Fizetés – főszponzor nélkül

Vágólapra másolva!
2009.02.17. 23:16
Címkék
Annak ellenére is javul az Újpest gazdasági helyzete, hogy az eddigi főszponzor, a DHL nem hosszabbította meg a decemberben lejárt támogatói szerződést. A lila-fehérek futballistái pénzhez jutottak, s már csak minimális összeggel tartozik nekik a klub.

„Irigyelt lilák” – írtuk januárelején, amikor kiderült, hogy az Újpest húszmillió forintot költ a téli felkészülésére. Aztán néhány héttel később már arról szóltak a hírek, hogy a Megyeri úti klub tartozik a futballistáinak. Az is kiderült, hogy az eddigi mezszponzorral december végén lejárt a szerződés, amelyet az egyesület és a cég nem hosszabbított meg. A helyzet azonban ismét kezd javulni, hiszen a játékosok pénzhez jutottak.

„Először is tisztáznunk kell: az Újpest FC-hez nemcsak játékosok tartoznak, hiszen jelenleg a mintegy harmincöt profi szerződésű labdarúgó mellett húsz alkalmazottunk is van – mondta Csehi István ügyvezető. – Sok újságban megjelent, hogy a játékosok négy hónapja nem kaptak fizetést. Ezt határozottan cáfolom, ugyanis kétezer-öt februárja, a Darecsoport szerepvállalása óta nem fordult elő, hogy a klub négy hónapnyi összeggel tartozott volna. Csúszások is csak az utóbbi időben akadtak, amikor sokkal nehezebb gazdasági környezetben kellett működnie a klubnak, mivel a válság érintette a partnereinket is. December harmincegyedikéig az összes játékos és alkalmazott megkapta a járandóságát. Így már csak egyetlen tétellel tartozunk, mégpedig a januári fizetéssel, amelyet február tizenötödikei határidővel kellett volna kifizetnünk, de már erre is megvan a fedezetünk. Sajnos, vannak olyan dolgok, amelyekre mi sem számítottunk a gazdasági társaság működtetése során. Az egyik gond az, hogy Vaskó Tamás kölcsönadási díjának nagy részével még mindig adós az Avellino. Nagy Dánielért pedig már most kellett volna fizetnie a Hamburgnak, de a német klub közölte, hogy a játékos sérülése miatt csak a nyáron utalja a szerződés szerinti összeget.”

Emlékezhetünk, hogy Mirsad Mijadinoszki anyagi problémák miatt nem akart elutazni a lilák bükfürdői edzőtáborába, ám végül sikerült meggyőzni őt azzal, hogy hamarosan megkapja elmaradt fizetését. A játékos reméli, legkésőbb kedden ott lesz a pénze a számláján.

A helyzet tehát fizetési fronton javult, ugyanakkor az eddigi mezszponzor már nem támogatja a klubot.

„Természetesen minden kieső forint fáj – folytatta Csehi István. – A DHL-lel mindvégig korrektvolt a kapcsolatunk, a cég vezetői azonban úgy döntöttek, hogy vége az együttműködésnek, amihez joguk volt, hiszen lejárt a szerződésünk. A gazdasági helyzetre hivatkozva a teljes sporttámogatást megszüntették, és inkább saját munkatársaik képzésére költenek. Ugyanakkor nem lesz üres a mezünk eleje, hiszen a tulajdonos egyik érdekeltsége megjelenik rajta.”

Vagyis az Újpest tulajdonképpen a Dare-csoport reklámhordozója lesz. Ezzel csak az a probléma, hogy a sportvállalkozásnak aligha jelent bevételt az, ha a futballisták a tulajdonos egyik szállodájának a nevét viselik majd a dresszeken.

„Lényegében a cégcsoport a fő támogató, hiszen a kft. innen kapja a legtöbb pénzt – mondtaaz ügyvezető. – Nyilván felírhatnánk a mezre a Dare nevet is, de ennek csekély üzenetértéke lenne a szurkolók számára, emiatt döntöttünk az egyik szálloda reklámozása mellett. Azért azzal, gondolom, senkit nem lepek meg, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben nem egyszerű új támogatót találni. Ugyanakkor hiszek abban, hogy a jelentős cégek megjelenése újabb szponzorokat hozhat a klubnak. Éppen ezért igyekszünk tovább erősíteni támogatói klubunkat. Ebben helye lesz az eddigi főszponzornak is, hiszen bízunk abban, hogy a DHL-el folytatódhat még a kapcsolatunk.”

Az Újpest az egyik legnépszerűbb klub, amelyre igen sokan figyelnek, vagyis emiatt a mezreklám megvásárlása sem lehet olcsó. Csehi István azonban nem tudott konkrét árat mondani.

„Nem könnyű meghatározni, hogy mennyibe kerül egy felirat vagy éppen egy reklámtábla megvásárlása – magyarázta a cég első embere. – Van olyan partnerünk, amely már hosszú ideje együttműködik velünk. Természetesen az ő esetében a hűséget is meg kell becsülnünk, vagyis adott esetben más elbírálás alá eshet. Nálunk azonban az a cél, hogy a támogatás ne merüljön ki abban, hogy a cég megvette a kiválasztott felületet. Valódi együttműködésről, közös munkáról van szó. Támogatóink jó helyekről nézhetik meg hazai meccseinket, és találkozhatnak egymással, vagyis a stadionunkban is köthetnek új üzleteket.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik