A milánóiaknak ez nem kínai

Vágólapra másolva!
2009.07.09. 23:32
Címkék

Az európai sztárcsapatok távoli országokkal ápolt viszonyának speciális példája az olasz Internazionale és Kína kapcsolata. A milánói klub 1978-ban küldött először edzőket az egyik kínai csapathoz, hogy segítsenek a felzárkózásban, és azóta is élénk szakmai és üzleti együttműködés tapasztalható a fekete-kékek és az ázsiai ország között. Segítette a folyamatot a Pirelli gumigyártó és -forgalmazó társaság színre lépése, a klubot főszponzorként támogató óriáscég ugyanis az utóbbi években igyekezett maximálisan kihasználni a labdarúgócsapatban rejlő lehetőségeket.

Javier Zanettiék az elmúlt idényben háromszor is olyan mezben szaladtak pályára, amelyen a Pirelli felirat kínai betűkkel szerepelt, és nem volt véletlen az sem, hogy az Inter a közelmúltban nyaranta rendszeresen megmérkőzött a kínai olimpiai együttessel vagy a ligaválogatottal. A kínai nyelvű honlapverziót is működtető egyesületnek emellett van saját ajándékboltja, ifjúsági tábora is az országban, ahol – friss bajnoki címének és a Serie A szintén virágzó kínai kapcsolatainak hála – augusztusban hivatalosan is jelenése van: a milánóiak mellett a Laziót érintő olasz Szuperkupa-mérkőzést az idén Pekingben rendezik.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik