A pályákat hótakaró borítja, az utak szélén hófalak, a hőmérséklet mínusz 20 Celsius-fok Hamar, illetve Lillehammer környékén. Ám ezúttal mindez nem a síelőknek jó hír, hanem a ralisoknak, ugyanis Norvégiában rendezik a világbajnoki sorozat második futamát – ez az egyetlen havas verseny az idény során.
A tipikus téli viadalokat általában a skandinávok nyerik meg, és bár az élmezőnyben most is van belőlük bőven – például a két finn, Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala vagy a norvég Petter Solberg –, nem szabad megfeledkeznünk az utóbbi évek egyeduralkodójáról, Sebastien Loebről sem.
A siker titka, hogy ki tud a legjobban alkalmazkodni az extrém körülményekhez. Hirvonen szerint nincs ebben semmi misztikus: a havon legalább egyforma a tapadás, legalább nem éri az embert meglepetés. Hát… Ő tudja.
Senki sem szerezhet előnyt a viadalon a jobb gumi miatt, mivel mindenkinek a Pirelli szélesített szöges abroncsát kell használnia.
Ami talán hátrány a gyári versenyzőknek (akiknek már van tapasztalatuk havon, és esetleg trükközhetnének) előny lehet a magyaroknak: Szabó Gergő és Pénzes Zsolt is szerencsét próbál Norvégiában, mindketten Mitsubishi Lancer Evo9-essel. A magyarok együtt szervizelnek, megosztják tapasztalataikat, s mindketten a kihívás miatt választották a havas viadalt.
Az elsődleges céljuk természetesen a célba érkezés (ami már önmagában nem kis teljesítmény ilyen viszonyok között), s a taktikájuk is azonos: az első napon semmi rizikó, a másodikon már lehet egy kicsit gyorsulni, a harmadikon pedig már „ami a csövön kifér”…