A Nemzetközi Automobil-szövetség nyilvánosságra hozta a diffúzorügy tárgyalása után meghozott döntés teljes indoklását. A részletes kiadvány, amely a Brawn, a To-yota és a Williams kérdéses diffúzorának szabályosságát taglalja, újabb vitatémát szolgáltathat. A Ferrari már a Kínai Nagydíj előtt kérdőre vonta Adam Parrt, a Williams általános igazgatóját, aki az április 14-i párizsi tárgyaláson azt mondta, hogy az utóbbi években bizonyos tekintetben a Ferrari és a Renault is szabálytalannak mondható autóval nyert világbajnokságokat.
Parr leszögezte, hogy nem akar újabb vitát, csak arra utalt, hogy korábban is alkalmaztak bizonyos csapatok olyan megoldásokat, amelyeket mások elvetettek, mert attól tartottak, hogy szabálytalanok. Azt mondta, csak általánosan beszélt arról a jelenségről, hogy a szabályokat többféleképpen lehet értelmezni. Aztán Flavio Briatore is beszállt a társalgásba – persze a maga sajátos stílusában.
„Adam Parr idióta, és ezt le is írhatják – dühöngött a trükkös diffúzort használó csapatok közül a Brawnnal is vég nélkül kötekedő Briatore. – Ez az ember annyit sem ér, hogy beszéljünk róla, mint ahogy neki sem kellene beszélnie semmiről. A fülénél fogva fogom a bíróságra ráncigálni, és ott ismét elmondhatja, miért tartotta szabálytalannak a Ferrari és a Renault világbajnok autóit. Az FIA-nak is közbe kell lépnie, Parr ezt nem úszhatja meg. Eredetileg fel sem szólalhatott volna, újabb alkalmat szalasztott el, hogy befogja a száját. Ez az ember a csapatok szövetségén belül is csak púp a hátunkon.”
Parr Ross Brawnhoz hasonlóan szó nélkül hagyta az ügyet, és csak Briatore sajátos stílusáról beszélt. Aztán az FIA diffúzorügyben kiadott indoklásában az állt, hogy Parr nem járt messze az igazságtól – mármint a korábbi évek autóit illetően.
„A Ferrari elismerte, hogy a korábbi években több csapat, köztük maga a Scuderia is használt olyan technikai eszközöket, amelyek a szabályosság határát súrolták, és csak a regulák értelmezésén múlt, hogy az FIA tolerálja-e a megoldásokat” – áll az FIA indoklásában.
Persze ez is csak olaj lehet a tűzre, az FIA saját hatalmának megerősítése érdekében is kiemelhette ezt a néhány sort az indoklásban. Ugyanis minél erősebb a csapatok érdekvédelmi szervezete, annál nagyobb riválisa az FIA-nek az F1-gyel kapcsolatos döntések meghozatalakor. Az FOTA ugyanis a Bahreini Nagydíj után összeül, és elsősorban az elmúlt időszak félreértéseit próbálja tisztázni. Bár a vezetőség azt reméli, hogy a közelmúlt nem hat ki a szervezet működésére és fenntarthatóságára, az érdekellentétek mást sugallnak, s ez a legjobb hír a többi hatalmi tényező, azaz az FIA és Bernie Ecclestone számára.