai csapatok fizetőképes rajongókban bővelkedő országokba vágynak, még ha azok a futballtérkép „egzotikus” zónájában találhatók is.

Az általunk kiválasztott „nagy tízes”, azaz Európa tíz népszerű futballklubja közül elsőként a Bayern München mutatja meg magát drukkereinek a nyári felkészülés során. Az utazás szempontjából kakukktojás bajorok a Münchentől „macskaugrásnyira” fekvő ausztriai Salzburgba látogatnak pénteken, és szemben az általunk vizsgált szűk elit többi klubjával, a továbbiakban ki sem teszik a lábukat Németországból. Talán nem véletlenül. Nem csak arra gondolunk, hogy zűrzavaros idényen vannak túl, és az új edző, Louis van Gaal vezetésével a lehető legnyugodtabb körülmények között, a hosszú utazásokat mellőzve kívánják megalapozni a kiegyensúlyozottabb, sikeresebb évadot. Van ugyanis egy érdekes adatsor, amely szintén óvatosságra intheti a Bayern túraszervezőit: ez a klubok hivatalos honlapjának látogatottsága, azon belül a külföldről kattintók részaránya.

Az irányadónak tekinthető adatokat megjelenítő mellékelt táblázatunk szerint a Bayern – noha nimbusza Európában, különösen a közepén megkérdőjelezhetetlen – korántsem olyan kapós „árucikk” a mérkőzésimportőr távoli földrészek számára, mint mondjuk a Manchester United, a Barcelona, a Real Madrid vagy akár a három olasz óriásklub, amelyek lemaradása szintén jelentős a legnépszerűbb angol és spanyol versenytársakhoz képest. Ami persze nem jelenti azt, hogy a Bayern eleve feladná a kapcsolatépítést, például Ázsiában – gondoljunk csak Oliver Kahn tavaly


folytatás...
Legfrissebb hírek

„Budapest a legjobb hely, ahol valaha jártunk” – az ír szurkolók még ma sem hiszik el, mi történt

Magyar válogatott
11 perce

Férfi kosárlabda NB I: távozik a Pécs vezetőedzője

Kosárlabda
18 perce

Hasznos tippek kezdő vegán sportolóknak

Csupasport
26 perce

A női kosárlabda-válogatott ismét legyőzte Oroszországot

Kosárlabda
47 perce

Világkupanyitány a gyorskorcsolyázóknál: lesz ez még jobb!

Téli sportok
1 órája

Szélesi Zoltán: Nagy érvágás Vancsa Zalán és Lisztes Krisztián hiánya

Magyar válogatott
1 órája

„Nincs elég merítési lehetőségük, sem olyan játékosaik, akik felnőnek a feladathoz” – a Sunday Times szakírója a magyar válogatottról

Magyar válogatott
1 órája

Női kézi BL: Januriké a hétvége védése, Klujberé a legszebb gól

Kézilabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik